1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nyelvtani óra vezetése


Kiadó: Közoktatásügyi Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím: Az oktatás és nevelés kérdései
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nyelvtani óra vezetését s egyben a nyelvtantanítás főbb kérdéseit tárgyaló kiadványnak a megjelenését az a körülmény tette időszerűvé, hogy a nyelvtantanítás terén - az 1950-51-es tanév... Tovább

Előszó

A nyelvtani óra vezetését s egyben a nyelvtantanítás főbb kérdéseit tárgyaló kiadványnak a megjelenését az a körülmény tette időszerűvé, hogy a nyelvtantanítás terén - az 1950-51-es tanév tapasztalatai szerint - határozott fordulatnak a jelei mutatkoznak.
Hogy erre a fordulatra, a nyelvtantanítás új irányban való fejlődésére milyen nagy szükség volt, azt mindenekelőtt a közoktatásunkért ért bírálatok mutatják, amelyek a legsürgősebb feladatok közt jelölik meg az anyanyelv tanításának magasabb színvonalra emelését.
De maguk a nevelők is arról számolnak be saját gyakorlatuk alapján, hogy a nyelvtan és a vele szorosan összefüggő helyesírás tanításában nehézségekkel kerültek szembe, s e nehézségek leküzdéséhez nem kapták meg a kellő segítséget. A segítség, az útmutatás, amelyeket a nevelők vártak, elsősorban a nyelvtantanítás feladatának világos meghatározása lett volna, majd azoknak a módszeres eljárásoknak a kidolgozása, amelyek a kitűzött cél megvalósítását lehetővé teszik.
Kiadványunk bevezető fejezetében rámutatunk azokra a tényezőkre, amelyek a mult káros örökségeképpen gátolták a nyelvtantanítás helyes elveinek és korszerű gyakorlatának a kialakulását. Az anyanyelv tanításával kapcsolatosan hangoztatott helytelen nézetek, bármilyen megfogalmazásban jutottak is kifejezésre, egy közös elvi alapra vezethetők vissza, s ez a nyelvtantanítás lebecsülése. Vissza

Tartalom

A nyelvtani óra vezetése
A nyelvtanítás mai helyzete5
A nyelvtanítás célja7
A nyelvtanóra felépítése9
Számonkérés9
Az új anyag tárgyalása12
Az óra befejező része22
Óratípusok23
Összefoglaló óra23
Begyakorló óra24
Számonkérő óra25
Ismétlő óra25
A nyelvtani óra vezetésének sajátos szempontjai a középiskolában26
Óratervek
Általános iskolai óratervek a határozók köréből29
A helyhatározó I-II.29
A helyhatározó III-IV.31
Az időhatározó34
A hely- és időhatározó megkülönböztetése37
A módhatározó39
Az állapothatározó40
Az eszközhatározó42
Az ok- és célhatározó43
Általános iskolai óratervek az összetett mondat és a szóképzés köréből46
A magyarázó mondat46
Igeképzés igéből48
Középiskolai óratervek az igék köréből51
Az ige és fajai51
Igeképzés igéből57
Igeképzés névszóból60
Igemódok62
Igeidők65
A házi feladatok kérdése a nyelvtanórán
A nyelvtani házi feladatokról általában69
Az egyszerű mondat fajai72
A mondatrészek73
A szófajok áttekintése79
Az összetett mondat, a szóalkotás és a hangtan85
A helyesírás tanítása
A helyesírástanítás legfontosabb követelményei90
Nyelvtani alapvetés90
Állandó gyakorlás91
Az egyéni hibák számontartása91
Küzdelem a felületesség ellen92
A helyesírástanítás módszeres eljárásai92
A nyelvtani tudatosítás módjai92
A gyakorlás módjai95
A helyesírási hibák megelőzése, számbavétele és javítása101
A helyesírási óra menete106
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A nyelvtani óra vezetése A nyelvtani óra vezetése

A borító kissé foltos, töredezett.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv