kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 181 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-05-0798-6 |
| Bevezetés | 7 |
| A pedagógia alapfogalmainak rendszere | 9 |
| Nevelés a szó tág értelmében | 11 |
| Művelés, művelődés, műveltség | 18 |
| A szűkebb értelemben vett nevelés és az oktatás | 26 |
| Képzés | 29 |
| A kommunista nevelés célrendszere | 37 |
| A cél szerepe, a célrendszer szerkezete | 37 |
| A kommunista nevelés általános célja. A sokoldalúan fejlett ember marxista eszménye | 40 |
| A magántulajdonon alapuló viszonyok munkamegosztásának hatása az emberre | 41 |
| Elidegenült viszony a munka termékéhez és a munkához | 44 |
| Az elidegenült viszony önmagunk természetéhez és a termelőerőkhöz | 46 |
| A vagyonos osztály emberi önelidegenülése | 49 |
| Az önmagát, személyiségét elvesztett ember | 50 |
| Az egyén és a közösség ellentéte | 54 |
| Egyéniség és társadalmiság | 55 |
| Az öntevékenység korlátozott fajtája | 58 |
| Elidegenülés a munkán kívüli tevékenységekben | 58 |
| A tőkés manufaktúra-munkamegosztás hatása az emberre | 60 |
| A tőkés gépi nagyipar hatása az emberre az ipari forradalomtól a tudományos-technikai forradalomig terjedő időszakban | 61 |
| A modern tőkés termelés és az ember fejlődése | 64 |
| A fejlett termelőerők és a "világtörténeti", az "egyetemes" egyén | 68 |
| Az emberi sokoldalúság tartalmának tendenciái (Összefoglalás) | 70 |
| A kommunista nevelés fő feladatainak rendszere | 78 |
| A nevelés és a felépítmény | 87 |
| A kérdés jelentősége | 87 |
| A szerző álláspontjának alakulása | 88 |
| A nevelés és a termelés kapcsolata | 90 |
| Beiskolázási arányok, tankötelezettség, iskolázottsági és szakképzettségi színvonal | 92 |
| Az iskolarendszer felépítményelemei | 102 |
| Az oktatás tartalmának és módszereinek nem felépítményi jellegű elemei | 122 |
| A természettudomány és a technika átértékelése a burzsoá filozófiában és a pedagógiában | 125 |
| Természettudományos oktatás és világnézet | 126 |
| Akceleráció és nevelés | 137 |
| A permanens nevelés mint korunk szükséglete | 138 |
| Akceleráció az ontogenetikus fejlődésben | 150 |
| Jegyzetek és idézett szakirodalom | 163 |