kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 524 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J2-1461. Kézirat. Készült 522 példányban. |
| Bevezetés | 7 |
| A társadalom és a pedagógusközösség | |
| Ferge Zsuzsa: Pedagógusok | 11 |
| Ferge Zsuzsa: A pedagógusok képe az iskola társadalmi szerepéről | 16 |
| Murányi Mihály: Csoportlélektani tényezők hatása az iskolai mentálhigiénére | 40 |
| A. Sz. Makarenko: Az egyénre való ráhatás pedagógiája | 73 |
| Szabó Pál: Személyi tényezők jelentősége a pedagógiai munkában | 85 |
| A nevelő-gyermek kapcsolat meghatározói és jellemzői | |
| H. Nickel: A pedagógus-tanuló kapcsolat az újabb kutatások szempontjából | 113 |
| W. F. Neubauer: Implicit vezetéselmélet és tanári magatartás | 129 |
| P. S. Sears - E. R. Hilgard: A tanár és a tanulók kölcsönös viszonyának megfigyelése | 141 |
| N. L. Smothergil - F. Olson - S. G. Moore: A tanítói kommunikációs stílus befolyásolásának hatása az iskolaelőkészítőben | 152 |
| Cserné Ádermann Gizella: Az "önmagát beteljesítő jóslat" (Pygmalion-hatás) pedagógiai vizsgálata | 162 |
| R. S. Feldman - T. Prohaska: A tanuló mint Pygmalion: A tanulói elvárás hatása a tanárra | 174 |
| Buda Béla - László János: A nem verbális jelzések funkciói | 188 |
| A. Schnitzer - E. Geisreiter - H. Schiller: A tanári és a tanulói magatartás kölcsönhatása. Az oktató által kialakított kölcsönhatás | 205 |
| A. Schnitzer - E. Geisreiter - H. Schiller: A tanári és a tanulói magatartás kölcsönhatása. A nevelő által kialakított kölcsönhatás | 211 |
| D. G. Ryans: Tanári jellemzők | 218 |
| A tanári viselkedés megfigyelése | 229 |
| T. L. Good - D. G. Grouws: A tanítókhoz fűződő viszony: néhány stabilitási adat | 250 |
| G. D. Yonge - J. M. Sassenrath: A tanárról kialakított kép és a hallgató személyiségének összefüggései | 255 |
| O. N. Saracho - M. Dayton: A tanárok kognitív stílusa és a tanulók tanulmányi előrehaladása közötti kapcsolat | 266 |
| R. M. Milgram: A tanári viselkedés percepciója tehetséges és tehetségtelen gyermekeknél | 276 |
| A nevelési stílus | |
| M. F. Peterson - R. A. Cooke: A tanárok vezetői magatartását magyarázó attitűdbeli és környezeti változók | 281 |
| D. Solomon - A. J. Kendall: Tanárok észlelése és reakciói a fegyelmezetlenségre a hagyományos és a "nyitott" osztályokban | 293 |
| F. Weinert: A nevelési stílus mint a nevelő egyéni sajátosságának függvénye | 303 |
| G. Metz: A beállítottság és a nevelési stílus közötti kapcsolat. Különböző osztályozások | 316 |
| R. White - R. Lippitt: A vezető viselkedése és a tagság reakciója háromféle "társadalmi klímában" | 337 |
| G. Snyders: Lewin, Lippitt és White kísérletei | 360 |
| G. Snyders: Közjáték. "Corruptio optimi pessima" | 370 |
| G. Schreiner - A. Sowa: A tanári magatartás alakulása fegyelmi konfliktusokban. A szociálintegratív verbalizmus konstruktív meghaladása | 386 |
| R. C. Anderson: Az autokratizmus-demokratizmus tanulmányok áttekintése | 391 |
| Ungárné Komoly Judit: A tantermi konfliktushelyzet fogalma és megoldásának értékelhetősége | 404 |
| H. Heckhausen: Szituációfüggőség, személyspecifikum és a nem kívánatos tanulói magatartásra adott tanári reakció befolyásolhatósága | 417 |
| A tanári magatartás befolyásolása | |
| J. R. Jenkins - S. L. Deno: A diák magatartásának hatása a tanár önértékelésére | 431 |
| E. T. Emmer - T. L. Good - T. D. Oakland: A várható "feedback" hatása a tanítási stílus megválasztására | 435 |
| Falus Iván: Mikrotanítás | 439 |
| B. Hubert: Attitűdök a nevelésben: végzős tanárjelöltek affektív benyomásainak és módszertani állásfoglalásának alakulása az első szakmai gyakorlat után | 452 |
| Pedagógusok és pszichológusok. Az iskolapszichológus | |
| Pszichológiai szolgálat az iskolában | 457 |
| Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok súlyosságának megítélése pedagógusok és pszichológusok körében | 467 |
| Tunkli László: Az iskolapszichológia és lehetőségei Magyarországon | 480 |
| Ch. Kessler - H. Korn - U. Percht - A. Vogel: Tanárok iskolapszichológusok iránti beállítódásának vizsgálata | 488 |
| Függelék | |
| H. Seidl: Pedagógus-interjú | 499 |
| G. Metz: Javaslat egy módosított LEKU-skálára | 502 |
| H. Schröder: Önjellemzési skála | 510 |
| H. Grassel: A pedagógiai helyzet feltételei. A pedagógus teljesítményének feltételei. A tanuló teljesítményének és magatartásának feltételei | 515 |
| Bibliográfia | |
| Összefoglaló munkák | 521 |
| Cikkek, tanulmányok | 523 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.