| Kék balett (Táncjáték) | 5 |
| A szerelem | 7 |
| Idill, némi szorongással | 7 |
| Lepke az üvegburában | 8 |
| Az ellenségek | 8 |
| Az első varázslat | 9 |
| A második varázslat | 10 |
| A magány | 11 |
| Az élő és a holtak | 11 |
| Az Árnyak bosszúja | 11 |
| Út a semmibe | 13 |
| Útvesztő (Játék két részben) | 15 |
| Délelőtt | 17 |
| 1. jelenet | 17 |
| 2. jelenet | 20 |
| 3. jelenet | 27 |
| 4. jelenet | 34 |
| 5. jelenet | 37 |
| 6. jelenet | 45 |
| 7. jelenet | 51 |
| Délután | 55 |
| 8. jelenet | 55 |
| 9. jelenet | 60 |
| 10. jelenet | 69 |
| 11. jelenet | 74 |
| 12. jelenet | 82 |
| Isten komédiásai (Játék két részben) | 86 |
| I. rész | 87 |
| 1. jelenet | 87 |
| 2. jelenet | 100 |
| 3. jelenet | 108 |
| II. rész | 115 |
| 4. jelenet | 115 |
| 5. jelenet | 124 |
| 6. jelenet | 131 |
| Színes pokol (Lélektani tanulmány) | 140 |
| Előszó | 141 |
| A pokol első köre: A komédiás és a varázsló | 145 |
| Színésztípusok | 145 |
| Az ösztönös és a tudatos színész hamis fikciója | 145 |
| A komédiás | 146 |
| A varázsló | 146 |
| A látszat csalásai és paradoxonjai | 147 |
| Én vagyok az | 147 |
| Miért csal a látszat? | 148 |
| Valami a szerző lelkéről és szakmai kétségeiről | 148 |
| A személyiség: halmazat | 149 |
| Még mindig pszichológia | 149 |
| Utak és kétségek | 149 |
| A belső monológ | 150 |
| A komédiás figyelme | 151 |
| A varázsló alkotása | 151 |
| A maszk | 152 |
| Aki meztelenül szeretne játszani | 152 |
| Az engedelmes és a lázadó kreatúra | 152 |
| A rendező mint pedagógus | 153 |
| Induktív rendezés | 154 |
| A megfeszített isten | 15 |
| A teremtmény nem munkatárs | 155 |
| A megtermékenyülés csodája | 156 |
| Az anyaméh | 156 |
| Deduktív rendezés | 157 |
| A varázsló korrigálhatatlansága | 157 |
| A színész és a rendező | 158 |
| Az ensemble-színház gyötrelmei | 159 |
| A karakter súlya és súlytalansága | 159 |
| Már a régi görögök... | 160 |
| Katarzis és mimézis | 160 |
| A katarzis az önmagunkra ismerésből fakad | 160 |
| A katarzist megszenvedjük, a mimézist élvezzük | 161 |
| Introverzív és extraverzív lehetőségek az alkotásban és a műélvezetben | 161 |
| A pokol mélyebb bugyrai: Az üres edény | 162 |
| Az egyetlen valóság | 162 |
| Színészrezervátum | 163 |
| A színház a színész otthona | 163 |
| Csak a színházban történhet esemény | 164 |
| A színház kultikus atmoszférája | 164 |
| A színészet - állapot | 165 |
| A színészetet nem lehet abbahagyni | 165 |
| Szabadnap az Én-től | 165 |
| Az örök vámpír | 166 |
| Minden eladó | 166 |
| A szélsőségek hajszolása | 166 |
| Az oldhatatlan magány | 167 |
| A színész maradékai | 167 |
| Az őszinte hazugság | 168 |
| Júlia az ágyban | 168 |
| A bizonytalan órák | 168 |
| Az elkallódás rémülete | 169 |
| Mint aki vízen él | 169 |
| Idillek | 170 |
| Csalóka percek | 170 |
| Mibe lehet belehalni? | 170 |
| Aki megmenekülhet | 171 |
| Az egyetlen közösség | 172 |
| A csend félelme | 172 |
| A hagyma | 172 |
| A belső lazaság | 173 |
| Az örök most | 174 |
| Lázadás a monoton feszültségek ellen | 175 |
| A feszültségek hullámzása | 176 |
| Végletek | 176 |
| A belső egyenetlenség | 177 |
| Az ámulat | 177 |
| A morális megmenekülés | 178 |
| A pszichoterápia veszélyei | 179 |
| Mondd meg, ki vagyok! | 179 |
| A mulandóság iszonya | 179 |
| Jel és bizonyíték | 180 |
| A művész védtelensége | 181 |
| A közvélemény felelőssége | 182 |
| A pokol feneke: Az áttűnések káprázata | 184 |
| A tagadás szabadsága | 184 |
| Én és Nem-Én | 184 |
| Az önmagára eszmélt ember határkeresése | 185 |
| A kör és az ellipszis | 186 |
| Az egyértelműség igénye | 186 |
| A tagadás paradoxonjai | 187 |
| A tagadás mint a szabadság illúziója | 188 |
| Az ütközés mint határcövek | 188 |
| Bázisok | 189 |
| A mindig újító és megújuló | 190 |
| A pasa vagy a matriarcha | 190 |
| A másfelé figyelő | 191 |
| A mindig szolgáló | 191 |
| Legenda a színész sorsáról | 191 |
| Lehet kikukucskálni az álarc mögül? | 191 |
| A kalandozások kora | 192 |
| Közbevezetett pszichológia: A kísérleti műhely | 193 |
| Kemény és lágy módszerek | 193 |
| A pszichológia kisebbrendűségi komplexuma | 193 |
| A kemény módszerek korlátai | 194 |
| Szakmai gondok további csempészete: A sejtés joga | 195 |
| Az esszé száműzetése | 195 |
| A megismerés nehézségei | 195 |
| A sejtés joga | 196 |
| A megsemmisülés két végpontjáról | 196 |
| Két ördög között | 196 |
| Gyökerek engedése és felszedése | 197 |
| A más és a másképp elfogadásáról | 198 |
| A félreértés veszélyeiről | 198 |
| A pszichológia nem dolgozik értékítéletekkel | 199 |
| A fejlődés vulgáris szemlélete | 199 |
| A kamaszkor csúcsai | 200 |
| Az isteni szerep | 200 |
| A társadalmi egyenlőség nem jelent pszichológiai azonosságot | 201 |
| A tudós és a művész megismerése | 201 |
| A mítosz és a mágia a művészetben | 202 |
| A kultuszhoz hűtlen kultúra | 203 |
| A prométheuszi láng: Én | 203 |
| A "Mi" és az "Én" | 203 |
| Az Én terhei | 204 |
| A művész luciferi áldozata | 205 |
| A színész és a közössége | 205 |
| Racionalitás és intellektuális csömör | 205 |
| A színház erőfeszítései a hatás érdekében | 206 |
| A művészet onániája | 207 |
| Kísérletek a menekülésre | 207 |
| A színésznő maszkulinitásáról | 208 |
| A szupernő | 208 |
| Bizalmatlanság a totális viselkedésformákkal szemben | 209 |
| A túlságosan szelíd ember indulatai | 209 |
| Az erénycsősz szexuális fantáziája | 209 |
| Kételyek a produktivitás ügyében | 210 |
| Kétségek a nőiség freudi értelmezésében | 210 |
| A náthás nő és a náthás férfi | 211 |
| Kit zárnak ketrecbe? | 211 |
| A gyermekszülés képességének döntő jelentősége | 212 |
| Az impotencia női megfelelősége nem a frigiditás, hanem a meddőség | 212 |
| Biológiai kreativitás | 213 |
| A férfi fokozott teljesítményre késztetettsége | 213 |
| Janisági komplexus | 214 |
| A színészet férfiasan produkciós pálya | 215 |
| Férfiak és nők kapcsolatteremtésének sémája | 215 |
| Ki nyitottabb a kaland felé? | 216 |
| Hivatás és női szerep összeütközése | 216 |
| A színészgyerekre leselkedő veszélyek | 216 |
| És a színész femininitásáról | 217 |
| A színészet rejtett férfias lényege és a hatáskeltés szembetűnő nőies eszközei | 217 |
| A színésznő narcizmusa elfogadhatóbb | 218 |
| A színész mint szuperférfi | 218 |
| Az önszeretet a siker záloga | 219 |
| A kijavított Narcissus-legenda | 219 |
| A test mint eszköz | 219 |
| A testi tudatosság | 220 |
| Tudatosság a testi szerelemben | 220 |
| Visszatérés a felvilágba: A pokoljárás hordalékai | 221 |
| A színész méltóságának kártevői | 221 |
| A félelem - támadás az emberi méltóság ellen | 221 |
| A tehetség elvesztése | 221 |
| A polgár imitálása | 221 |
| Még egyszer a színész pszichoterápiájáról | 222 |
| A tüneti terápiák eredményei | 222 |
| A sikertelen elfojtás okoz neurózist | 223 |
| A gyógyítás kétféle útja | 224 |
| A társadalmi értékek tisztelete | 224 |
| A pszichologizálás veszélyeiről | 225 |
| Pszichográfia | 225 |
| A patológiai szemlélet mértéktelen kiterjesztése | 225 |
| Hogyan készül a karakter? | 226 |
| A morálís ítélkezés elbizonytalanodása | 226 |
| A felelősség áthárítása | 227 |
| A színész egészsége | 227 |