1.116.679

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

A pedagógia alapjai

Bevezetés a pedagógiába/I. éves pedagógia-szakos egyetemi hallgatók részére/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J 2-1207.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
"A pedagógia alapjai" elnevezésű pedagógiai tudományág fogalma, funkciója, helye a neveléstudomány rendszerében7
Történelmi előzmények10
Összehasonlító-pedagógiai vonatkozások12
Összefoglalás15
Függelék16
Irodalom19
A pedagógia alapfogalmai: nevelés, oktatás, képzés21
A nevelés fogalmának történeti és összehasonlító-pedagógiai megközelítése21
A nevelés fogalmának általános összefüggései a szocialista pedagógiában27
A nevelés definíciója34
"Szocialista nevelés, "kommunista" nevelés41
Az "oktatás" és a "képzés"43
Irodalom49
A neveléstudomány fogalma, funkciója, interdiszciplináris kapcsolatai51
A "neveléstudomány" és a "pedagógia" terminusok pontos értelmezése51
A pedagógia tárgyának problematikája52
A pedagógia tudomány-jellege60
Az elmélet és gyakorlat viszonya a pedagógiában63
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal65
Irodalom67
A nevelés lehetősége és szükségessége: átöröklés, környezet, nevelés69
Történeti vonatkozások70
A nevelhetőséggel kapcsolatos főbb elméletek73
Az örökléssel kapcsolatos kutatások jelentősége a nevelhetőség kérdésében78
Személyiségtípusok, örökletesség, nevelhetőség83
Pedagógiai példa, szociológiai hivatkozás88
Összegezés és következtetés: a személyiségfejlesztés folyamatának marxista értelmezése92
Irodalmi utalások94
Függelék95
A nevelés célja és feladatai97
Történeti vonatkozások97
A nevelési céllal kapcsolatos jelenkori (elméleti) problémák105
A sokoldalúság és mindenoldalúság mai problémái105
A "viszonylagos sokoldalúság" speciális pedagógiai vonatkozásai111
A személyiség-fogalom időszerű kérdései113
Általános és konkrét cél120
A nevelés feladatai123
A nevelés feladatainak "hagyományos" rendszere124
A kultúra ágai szerinti nevelési feladatok129
Praktikus feladatmeghatározások a tantervekben131
Irodalom134
Függelék135
Pedagógiai topográfia, pedagógiai technológia141
Pedagógiai topográfia: a nevelési cél megvalósításának színterei141
Pedagógiai technológia: a cél- és feladatrendszer összefüggései148
Irodalom152
Függelék153
A nevelési folyamat szubjektív tényezői155
A gyermek funkciója a nevelési folyamatban157
"Gyermekközpontúság", nevelésközpontúság159
"Az iskola a tanulóért van"162
A gyermek megismerése a nevelési folyamatban164
A pedagógus a nevelési folyamatban171
A pedagógus személyiségével szemben támasztott követelmények181
A nevelő és növendék viszonya184
Irodalom188
Közoktatáspolitikai feladatkitűzések az MSZMP 1972-es határozatában189
Tájékoztató bibliográfia a köznevelés fejlesztését célzó kutatások és publikációk köréből192

Dr. Nagy Sándor

Dr. Nagy Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Nagy Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem