1.034.197

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nyelvtanítás története és a módszerfogalom tartalma

Szerző

Kiadó: Veszprémi Egyetemi Kiadó
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 135 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi két évtizedben egy második ipari forradalom, a kommunikáció forradalmának tanúi vagyunk, miközben - közismert adat szerint - a világtörténet valamennyi tudósának több mint nyolcvan... Tovább

Előszó

Az utóbbi két évtizedben egy második ipari forradalom, a kommunikáció forradalmának tanúi vagyunk, miközben - közismert adat szerint - a világtörténet valamennyi tudósának több mint nyolcvan százaléka él és dolgozik. Az így bekövetkezett információ-robbanás áttekinthetőségének reménye sajnálatos illúzió a biológiai egyed szempontjából. Bár a fejlődés üteme a társadalomtudományokban lassúbb, mint a természettudományokban vagy a technikai világában, a nyelvtanulást/nyelvtanítást irányító elvekkel, törvényszerűségekkel, normákkal leginkább rokon (vagy rokonítható) tudományok új ágazatokat fejlesztettek ki, amelyek interdiszciplináris, illetve multidiszciplináris jelleggel bírnak. Ezek az igen változó terjedelmű és érvényességű ágazatok valójában az alaptudományhoz illeszkednek. Terminológiai kibékíthetetlenségük más interdiszciplináris jellegű tudományágazatokkal csak akkor derül ki, amikor az alaptudományoktól távoleső, nehézen strukturálható, nem ritkán túl pragmatikus, túl eklektikus tevékenység elméleti alapjait kell tisztázni. Nagyjából ilyen távoli pont a nyelvtanítás is. Előfordulhat, hogy a másság miatt az érintett alaptudomány elméleti és fogalmi rendszerét annyira le kell egyszerűsíteni, hogy az már az adott tudományág művelői számára nem elfogadható. Másfelől, a nyelvtanításnak/tanulásnak a gyakorlat próbáját kiállt tapasztalatai, igazságai, irányító elvei esetleg nem felelnek meg a tudományosság szigorú kritériumainak. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés7
A téma kijelölése8
A szakirodalmi háttér9
A módszerek történeti alakulása13
A kezdetektől a XVIII. század végéig13
A római minta13
Kultúrtörténeti háttér és középkori nyelvtanítás15
Latin és más tantárgyak az iskolában17
Úton az első módszer felé19
A módszertani fegyvertár gazdagsága21
Összefoglalás28
A legismertebb módszerek32
A nyelvtani-fordító módszer32
Az olvastató módszer46
Az intenzív módszer48
Az audiolingvális módszer50
Az audiovizuális módszer56
A kognitív módszer60
A kortárs pszichologiás módszerek63
A tanácskozó módszer63
A cselekedtető módszer65
Szuggesztopédia67
A néma módszer68
Összefoglalás70
A kommunikatív nyelvtanítás71
A kommunikatív nyelvtanítás kialakulása72
Kommunikatív törekvések az osztályteremben75
A módszerfogalom értelmezése81
A módszerek egybevető vizsgálata81
A tényezők kiválasztása83
A történeti módszerek grafikus ábrázolása89
Az egybevető táblázatok97
A hagyományos módszerfogalom tartalma100
A modern nyelvtanítás módszertani igényei102
A modern módszerfogalom tartalma (Az integrált módszer fogalma)104
Az általános didaktika módszerfogalma és az idegen nyelvek tanításának módszerei108
A nyelvtanítástörténet helye az idegen nyelvek tanításának általános metodikájában109
Összegzés115
Bibliográfia119

Bárdos Jenő

Bárdos Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bárdos Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv