| Bevezető | 8 |
| Kutatások | |
| A felsőoktatási intézmények területi elhelyezkedésével, vonzáskörzetével, a felvételi eljárással, a felsőoktatási intézmények meritési bázisával, a tanulók továbbtanulási szándékával, a képesség-, és a pályaalkalmassági vizsgálatokkal kapcsolatos kutatások | |
| A felsőoktatási intézmények területi elhelyezkedésének vizsgálata | |
| A magyar felsőoktatási intézmények vonzáskörének vizsgálata | |
| A felvételi eljárás szerepe a kiválasztásban; prognosztikai értékének elemzése a tanulmányi eredmények tükrében | |
| A felvételi eljárás továbbfejlesztésének lehetőségei, különös tekintettel a kiválasztás hatékonyságának fokozására | |
| Felvételi Előkészitő Bizottság munkájának elemzése, korszerüsitési javaslat kidolgozása pályaalkalmassági vizsgálatok alapján a fizikai dolgozók gyermekei felsőoktatásban való beiskolázási arányának növelése érdekében, különös tekintettel a nevelési mikrorendszerre | |
| A felsőoktatási intézmények meritési bázisa, a meritési bázis összetételének alakulását befolyásoló hatásrendszer vizsgálata | |
| Az általános és középiskolai tanulók továbbtanulási szándékának mérése és elemzése a szülők társadalmi rétegeződése szerint | |
| A felsőoktatáshoz vezető ut kérdései, különös tekintettel a munkás- és parasztszármazásu fiatalok egyetemi és főiskolai továbbtanulását befolyásoló tényezőkre | |
| Képességvizsgálatok alkalmazásának lehetősége a felsőoktatásban | |
| A képességvizsgálatok szerepe a felvételi eljárásban | |
| Tanitói pályaalkalmassági vizsgálatok | |
| A tanitói pályaalkalmasság, valamint a tanitójelöltek önmegismerésének, személyiségfejlesztésének és pályaidentifikációjának kutatása az integrált személyiséggé válás és a pályaszintézis előkészitése és meggyorsitása céljából | |
| A tanitói pályaalkalmasság vizsgálatának lehetőségei | |
| A felsőoktatásba való átmenet és beilleszkedés elvi és gyakorlati kérdései, különös tekintettel a munkás- és parasztszármazásu hallgatók problémáira | |
| A mezőgazdasági ismeretek és gyakorlatok szakra jelentkező és a felvételt nyert tanárjelöltek szakmaválasztását befolyásoló körülmények vizsgálata a tanárképzés szempontjából | |
| A tanitóképző intézetbe felvett hallgatók előképzettsége, fizikai felkészültsége, erőnléte, egészségügyi helyzetük | |
| A pedagógusképzés általános és speciális kérdéseivel kapcsolatos kutatások | 25 |
| Az általános iskolai tanárképzés tantervtörténeti és tantervelméleti problémái | |
| A tananyag és a Nevelési Program integrálása a tanitóképző főiskolákon | |
| Az oktatás-nevelés és képzés tartalmi kérdései a pedagógusképzés kezdeti korszakában | |
| Felsőoktatás-didaktikai problémák a tanitóképző főiskolákon | |
| Az egységes követelményrendszer kimunkálása és a hozzá kapcsolódó folyamatos ellenőrzés és értékelés módszerei a pedagógusképző intézetek politikai gazdaságtan oktatásában | |
| A tanitóképző főiskolán alkalmazott szeminárium /és előadás/ hatékonyságának növelése | |
| Egyetemi hallgatók hivatáshoz és jövendő pályához való viszonya, beválásuk szintjének elemzése | |
| A tanári hivatástudat kialakitása és fejlesztése | |
| Az ifjuság kommunista nevelése az egyes marxista tárgyak oktatásának keretében | |
| A tanárképző főiskolai hallgatók világnézeti, erkölcsi és politikai arculata | |
| A tanitóképzős hallgatók világnézeti fejlődésének vizsgálata a képzési időszak alatt | |
| A szocialista hazafiságra, proletár internacionalizmusra és ateizmusra nevelés vizsgálata a tanárképző főiskolán | |
| Tanitójelöltek tudományos gondolkodásmódjának kialakitása, fejlesztése | |
| Egyetemi hallgatók tevékenység-strukturájának és közösségi életének összefüggései | |
| A diákok sajátos kötelező és önkéntes tevékenységi tipusai, különös tekintettel a tanulás és a szabad idő foglalkozás viszonyára | |
| A végzős főiskolai hallgatók uttörővezetői felkészültségének elemzése | |
| Az ifjuság testi-fizikai és mentális egészségének társadalmi tényezői | |
| Altéma: A fiatalok egészségi állapotának és egészségvédelmének történelmi változásai és jellemzői | |
| Az ifjuság testi-fizikai és mentális egészségének társadalmi tényezői | |
| Altéma: A köznevelési és egészségügyi rendszer szerepe az egészséges életmód kialakitásában | |
| A Pécsi Tanárképző Főiskola I. éves /nem testnevelés szakos/ hallgatóinak fizikai fejlettségi és képességszintjének évenkénti felmérése, s ezen adatok összehasonlitó elemzése | |
| Az orosznyelv-oktatás eredményességének vizsgálata nyelvi tanulmányaikat befejezett fiatalok körében | |
| Az idegen nyelvtanulás és pályaválasztási motivációk szerepe a nyelvszakos tanárjelöltek hivatástudatának alakulásában | |
| A korszerü testnevelő tanárképzés a tanárképző főiskolákon. A heti három órás iskolai testnevelés bevezetésének konzekvenciái a tanárképzésre. Az általános iskolai testnevelés és sport, valamint az általános iskolai testnevelő tanárképzés egységének kialakitása | |
| Főiskolai hallgatók egyéni tanulását irányitó oktatócsomag készitése és hatékonyságának kisérleti vizsgálata logika tantárgy keretében | |
| A korszerü szemléltető eszközökre vonatkozó vizsgálatok a müszaki szakos tanárképzésben | |
| A pedagógusképzésben alkalmazott videofelvételek rendezésének pedagógiai apsektusai | |
| A tanárképző főiskolai hallgatók szabadidőben végzett tevékenységének vizsgálata, különös tekintettel a biológia szakos hallgatókra | |
| Az egyetemi, főiskolai ifjuság élet- és munkakörülményei, értékorientációi | |
| A Bajai Tanitóképző Főiskola hallgatóinak életmódja és müvelődési szokásai | |
| A pedagógusképzés továbbfejlesztésével, korszerüsitésével kapcsolatos kutatások | 47 |
| A felsőoktatási intézmények belső szervezetének korszerüsitése | |
| Pedagógusképzés tervezése és tartalmi fejlesztése | |
| Integrált, gyakorlatra orientált, moduláris felépitésü pedagógiai képzés modelljének kidolgozása | |
| Modellkisérlet a tanár- és tanitóképzés integrálására | |
| A tanárképzés hatékonyságának elemzése és továbbfejlesztésének alternativái | |
| A tanitóképzés korszerüsitése a pedagógiai, pszichológiai és filozófiai tárgyak blokkositott és integrált oktatásával | |
| A munka melletti pedagógusképzés szervezeti - irányitási és pedagógia - módszertani kérdéseinek kidolgozása, valamint a képzés hatékonyságának vizsgálata | |
| A tanitóképzős iskolai gyakorlat korszerüsitése a tanitási készségek tervszerü fejlesztése utján | |
| Az orosz nyelv- és irodalom szakos tanárképzés korszerüsitése | |
| A pedagógusképzés továbbfejlesztése, a tanitóképzés modellje | |
| Az egységes pedagógusképzés rendszerének kialakitása | |
| A felsőfokon képzett munkaerő foglalkoztatottságának vizsgálata | |
| A pályakezdő pedagógusok beilleszkedésével, beválásával kapcsolatos kutatások | 57 |
| Az egyéni életterv, perspektivák kialakulásának, fejlesztésének igénye, helyzete, realizálása tanitójelölteknél és pályakezdő tanitóknál, összefüggésben a társadalmi beilleszkedéssel | |
| Pedagógiai és pszichológiai, szociológiai vizsgálatok Dél-Dunántul általános iskoláiban a mezőgazdaságtan szakos tanárok munkábaállásáról és a társadalomba való beilleszkedéséről | |
| A fiatal általános iskolai tanárok hivatásban való beválásának és társadalmi beilleszkedésének pedagógiai, pszichológiai és szociológiai problémái | |
| A mezőgazdasági ismeretek és gyakorlatok szakon végzett fiatal pedagógusok társadalmi beilleszkedésének és munkába való beválásának pedagógiai, pszichológiai és szociológiai irányu vizsgálata | |
| A főiskolai hallgatók beilleszkedésének pszichológiai vizsgálata | |
| A fiatal pedagógusok beilleszkedése és beválása | |
| Épitőipari müszaki tanár pályakövetelményei és beválása | |
| A fiatal pedagógusok beilleszkedése, beválása; a főiskolai hallgatók és kezdő pedagógusok müvelődési igényei és szokásai, valamint fejlesztésük fokozatai | |
| A végzett tanárszakos hallgatók munkahelyi, társadalmi beilleszkedésének körülményei | |
| A pedagógus személyiségével, magatartásával, helyzetével, különböző megnyilvánulásaival kapcsolatos kutatások | |
| A társadalmilag hatékony pedagógus személyiség kialakulásának és formálásának tipusai | |
| A nevelői magatartás alakitása csoportmódszerrel | |
| Pedagógusok nem verbális kommunikációs formáinak vizsgálata tanitási szituációban | |
| A pedagógus kollektiva nevelőmunkája rendszerének kialakitása a Sárospataki Tanitóképző Főiskolán | |
| A sárospataki pedagógusok helyzete és lehetőségei | |
| A köznevelés és közmüvelődés rendszere | |
| A pedagógus viszonya a szociálisan inadaptált gyerekekhez és kreativitása a "problémás" gyerekek nevelésében | |
| A tanitói kérdéskultura vizsgálata a gondolkodás fejlesztése szempontjából | |
| A pedagógusok magatartásformáinak pszichológiai vizsgálata | |
| Szociológiai tényezők szerepe a tanári személyiség formálásában | |
| A kisvárosi /Kőszeg/ értelmiség szerkezetváltozása /1920-1978/ | |
| Az iskola irányitása, vezetése | |
| Irodalom | |
| Pedagógus a társadalomban | 75 |
| Az iskola és a társadalom | 75 |
| Ifjuságkutatás, kutatómunka | 79 |
| Pedagóguslétszámtervezés, az iskolák pedagógus-ellátottsága | 82 |
| A pedagóguspálya, a pedagóguspálya választása | 84 |
| Pályaválasztás, pályaalkalmasság, a pedagógus személye | 84 |
| A pedagógus hivatása | 89 |
| A pedagógus tekintélye | 93 |
| A nevelőtestület, az iskolavezetés | 94 |
| A pedagógusképzés | 97 |
| A pedagógusképzés általános kérdései | 97 |
| A pedagógusképzés néhány konkrét kérdése | 99 |
| Felkészités a felsőfoku tanulmányokra, felvételi | 102 |
| A pedagógus hivatásra való felkészülés | 103 |
| A tanár-diák viszony | 106 |
| Politikai-világnézeti beállitódás kialakulása | 107 |
| Korszerüsitési törekvések | 109 |
| A pedagóguspálya kezdetén | 111 |
| Munkahelyválasztás, elhelyezkedés | 111 |
| Pályakezdés | 113 |
| Beilleszkedés, beválás | 117 |
| Mobilitás, pályaelhagyás, pályamódositás | 120 |
| A pedagógusok élet- és munkakörülményei | 123 |
| A pedagógusok helyzete, közérzete, a munkahelyi légkör | 123 |
| Életmód, életminőség | 127 |
| Munkafeltételek, életkörülmények | 129 |
| Életszinvonal, anyagi körülmények | 131 |
| Névmutató /szerzők, szerkesztők, közreműködők/ | 134 |
| A feldolgozott folyóiratok jegyzéke | 141 |