kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 391 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. 4. változatlan kiadás. Tankönyvi szám: J 13-185. Megjelent 328 példányban, 16 fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
| Bevezetés. Tantárgyunk. Célja. Fogalmi alapvetés. Tudományos alapjai. Tanulmányozásának módszere | 3 |
| Elkezdjük a pedagógiai tanulmányainkat | 3 |
| Célkitűzés | 4 |
| Fogalmi alapvetés | 6 |
| A pedagógia elméleti alapjainak tudományos összetevői | 13 |
| A nevelésfilozófia és a pedagógia alapjai | 13 |
| A neveléstörténet és a pedagógia alapjai | 14 |
| Anyagunk tanulmányozásának eszközrendszere. Jegyzetünk szerepe ebben | 17 |
| A nevelés fogalma | 21 |
| A nevelés a legegyetemesebb pedagógiai fogalom | 21 |
| A nevelés kialakulása | 22 |
| Problémafölvetés | 22 |
| A nevelés kialakulásának marxista elmélete | 24 |
| A nevelés és a társadalmi gyakorlat determinációs viszonya | 27 |
| A nevelés legáltalánosabb fogalmának főbb jegyei | 28 |
| A nevelés fogalmi alakulásának problématörténetéből | 32 |
| Problémafölvetés, tárgyalásmód | 32 |
| A nevelés lényeges jegyei a rabszolgatartó társadalomban | 35 |
| A feudalizmus korának felfogása a nevelés lényegéről | 46 |
| A nevelés fogalma a felbomló feudalizmus időszakában | 49 |
| A nevelés felfogása a kapitalizmus korában | 54 |
| A szocializmus történeti korszakának felfogása a nevelés lényegéről a szovjet pedagógia tükrében | 85 |
| A nevelés lényegének marxista nevelésfilozófiai összefoglalása | 90 |
| A történeti áttekintés alátmasztja a nevelés legáltalánosabb fogalmának meghatározását | 90 |
| A módositott Arisztotelesz-i modell konkretizálása | 101 |
| Marxista értékelméleti alapvetés | 106 |
| A személyiség pedagógiai értelmezésének problémái | 111 |
| Összefüggések, problémák, a fejezet célja | 111 |
| Az ember- és a gyemekkép alakulásának problématörténetéből. Az emberfelfogások jelentősége ebben | 115 |
| A tárgyalásmód sajátossága | 115 |
| Az ember az őstársadalomban és a nevelés kialakulása idején | 116 |
| Az ókori rabszolgatartó társadalmak ember- és gyermekképe (emberfelfogása) | 117 |
| Emberfelfogás és gyermekkép a feudalizmusban | 119 |
| A polgári társadalom felivelő szakaszának emberfelfogása és ember (gyermek) képei | 122 |
| Az elidegenedés marxista kategóriájának jelentősége és a marxista humanista emberfelfogás | 126 |
| Utalás a polgári reformpedagógia gyermekképeire. A funkcionális pedagógia felfogása | 130 |
| A szovjet pedagógia klasszikusának gyermekképéről (Makarenko) | 134 |
| A marxista pedagógiai személyiségelmélet főbb problémái | 135 |
| A nevelés lehetőségei | 144 |
| Problémafelvetés. Fejezetünk gondolatmenete. Tanulmányozásának célja és módszere | 144 |
| Adalékok a nevelhetőség problématörténetéhez. Kérdések és kiegészítések | 148 |
| A nevelhetőség problémájának összefoglalása, különös tekintettel a testi nevelés lehetőségeire | 162 |
| Az alapösszefüggés | 162 |
| Az értékprobléma és a nevelhetőség problémája | 162 |
| Fejlődés-érés-nevelés alapösszefüggése | 163 |
| Néhány fontos gyakorlati meggondolás | 164 |
| A fejlődés értékmentes és értékfogalma | 170 |
| A fejlődés és nevelés környezeti meghatározottsága | 171 |
| A nevelés vezető szerepe a fejlődésben? Nem | 174 |
| A nevelhetőség problémakomplexuma a testi nevelés gyakorlatában | 175 |
| A nevelés célrendszere | 179 |
| Célelméleti tanulmányaink feladatai | 179 |
| A nevelésfilozófia szerepe célelméleti tanulmányainkban | 181 |
| A cél szerepe a nevelésben | 182 |
| Cél-nevelés cél-célrendszer. A fogalmak meghatározása | 182 |
| A célrendszer fogalmának más értelmezései. Célszintek rendszere. Szinterek szerinti célok rendszere. Életkori (szempontu) célok rendszere | 183 |
| Makarenko a nevelés céljainak szerepéről | 184 |
| A cél egységesit. A cél regulái | 185 |
| A cél létrehozó-megvalósuló jellege | 187 |
| A cél meghatározásának kérdései | 188 |
| A célmeghatározás két vizsgálati szempontja | 188 |
| A célt meghatározó tényezők | 188 |
| A megfogalmaztot célok vizsgálata | 190 |
| A célrendszer- és eszközrendszer összefüggése | 214 |
| Az összefüggés lényege | 214 |
| Problématörténeti utalások | 217 |
| A "céleltérés", mint a nevelési folyamat hajtóereje | 219 |
| A pedagógus és a tanitvány viszonya | 221 |
| Összefüggések, problémafelvetés | 221 |
| A pedagógiai tény(ek) fogalma | 221 |
| A pedagógus és a tanitvány viszonya | 223 |
| Meghatározás. Szempontok | 225 |
| A pedagógus-tanitvány viszony problématörténetéből | 227 |
| Összefoglalás. Gyakorlati konzekvenciák a hatékonyság szempontjából | 239 |
| A nevelés tartalma | 242 |
| A tartalom céljellege és eszközjellege | 242 |
| A pedagógiai folyamat (a nevelés) tartalmának definiciója | 242 |
| A nevelés-oktatás tartalmának problématörténetéből | 242 |
| Összefüggések | 244 |
| A nevelés tartalma a feudalizmus korában: a hét lovagi próba, ill. a hét szabad művészet | 245 |
| A felbomló feudalizmus korában. A formális és materiális képzés problématörténeti jelentkezés | 246 |
| A polgári fejlődés felivelő szakaszának elmélkedői a nevelés-oktatás tartalmáról | 247 |
| Marx és Engels a nevelés tartalmáról | 252 |
| A magyar népoktatás és a gimnázium tartalma a dualizmus korszakában. Eötvös. Kármán | 253 |
| A polgári reformpedagógia a nevelés-oktatás tartalmáról. A kulturpedagógia, mint a modern polgári pedagógia jellegzetes iránya a nevelés tartalmáról | 255 |
| A szovjet nevelés tartalma | 260 |
| A Magyar Tanácsköztársaság közoktatásügyének tartalmi koncepciója | 263 |
| A nevelés tartalmának alakulása a magyar népi demokráciában a felszabadulásától 1948-ig | 263 |
| Néhány meggondolás a nevelés és oktatás tartalmának mai problematikájához | 267 |
| A pedagógiai folyamat szervezeti keretei és szinterei | 267 |
| Összefüggések, problémafelvetés, meghatározások | 270 |
| A nevelés megszervezésének és szintereinek problématörténetéből | 270 |
| Rabszolgatartó társadalmakban | 270 |
| A feudalizmus korszakában | 271 |
| A felbomló feudalizmus időszakában | 272 |
| A polgári fejlődés felivelő szakaszának elmélkedői | 274 |
| Az iskolarendszer alakulása Magyarországoon a feudalizmustól a kapitalizmusba való átmenet idején | 278 |
| A nemzetközi munkásmozgalom a XIX. században | 279 |
| Az iskolaszervezet alakulása hazánkban a dualizmus időszakában | 281 |
| A polgári reformpedagógia az oktatás és a nevelés szervezeti formáiról | 283 |
| A szovjet pedagógia | 284 |
| A magyar Tanácsköztársaság és az ellenforradalmi Magyarország, iskolarendszerei, művelődéspolitikája, szervezési elgondolásai | 286 |
| A magyar népi demokrácia az iskolarendszer szocialista átalakitásáért és a nevelés szocialista megszervezéséért | 290 |
| A pedagógiai folyamat szinterei | 293 |
| Az iskolarendszer (köznevelési rendszer) fogalma | 293 |
| A szocialista köznevelési rendszer (iskolarendszer) helyzete, problémái, perspektívái | 294 |
| A nevelési szinterek összefüggése a gyakorlatban. "Kötelező összhang" | 297 |
| A nevelés megszervezése | 300 |
| A problématörténeti tanulságok összefoglalása | 301 |
| A szervezeti forma megválasztása - értékválasztás | 301 |
| A pedagógia technológia történetileg kialakult alapproblémái | 303 |
| A fogalmak meghatározása. Összefüggések. Tárgyalásmód | 303 |
| Az oktatástechnikai eszközök történetileg kialakult mai rendszere és ennek értelmezése | 308 |
| Az oktatás-nevelés módszereinek és a módszer fogalmának történeti alakulásából | 315 |
| A módszerfogalom feltételei. Az őstársadalom nevelési módja | 315 |
| "Módszerek" a rabszolgatartó társadalmak nevelésében | 316 |
| Nevelési-oktatási módszerek a feudalizmus korában | 319 |
| A polgári fejlődés felivelő szakaszának gondolatai a nevelési módszerekről. A módszerfogalom létrejötte | 321 |
| Rendszerező közbevetés | 326 |
| Utalás a herbartiánus módszerfogalom utóéletére | 327 |
| Utalás a reformpedagógiai, ill. a modern polgári pedagógia módszerfogalmára | 328 |
| Befejezés. Utalás a szocialista pedagógia módszerfogalmára | 330 |
| A pedagógia mint tudomány | 332 |
| Összefüggések, problémafelvetés, tárgyalásmód | 333 |
| A pedagógia szó jelentése | 333 |
| A pedagógiai gyakorlat és elmélet viszonyproblémája | 334 |
| A neveléstudomány értelmezése, tárgya, jellege | 337 |
| Néhány történeti utalás a neveléstudomány történeti alakulásának menetére | 338 |
| A neveléstudomány helye a tudományok rendszerében, kapcsolatai más tudományokkal | 341 |
| A neveléstudomány tagolódása | 347 |
| A pedagógiai tények megállapításának módszerei | 350 |
| A pedagógiai vizsgálódási módszerek jelentőségei a gyakorló (testnevelő) tanár számára | 350 |
| A pedagógiai kutatás sajátos nehézségei és ezekből fakadó sajátosságai | 351 |
| A pedagógiai kutatás tárgya, célja | 353 |
| A pedagógiai kutatás szintjei, típusai. Történeti utalások | 355 |
| A pedagógiai kutatás néhány főbb módszerének bemutatása | 357 |
| Függelék | 367 |
| A feladatok megoldása | 369 |
| Alapvető (felhasznált) irodalom | 373 |
| Hivatkozot irodalom | 374 |
| Utmutató történeti témák szemináriumi feldolgozásához | 379 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.