kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Generalia Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szeged |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 316 oldal |
| Sorozatcím: | Nyelvészeti füzetek |
| Kötetszám: | 5 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-85152-7-9 |
| Kollokvium Szegeden | 5 |
| Körmendy Mariann: A nyelvtanárok továbbképzésének modellje | 7 |
| Lehetőségek | 11 |
| Keményné Gyimes Erzsébet: Látlelet a nyelvtanárképzésről és továbbképzésről a paradigmaváltozások tükrében (A curriculumfejlesztés multidiszciplináris megalapozottságáért) | 13 |
| Madarász Klára: A továbbképzés mint hiánypótló képzési forma | 23 |
| Nagy Erzsébet: A távoktatás lehetőségei a nyelvtanár-továbbképzésben | 41 |
| Havas László: A latinoktatás és a többszintű egyetemi képzés | 77 |
| N. Horváth Margit: A latin nyelv koordináló szerepe a nemzeti alaptanterv néhány műveltségi területe között | 83 |
| Jávor György: A helyes próza- és versolvasásra tanítás módszerei című továbbképzési modul tervezete | 91 |
| Havas Lászlóné: Tények és lehetőségek a latin nyelv oktatására az Idegen Nyelvi Lektorátuson | 97 |
| Módszerek | 103 |
| Csernusné Tóth Annamária: A kétnyelvű szótár mint a nyelvoktatás eszköze (gondolatok a francia-magyar szótár készítése kapcsán) | 129 |
| Józsa György: A szóbeli kezdő szakasz mint belépő az idegennyelv-tanuláshoz | 139 |
| Szászné Veidner Katalin: Fordítás és szakfordítás a nyelvoktatásban és a tanártovábbképzésben | 165 |
| Bolla Mária: A szövegelemzés módszertani kérdései az olasztanítás terén | 173 |
| Doró Gézáné: Nyelvi felkészítés a magyar állami és az olaszországi nyelvvizsgákra | 183 |
| Kotzián Tamás: A játékosság szerepe az olasz nyelv tanításában | 189 |
| Keresztyén Éva: A lexikatanítás problémái | 197 |
| M. Nagy Ilona: Hagyományok és lehetőségek a latin mondattan oktatásában | 207 |
| Gesztesi Enikő: A latin mondattan tanításának kérdései | 215 |
| Sz. Galántai Erzsébet: Latin fogalmazási és beszédgyakorlatok | 223 |
| Wagner Gyöngyi: A kisgimnazisták oktatásának módszertani problémái | 229 |
| Kultúra | 239 |
| Újfalusi Németh Jenő: Kultúrák kommunikációja, nyelvtanítás és klasszikus irodalom | 241 |
| Darabos Zsuzsanna: A diákcsere mint az idegennyelvi tanártovább egyik kérdése | 261 |
| Jávor György: Az "Antiquitas és korszerű műveltség" című továbbképzési modul tervezete | 265 |
| Tóth Sándor: A nem klasszikus szövegek és a magyarországi latinoktatás tanításának problémái (elméleti felvetések és gyakorlati kérdések) | 271 |
| Czeglédi Sándor: Képzőművészeti, régészeti emlékek elemzése | 279 |
| Dér Terézia: Az orvostudomány az ókori görög-római világban | 291 |
| Összegzés | 297 |
| A nyelvtanárok továbbképzéséhez javasolt curriculum leírása (Bácskai Mihály, Jávor György, Körmendy Mariann, Madarász Klára, Olajos Terézia) | 305 |
| A kötet munkatársai | 312 |