| Előszó | 5 |
| A dialógusról | 8 |
| A párbeszéd ellenérvei | 9 |
| Nem szabad racionálisan megközelíteni | 9 |
| Nem keressük benne a logikát | 12 |
| Nem tapasztalható | 15 |
| Csak a hit kérdése lehet | 18 |
| A kettős igazság | 22 |
| A kinyilatkoztatott igazság | 24 |
| Isteni eredetű | 27 |
| A dialógus nehézségei | 29 |
| Kényes kérdés - kettős megközelítés | 29 |
| Terminológiai nehézségek | 32 |
| Teológia és filozófia | 34 |
| A predesztináció-tan létrejöttének előfeltételei | 37 |
| Az eleveelrendelés forrásai | 37 |
| A távoli előzmények | 37 |
| A szentírás | 40 |
| A közvetlen elméleti előzmények | 42 |
| Augustinus | 44 |
| Augustinus kontra Szent Ágoston | 47 |
| Pelagius | 49 |
| Aquinói Tamás | 52 |
| Tomizmus kontra (avagy nem kontra) kálvinizmus | 55 |
| Praemotio physica | 58 |
| Consursus divinus | 61 |
| Molinizmus kontra tomizmus | 64 |
| Scientia media | 67 |
| Tudni, akarni, megtenni | 70 |
| A poredesztináció-tan kialakulásának társadalmi-gazdasági föltételei | 73 |
| A tőkés gazdasági alap és a predesztináció-tan mint ideológiai felépítmény | 74 |
| A predesztináció és a polgárság | 77 |
| A közvetlen kiváltó ok | 79 |
| A predesztináció és az alsóbb néprétegek | 82 |
| A predesztinációs tan eredeti formájának ellentmondásai | 85 |
| A predesztinációs tan kálvini megalapozásának ellentmondásossága | 86 |
| Az Institutio első formája | 86 |
| A bűntől és a rossztól a predesztináltságig | 89 |
| A "nagy" Institutio definíciója | 93 |
| Előretudás - eleveelrendelés | 96 |
| A "decretum horribile" és a kegyelem ellentétessége | 99 |
| A kegyelem és az elvettetés ellentmondása | 101 |
| Az elvettetés belső ellentmondásai | 104 |
| Elvettetés - igazságosság | 107 |
| Önkönyesség - részrehajlás | 109 |
| Predesztináció és életmód | 112 |
| A hitvallások | 115 |
| A predesztináció a Heidelbergi Kátéban | 116 |
| A predesztináltság és a magatartás a kátéban | 117 |
| Helvetica Confessio | 120 |
| Az eleveelrendelés tanának kritikus pontjai | 123 |
| Az eredendő bűn | 124 |
| Az egyedi és általános ellentéte | 125 |
| Predesztinált-e az eredendő bűn? | 127 |
| A predesztináltság "mikor"-ja | 130 |
| A supralapsarius álláspont | 133 |
| A supralapsarius nézet teológiai ellenérvei | 136 |
| Az infralapsarius felfogás | 139 |
| Az infralapsarius álláspont teológiai értékelése | 141 |
| A supra- és infralapsarius nézet összeegyeztetésére irányuló kísérletek | 144 |
| Bűn-Isten-ember | 146 |
| A bűneset következménye vagy elrendelés? | 147 |
| A bűn (a rossz) valójában jó? | 149 |
| Ki felel a bűnért? | 151 |
| A bűn következménye és az isteni cél | 154 |
| Isten - a kiválasztottak és elvetettek | 157 |
| A kettős kiválasztás | 158 |
| A kiválasztottság jelei | 160 |
| A szubjektív tényező | 163 |
| Érzelmi viszonyulás | 166 |
| Örömüzenet? | 169 |
| Az előrerendeleés katolikus értelmezése | 172 |
| A katolikus ellenvetések | 173 |
| A főbb összeütközési pontok | 173 |
| A komolyság | 177 |
| Az isteni akarat | 180 |
| Az elégséges kegyelem | 183 |
| A kegyelem kettős szerepe | 185 |
| A katolikus előrendelés-fogalom inkonzekvenciái | 189 |
| Az emberi és isteni akarat | 189 |
| A teljes és nem teljes előrerendelés | 192 |
| Az Isten mint céldetermináló | 194 |
| A dialektikus teológia kegyelmi kiválasztás-tana | 196 |
| A dialektikus teológia kegyelmi kiválasztás-tanának általános vonásai | 197 |
| Visszatérés a szentíráshoz | 198 |
| A Kálvinhoz való viszony | 198 |
| Hegel mint filozófiai alap | 203 |
| Kierkegaard és az egzisztencializmus hatása | 203 |
| Dialektika és predesztináció | 208 |
| Ellentétek egysége - krisztológia | 208 |
| A kiválasztottság és elvetettség mint ellentétek egysége | 210 |
| Isten és ember "dialektikus" viszonya | 213 |
| A jó és rossz "dialektikája" | 216 |
| Az isteni és emberi akarat "dialektikája" | 219 |
| Barth hatása | 220 |
| Találkozási pontok és ellenvetések | 221 |
| Barth tudatos vagy spontán követése | 223 |
| Tudatos vagy spontán Barth-ellenesség | 226 |
| Predesztináció, determinizmus, szabadság | 229 |
| Meghatározottság és predesztináció | 230 |
| Determináltság és predetermináltság | 230 |
| Csak a végpont determinált | 233 |
| Fatalizmus, sorsszerűség | 235 |
| A véletlen kizárása - teológia | 237 |
| Predesztináció és szabadság | 239 |
| A dilemma forrása: Kálvin | 240 |
| A predesztináció - kontra katolikus szabadakarat | 242 |
| A változó szabadság | 245 |
| A szabadság mint függés | 248 |
| Szabadság és egyéni akarat | 250 |
| Determináltság-szabadság-önkény | 252 |
| A szabadság "dialektikus" megközelítése | 254 |
| Predesztináció és társadalmi szabadság | 256 |
| Predesztináció és társadalom | 259 |
| A predesztinációs történelemszemlélet | 260 |
| Az eleveelrendelés és szellemtörténet | 260 |
| A történelmi determináltság | 263 |
| Az ellenfelek találkozása | 265 |
| A predesztináció és a társadalmi viszonyok | 268 |
| Predesztináció és etika | 268 |
| A predesztináció és a munka | 270 |
| Predesztináció és tulajdonviszonyok | 273 |
| A predesztináció és a társadalmi-politikai viszonyok | 276 |
| Predesztináció, fajiság, nemzetiség | 278 |
| Jegyzetek | 281 |