kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 195 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 2-1207. |
| Előszó | 3 |
| "A pedagógia alapjai" elnevezésű pedagógiai tudományág fogalma, funkciója, helye a neveléstudomány rendszerében | 7 |
| Történelmi előzmények | 10 |
| Összehasonlító-pedagógiai vonatkozások | 12 |
| Összefoglalás | 15 |
| Függelék | 16 |
| Irodalom | 19 |
| A pedagógia alapfogalmai: nevelés, oktatás, képzés | 21 |
| A nevelés fogalmának történeti és összehasonlító-pedagógiai megközelítése | 21 |
| A nevelés fogalmának általános összefüggései a szocialista pedagógiában | 27 |
| A nevelés definíciója | 34 |
| "Szocialista nevelés, "kommunista" nevelés | 41 |
| Az "oktatás" és a "képzés" | 43 |
| Irodalom | 49 |
| A neveléstudomány fogalma, funkciója, interdiszciplináris kapcsolatai | 51 |
| A "neveléstudomány" és a "pedagógia" terminusok pontos értelmezése | 51 |
| A pedagógia tárgyának problematikája | 52 |
| A pedagógia tudomány-jellege | 60 |
| Az elmélet és gyakorlat viszonya a pedagógiában | 63 |
| A pedagógia kapcsolata más tudományokkal | 65 |
| Irodalom | 67 |
| A nevelés lehetősége és szükségessége: átöröklés, környezet, nevelés | 69 |
| Történeti vonatkozások | 70 |
| A nevelhetőséggel kapcsolatos főbb elméletek | 73 |
| Az örökléssel kapcsolatos kutatások jelentősége a nevelhetőség kérdésében | 78 |
| Személyiségtípusok, örökletesség, nevelhetőség | 83 |
| Pedagógiai példa, szociológiai hivatkozás | 88 |
| Összegezés és következtetés: a személyiségfejlesztés folyamatának marxista értelmezése | 92 |
| Irodalmi utalások | 94 |
| Függelék | 95 |
| A nevelés célja és feladatai | 97 |
| Történeti vonatkozások | 97 |
| A nevelési céllal kapcsolatos jelenkori (elméleti) problémák | 105 |
| A sokoldalúság és mindenoldalúság mai problémái | 105 |
| A "viszonylagos sokoldalúság" speciális pedagógiai vonatkozásai | 111 |
| A személyiség-fogalom időszerű kérdései | 113 |
| Általános és konkrét cél | 120 |
| A nevelés feladatai | 123 |
| A nevelés feladatainak "hagyományos" rendszere | 124 |
| A kultúra ágai szerinti nevelési feladatok | 129 |
| Praktikus feladatmeghatározások a tantervekben | 131 |
| Irodalom | 134 |
| Függelék | 135 |
| Pedagógiai topográfia, pedagógiai technológia | 141 |
| Pedagógiai topográfia: a nevelési cél megvalósításának színterei | 141 |
| Pedagógiai technológia: a cél- és feladatrendszer összefüggései | 148 |
| Irodalom | 152 |
| Függelék | 153 |
| A nevelési folyamat szubjektív tényezői | 155 |
| A gyermek funkciója a nevelési folyamatban | 157 |
| "Gyermekközpontúság", nevelésközpontúság | 159 |
| "Az iskola a tanulóért van" | 162 |
| A gyermek megismerése a nevelési folyamatban | 164 |
| A pedagógus a nevelési folyamatban | 171 |
| A pedagógus személyiségével szemben támasztott követelmények | 181 |
| A nevelő és növendék viszonya | 184 |
| Irodalom | 188 |
| Közoktatáspolitikai feladatkitűzések az MSZMP 1972-es határozatában | 189 |
| Tájékoztató bibliográfia a köznevelés fejlesztését célzó kutatások és publikációk köréből | 192 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.