| Bevezetés | 13 |
| A nyelvóra életre keltése | 13 |
| A tanítás életre keltése | 14 |
| "Jégtörők" és bemelegítő gyakorlatok | 16 |
| A láb körvonalának kitöltése | 17 |
| Milyen a hangod? | 17 |
| Ki vagy? | 18 |
| Kié ez a történet? | 18 |
| Kérdések magamhoz | 19 |
| Névtanuló szorzás | 19 |
| Beszéljünk egy babához! | 20 |
| Mondatok kilégzése | 20 |
| Nyelvtan | 21 |
| Készruha | 22 |
| Otthonról az iskolába vagy a munkahelyre | 22 |
| Prepozíciók a rajzomhoz | 22 |
| Prepozíciók dobálása | 23 |
| Térbeli prepozíciók | 23 |
| Nem a tied, az enyém! | 24 |
| Személyes névmás találós | 24 |
| Találjuk ki, mások milyen gyakran teszik ezt vagy azt! | 25 |
| Összehasonlítom magamat másokkal | 25 |
| Picture negation: there is and there are... | 26 |
| Akit szeretünk, akit utálunk, és a gerundium | 26 |
| Kérdezzünk! | 27 |
| A tankönyv elejéről | 27 |
| Harmadik személy utánzása egyes számban | 28 |
| Ilyen egyszerű a múlt | 28 |
| A present perfect és a past simple kontrasztba állítása | 29 |
| Házépítés: múltviszonyító | 29 |
| Kártyajáték rendhagyó igékkel | 30 |
| Rendhagyó igék ritmusban | 30 |
| Mit tennék, ha... | 31 |
| Hál'Istennek, nem úgy történt! | 31 |
| Méretre szabás | 32 |
| Hová tehetek még egy szót? | 32 |
| Szóbeli készítés | 32 |
| Változtassunk meg egy betűt, megváltozik a mondat értelme! | 33 |
| Mondatzsugorítás | 33 |
| Párbeszéd-zsugorítás | 34 |
| Mintamondatok visszafelé | 34 |
| Gőg és alázat | 35 |
| Gyakran | 35 |
| Diktálás | 36 |
| Adjunk szavakat a diktáláshoz! | 36 |
| Mondatkicsontozás | 37 |
| Hány szó van a szövegben? | 37 |
| A hibás és a helyes változat | 38 |
| Kedvenc hibáim | 38 |
| Mi hangzik angolosabban, németesebben, franciásabban...? | 39 |
| Nyelvtan, amit szeretek | 39 |
| Szókincs | 40 |
| Szócsoportok | 41 |
| Az ábécé megtanulása | 41 |
| Tanuljunk szókincset! | 41 |
| Számpárbeszéd | 42 |
| Szótenisz | 42 |
| És a diákok Szóvá lettek | 43 |
| Kétnyelvű játék szavakkal | 43 |
| Kollektív kép | 44 |
| Rendhagyó többes szám mozgással | 44 |
| Rokonok vagyunk? | 45 |
| Ülj le, ha megvan a szó! | 46 |
| Szócsoportok ismétlése | 46 |
| Ismétlés és szókincsbővítés | 47 |
| Szókincsnémajáték | 47 |
| Szóasszociáció | 47 |
| "Simon says" variációk | 47 |
| Szórajzolás | 48 |
| Definíció-kérdőív | 48 |
| Árverés | 49 |
| A szókincs előre tanítása | 50 |
| Mondatok térbe helyezése | 50 |
| A szavak jelentésének kutatása | 51 |
| Igekötős igék szinonimái (angolhoz) | 51 |
| Szinonima-gyakorlat | 52 |
| Szinonima-megfordítás | 52 |
| Szókincsgazdagító betűk | 53 |
| Olvasás | 54 |
| Új gyakorlatok az olvasmánnyal | 55 |
| Szótörlés | 55 |
| Szóköz nélkül | 55 |
| Ciklikus ismétlés | 56 |
| Fordítás jelnyelvre | 56 |
| Mindenhol szöveg | 57 |
| Változtassuk a szöveget képtárrá! | 57 |
| Szövegtöredék | 58 |
| Némajáték | 58 |
| A szavak "lefejezése" | 59 |
| Szemantikai hibák javítása | 59 |
| Szövegduett | 60 |
| A tanár olvas, a diákok kiegészítik vagy javítják a szöveget | 60 |
| Megértés és összefoglalás | 61 |
| Húzzuk ki a kérdéseket | 61 |
| A diákok kérdéseket írnak | 62 |
| Párbeszéd a táblán | 62 |
| Véleménycsere | 63 |
| Beillesztés az olvasmányba | 63 |
| Szöveg összefoglalása | 64 |
| Olvasás nélkül olvasni | 64 |
| Három szó egy csoportban | 65 |
| Három dolgot értek | 65 |
| Írás | 66 |
| Hosszú-rövid | 67 |
| Párbeszédvázlat kiterjesztése | 67 |
| A szöveg ellentéte | 67 |
| Az optimista és a pesszimista | 68 |
| Kihúzás, visszaírás | 68 |
| Diákmunka-behelyettesítés | 69 |
| Központozásosdi | 69 |
| Függőleges párbeszédek | 70 |
| Párbeszéd visszafelé | 70 |
| Írás szabadon | 71 |
| Egy tárgynak vagy szerepnek címzett levél | 71 |
| Párbeszéd egy csoportképről | 72 |
| Nézetem a hármasról | 72 |
| Ki írta a tankönyvet? | 73 |
| Melyik volt a legunalmasabb? | 73 |
| Szöveghallgatás | 74 |
| Diktálás | 75 |
| Banándiktálás | 75 |
| Szövegdarabkáktól a teljes szövegértésig | 75 |
| Figyelj, szaladj, írj! | 76 |
| Olvasd, mondd, figyeld, mondd, írd! | 76 |
| Résdiktálás | 77 |
| A "négy diktátor" | 77 |
| Nagy hangsúllyal | 78 |
| Diktálás anyanyelvi kiejtéssel | 78 |
| Személyes válasz | 79 |
| Képek a szöveghallgatásban | 79 |
| Melyik a legangolosabb szöveg? | |
| Válaszd a legjobb hangom! | 80 |
| Válaszd a legjobb hangot! | 80 |
| Félelem nélkül | 81 |
| Négy fül jobb, mint kettő | 81 |
| A szöveg, amit hallasz és látsz | 81 |
| Szöveggyomlálás | 82 |
| Csalétek | 82 |
| Firkálás | 83 |
| Párbeszéd ritmizálása | 83 |
| A tanár kommentárja a szövegről | 84 |
| Darabkák | 84 |
| Beszéd | 85 |
| Kiejtés | 86 |
| Hangzóminták | 86 |
| Rosszul kiejtett szavak | 86 |
| Dadogó diktálás | 87 |
| Tésztatanulás - hangsúlyos minták | 87 |
| Beszélgessünk! | 88 |
| Egy kérdés, melyre nem kell válaszolni | 88 |
| Dobj egy labdát, és szövegelj! | 88 |
| Egy dal vagy vers eljátszása | 89 |
| Szavaktól a párbeszédig | 89 |
| Kérdésre válaszolni menet közben | 90 |
| Rivális definíciók | 90 |
| Beszélgetés egy marslakóval | 91 |
| Hazudsz, hazudsz! | 91 |
| Hogyan kelsz fel az ágyból? | 92 |
| Történetek tárgyakról | 92 |
| "Szeretem, nem szeretem" mondatok | 93 |
| Képfigyelem | 93 |
| Hátra- és előretekintés | 94 |
| Hátratekintés | 95 |
| Bizalomerősítés újrahasznosítással | 95 |
| Hibák diktálása | 95 |
| Dobjunk egy labdát, és fordítsunk! | 96 |
| Szó, meghatározás, példamondatok | 96 |
| Szavakat az utcára! | 97 |
| Az első és az utolsó betű lediktálása | 97 |
| Időpontváltás | 98 |
| Élő mondatok | 98 |
| A vizsgák és az előretekintés | 99 |
| Bizakodás a vizsgában - magunknak címzett levél | 99 |
| Egy vizsga, amely élvezetes volt | 99 |
| Vizsga előtt | 99 |
| Gyorsírás | 100 |
| A diákok behelyettesítő teszteket készítenek saját maguknak | 100 |