1.034.952

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A piackutatás kézikönyve

Szerző
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 350 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-220-687-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, táblázatokkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hazánkban mintegy húsz éve folyik tudományosan megalapozott piackutatás, s így napjainkban e viszonylag fiatal tudományág „felnőtté válásának" vagyunk tanúi. E könyv arra vállalkozik, hogy ennek a... Tovább

Előszó

Hazánkban mintegy húsz éve folyik tudományosan megalapozott piackutatás, s így napjainkban e viszonylag fiatal tudományág „felnőtté válásának" vagyunk tanúi. E könyv arra vállalkozik, hogy ennek a húszéves fejlődési folyamatnak az eredményeit részletesen jellemezve elméleti, módszertani és gyakorlati útmutatóul szolgáljon.
A könyv első része jól érzékelteti a piackutatás fontosságát, szerepét és bemutatja azt a gazdasági környezetet, amelyben a hazai piackutatás funkcionál. A piackutatásnak a tervszerű szükségletkielégítésben és a hatékony vállalatvezetésben betöltött szerepét hangsúlyozva, kiemelt jelentőséget tulajdonít az ágazati, ágazatközi kutatásoknak is, keresve a helyes arányokat, feladatmegosztási és együttműködési módozatokat.
A legutóbbi időszak piackutató vizsgálatait elemezve feltárja, hogy milyen piaci helyzetek igényeltek kutatási igényeket és hogy a kutatási célok között milyen arányváltozás ment végbe. A hazai kutatás történeti szemléletű bemutatása mellett helyezetképet ad a KGST-országok és az európai tőkés országok tevékenységéről, miközben elméletileg is alátámasztja e két termelési módra épülő makro- és mikroszintű piackutatás különbözőségeit.
A második rész új megközelítéssel tárgyalja azokat a tervezési, szervezési és végrehajtási munkafolyamatokat, amelyek során megvalósul a piackutató vizsgálat. Ez a rész ismert magyar vizsgálatokból meríti bőséges példaanyagát, illusztrálva a döntési és szervezési szakaszok sokrétűségét, megbízhatósági tartományát.
A bemutatott példák és esetek felölelik a hazai vállalatok főbb típusait, kiterjednek a termelési eszközökre, fogyasztási cikkekre és szolgáltatásokra is. A kipróbált, gyakorlatban bevált példaanyag előmozdítja, meggyorsítja a piackutatás módszertanának megértési és elsajátítási folyamatát... Vissza

Tartalom

Előszó9
A piackutatás helye és szerepe a szocialista gazdaságban
Piackutatás, tervezés és döntés13
A piackutatás fogalma és feladata13
A piackutatás és a döntések kapcsolata33
A piackutatás a tervezés szolgálatában47
A piackutatás mint vállalati funkció53
A vállalati piackutatás sajátosságai54
Együttműködés a vállalati piackutatásban59
A piackutatás szervezeti kérdései63
A piackkutatás mint munkafolyamat
A piackutatás módszerei és kapcsolatai69
A piackutatás fajai és felosztása69
A piackutatás segédtudományai és kapcsolatai71
A piackutató vizsgálatok előkészítése73
A probléma tisztázása, a vizsgálat céljának kitűzése76
A szakmai ankétok lebonyolítása, az információigény meghatározása77
A kutatási program készítése80
A piackutató vizsgálatok lebonyolításának szakaszai82
A szekunder adatokon nyugvó vizsgálatok végrehajtása82
A primer jellegű információk beszerzése115
Az adatok értékelése, prognóziskészítés. Az adatok tárolása252
Az adatok értékelése252
Prognóziskészítés260
A piackutató tanulmány elkészítése279
A piackutató tanulmányok hasznosítása291
Mellékletek299
Irodalomjegyzék339

Sándorné Szennyessy Judit

Sándorné Szennyessy Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sándorné Szennyessy Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A piackutatás kézikönyve

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.480 Ft
990 ,-Ft 60
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A piackutatás kézikönyve
Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
19 pont kapható
Kosárba
konyv