kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | UNICRI-MKM Prevenciós Programiroda |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 312 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 29 cm x 20 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. |
| I. kötet: Tréning a megelőzéshez | |
| F. Bruno - M. E. Andreotti: A kézikönyv bemutatása és célkitűzései | 1 |
| Az ENSZ elkötelezettsége a deviancia és a rossz társadalmi közérzet jelenségeivel szemben | 1 |
| Az ENSZ szerepe a bűnözés megelőzésében és ellenőrzésében | 1 |
| Az ENSZ szerepe a kábítószer-fogyasztás ellenőrzésében és megelőzésében | 3 |
| ENSZ kampány a kábítószerfogyasztás megelőzésére | 3 |
| Az ENSZ és a szakképzés | 4 |
| Tanfolyamok és az oktatók képzése | 4 |
| A tanfolyamok célja, a kézikönyv célkitűzései és a szociális gondozók motiválása | 5 |
| F. Bruno: Prevenció | |
| A prevenció általános elmélete | 9 |
| A specifikus jelenségek prevenciója | 11 |
| A kábítószerrel való visszaélés prevenciója | 12 |
| Mit tegyünk a prevenció érdekében? | 17 |
| F. Bruno - B. Gioffre: Tréningstratégiák | 25 |
| Mi a tréning? | 25 |
| Tréningelméletek | 25 |
| A tréning elmélete ésstratégiája | 27 |
| A tréner | 28 |
| Igények, tervezfés, aktivitások, eredmények | 29 |
| G. Dell'Uomo: A trénerek tréningje: pedagógiai pszichológiai alapismeretek | 35 |
| Az elérhető célok megtervezése és a tréning | 35 |
| Tervvázlat | 38 |
| F. Bruno: A mező, a cél,a kontextus definíciója | 43 |
| Előzetes megjegyzések, a valóság szintjei | 43 |
| A norma fogalma | 45 |
| A norma általánosabb kritériumai | 45 |
| Operatív stratégia tervezése | 51 |
| L. Mecacci - F- Bruno - G. Dell'Uomo - L. Ricci: Pszichológiai alapismeretek | 57 |
| Bevezetés a pszichológiába | 57 |
| Pszichológiai elméletek | 57 |
| A személyiség | 58 |
| Freud elmélete | 59 |
| A jellem | 67 |
| Pszichodinamikus folyamatok | 67 |
| A motiváció | 67 |
| Szorongás, Frusztráció, agresszió | 73 |
| A szorongás | 73 |
| A frusztráció | 73 |
| Az agresszió | 76 |
| A stressz | 76 |
| Attitűdök, értékek és hitek | 76 |
| A kognitív folyamatok | 77 |
| A szerep | 77 |
| Szerep és stressz | 78 |
| A szerepek közötti konfliktus | 78 |
| Fejlődéslélektan: életszakaszok és életciklusok | 81 |
| A serdülőkor | 84 |
| Általános jellemzők | 84 |
| Kulturális, történelmi szempontok | 86 |
| A testi növekedés | 87 |
| A testi megjelenés újra feldolgozásai | 87 |
| A serdülőkori személyes én (self) felfogás | 88 |
| Az egyívásúak csoportja | 89 |
| A. Grassi - E. Tizzani: A csoport | 91 |
| A csoport: Definíciók és jellegzetességek | 91 |
| A csoportok fajtái | 93 |
| A csoportot strukturáló tényezők | 94 |
| A kommunikációs struktúra | 94 |
| A szerep | 94 |
| Hatalomgyakorlás a csoportban: vezetés | 96 |
| A csoporton belüli viszonyok jellegzetességei | 97 |
| E. Tizzani - F. Bruno - A. Grassi: A munkaszervezés: szervezési magatartás | 101 |
| Bevezetés | 101 |
| Szerveződéselv | 101 |
| Szervezeti magatartás | 105 |
| Tárgyalás | 108 |
| Kapcsolatmechanizmus | 108 |
| Szervezeti légkör | 109 |
| A munkamotiváltság, a munka öröme | 111 |
| A menedzsment | 112 |
| Kommunikáció a szervezetekben | 115 |
| Pszicholszociális beavatkozás | 116 |
| F. Bruno - G. Gioffré: Problémaanalízis és problémamegoldás: a döntési folyamat | 119 |
| A problémamegoldási folyamat | 119 |
| A döntések jellemzői | 121 |
| A döntési folyamat | 122 |
| A döntéshozó jellemvonásai | 123 |
| A döntés utáni fázis | 124 |
| A. Angelini: A változtatás dinamikus folyamata | 127 |
| A változás feltételei | 127 |
| A változtatás előkészítése | 132 |
| Az első kapcsolat | 125 |
| A változtatás | 135 |
| A változás megszilárdítása | 135 |
| Ellenvetések | 135 |
| Konklúzió | 137 |
| A reaktív és a céltudatos változás | 137 |
| A. Angelini: KOmmunikációs technikák | 141 |
| A kommunikáció | 141 |
| Kommunikáció és nyelv | 141 |
| A kommunikációs csatornák | 143 |
| A kommunikációs hálózat | 143 |
| A csoportok kölcsönhatásai | 145 |
| Az itnerferencia kérédse | 145 |
| Az aktív hallgatás technikája | 149 |
| A nem verbális kommunikáció | 149 |
| Az interperszonális távolság | 150 |
| Záró megjegyzések | 151 |
| F. Marullo - E. Tizzani - G. Costanzo: Projectek kivitelezési technikája | 153 |
| Projectek kivitelezése | 153 |
| Hogyan kell kidolgozni és összeállítani egy projectet? | 154 |
| Módszerek bemutatása (tényleges bemutatások) | 155 |
| Írásos jelentés (írásos beszámoló) | 157 |
| Előadás (szóbeli beszámoló) | 157 |
| Projectek kivitelezésének technikája | 158 |
| Önkéntes szolgálat | 158 |
| Definíció | 158 |
| Hogyan lehet az önkéntest bevonni a megelőzési munkálatokba | 160 |
| Hálózat kialakítása | 163 |
| Meghatározás | 163 |
| Szabályok | 163 |
| A hálózat fejlesztése, szervezési stratégiák | 164 |
| A. Angelini: Tömegkommunikáció a megelőzésben | 169 |
| A tömegkommunikáció-ós folyamatok | 169 |
| A tömegkommunikáció jellemzői és hatásai | 169 |
| A napirend | 170 |
| A program szerkesztése | 171 |
| A tömegmédia befolyásának korlátai és kényszerei | 171 |
| A társadalmi tanulás elmélete | 172 |
| II. kötet: Az abúzus és a tiltott kereskedelem összefoglalása | |
| O. Lopane - A. Angelini: Hogyan használjuk fel a médiát? | 1 |
| Bevezetés | 1 |
| A média jelentősége | 1 |
| Hogyan fogalmazzunk meg egy üzenetet | 2 |
| Médiatípusok | 3 |
| Irányvonalak a média felfhasználásához | 4 |
| Hogyan szervezzünk sajtájékoztatót | 7 |
| Hogyan írjunk cikket | 8 |
| F. Bruno - G. Mannino: A kábítószer-fogyasztás általános elmélete | 13 |
| A kábítószer-fogyasztás elmélete | 13 |
| Kábítószerfogyasztók és kábítószer-függők: egyéni hajlamosító tényezők | 16 |
| Bevezetés | 16 |
| Társadalmi tényezők | 16 |
| Pszichológiai tényezők | 19 |
| Biológiai tényezők | 21 |
| F. Marullo - F. Bruno: A kábítószer-fogyasztás közege,a különböző társadalmi-kulturális, jogi és normatív rendszerek | 23 |
| Bevezetés | 23 |
| Nemzetközi egyezmények 1961-tól napjainkig | 24 |
| Nemzetközi körkép a kábítószer-fogyasztás törvényi megítéléséről | 26 |
| A kábítószer-függőség meghatározása | 27 |
| A kábítószerek tilalmának jogi szabályozása Magyarországon | 27 |
| A nemzetközi kábítószer helyzet | 30 |
| A kábítószer és a bűnözés | 32 |
| A kábítószerek nemzetközi kereskedelme | 35 |
| A kábítószerek nemzetközi piaca | 35 |
| Termelő országok, szállítási útvonalak és fogyasztó országok | 38 |
| A heroin | 38 |
| A kokain | 39 |
| A cannabis | 40 |
| A szervezett bűnözés szerepe | 40 |
| A pénz tisztára mosása | 41 |
| A narko-terrorizmus | 42 |
| Law enforcement" ügynökségek szerepe | 43 |
| A. Pasini - F. Fasoli: Kábítószer gyógyszertani alapismeretek | 47 |
| Bevezetés | 47 |
| A kábítószerek az antik gyógyszerkészítés tudományában | 48 |
| A mák orvosi története | 49 |
| A hallucionogének és a kokain története | 50 |
| A kábítószerek a modern gyógyszerkészítés tudományában | 51 |
| Hol hatnak a drogok | 54 |
| Neurotranszmisszió | 55 |
| A drogok hatásai a neurotranszmisszióra | 57 |
| A drogok osztályozása | 58 |
| Miért hatnak a kábítószerek más-más módon? | 59 |
| A drogok használatához kotődő biológiai jelenségek | 61 |
| Tolerancia | 61 |
| Fizikális és pszichés függőség, elvonási szindróma | 62 |
| A drogfüggő, a rendszeres fogyasztó és az alkalmi használó | 64 |
| Ópiumszármazékok: morfium és heroin | 64 |
| A heroin és más ópiumszármazékok hatásai | 67 |
| Tolerancia és függőség | 68 |
| A megvonási tünetek | 69 |
| Használva más drogokkal együtt | 69 |
| Metadon és egyéb szintetikus fájdalomcsillapító gyógyszerek | 70 |
| A kokain | 70 |
| Hogyan hat a kokain? | 71 |
| A kokain hatásai | 71 |
| Tolerancia és dependencia | 72 |
| Más drogokkal együtt történő alkalmazás | 73 |
| A "crack" | 73 |
| Hogyan hat a crack? | 73 |
| A crack hatásai | 73 |
| Tolerancia és dependencia | 74 |
| Más drogokkal együtt történő alkalmazás | 74 |
| A cannabis és származékai | 75 |
| Marihuána | 75 |
| Hasis | 76 |
| Hasisolaj | 76 |
| Hogyan hat a THC? | 76 |
| Cannabis sativa származékok hatásai | 76 |
| Tolerancia és dependencia | 77 |
| Más drogokkal történő együttes alkalmazás | 77 |
| Hallucinogén anyagok: meszkalin, pszilocibin, LSD, "Ectasy" | 77 |
| Meszkalin | 78 |
| Pszilocibin | 78 |
| LSD | 78 |
| Ectasy" | 78 |
| Hogyan hatnak a hallucinogén szerek? | 78 |
| A hallucinogén szerek hatásai | 79 |
| Tolerancia és dependencia | 79 |
| Más drogokkal történő együttes alkalmazás | 80 |
| Belélegzéssel fogyasztott szerek (szipózás) | 80 |
| Hogyan hatnak ezek a szerek? | 81 |
| A szipózis hatásai | 81 |
| Tolerancia és dependencia | 81 |
| Együtt használva más drogokkal | 81 |
| A gyógykezelés során használt kábító hatású szintetikus készítmények | 81 |
| A metadon | 81 |
| Buprenorfin | 81 |
| Az ópiumszármazékok antiagonistája: naltrexon | 82 |
| A gyógyszerekkel történő visszaélések | 82 |
| Depresszió elleni gyógyszerek | 83 |
| Az AMFETamin-származékok | 84 |
| A barbiturátok | 84 |
| Az anabolikus szerek | 85 |
| A hashajtók | 85 |
| A vizelethajtók | 85 |
| A szorongásoldók | 86 |
| F. Russo: A kábítószer-függőség klinikai és terápiás megközelítése | 87 |
| A kábítószer-függőség klinikai kialakulása és kezelése | 87 |
| Kórlefolyás | 90 |
| A gyógykezelés | 91 |
| Az akut mérgezés | 91 |
| A krónikus mérgezések és a függőség gyógykezelése | 92 |
| F. Fasoli: Abúzus engedélyezett élvezeti szerekkel | 97 |
| Az etilalkohol | 97 |
| Bevezetés | 97 |
| Az alkohol története dióhéjban | 98 |
| Az alkohol metabolizmusa | 99 |
| Az alkohol pszichotróp hatása | 100 |
| Az alkoholizmus | 101 |
| Az alkoholbúzus következményei | 102 |
| Nikotin | 105 |
| A dohány | 105 |
| A dohányáruk és azok használati módjai | 105 |
| A dohányfüst összetétele | 106 |
| A nikotin | 106 |
| A nikotin farmakológiai hatása | 107 |
| A kátrány és a szénmonoxid farmakológiai hatása | 108 |
| Tolerancia és függőség | 108 |
| A dohányfüst hatása és a hozzákapcsolódó klinikai képek | 109 |
| A dohányzás motivációi | 109 |
| Dohányzásról leszoktató terápiák | 110 |
| T. Mattioni: Az AIDS-szel és a kábítószer-fogyasztással együttjáró kóros elváltozások | 113 |
| Bevezetés | 113 |
| A vírus | 113 |
| A HIV és az immunrendszer | 114 |
| A HIV ferőzés kórlefolyása | 114 |
| Akut, elsődleges HIV betegség | 114 |
| Tünetmentes HIV fertőzött | 114 |
| Tünetes HIV fertőzött | 115 |
| Kifejlett HIV betegség, AIDS | 115 |
| A HIV fertőzés kezelése | 115 |
| A HIV vírus terjedése | 115 |
| Az AIDS helyzete a világon és Magyarországon | 116 |
| Az AIDS pszicho-szociális kérdései | 116 |
| AIDS-esetek | 122 |
| Czakó Kálmán Dániel: Preventív munka Magyarországon az ENSZ dokumentumok és programok tükrében | 123 |
| A preventívnevelés fontosságáról | 123 |
| A szavak értelmezése | 123 |
| Mit értünk rendszerint a megelőzésen? | 123 |
| Az ENSZ képzési, preventív /megelőzési/ programja | 124 |
| Az emberi fejlődés elméletének elsőbbsége | 125 |
| A multi- és az inter-diszciplinaritás fontossága | 125 |
| Felkészítés a preventív beavatkozásra | 125 |
| Mit kell megelőzni a képzéssel? | 125 |
| Veszélyeztetett csoportok, kockázati tényezők vagy veszélyes szituációk? | 127 |
| Gyermekek és fiatalok | 128 |
| Nők | 128 |
| Együttműködve - de kivel? | 129 |
| Együttműködve - de milyen intéz-kedésekkel? | 129 |
| Információ | 131 |
| Tömegtájékoztatás | 132 |
| Kortásak, mint a megelőzés szószólói | 133 |
| A félelem, mint a lebeszélés eszköze | 133 |
| Érzelmi nevelés | 134 |
| A preventív munka összegezése | 135 |
| A kábítószer-problémával kapcsolatos hazai jogszabályok | 137 |
| Az ENSZ egyezményeket a hazai jogrendbe illesztő jogszabályok: | 138 |
| A kábítószerek és pszichotrop anyagok jegyzéke: | 138 |
| Büntetőjogi vonatkozású jogszabályok | 138 |
| A legfelsőbb bírósági 155. számú büntető kollégiumi (BK) állásfoglalása | 138 |
| Adminisztratív, közigazgatási jellegű jogszabályok | 138 |
| Az ÁNTSZ lehetőségei a prevencióban, törvényi keretek | 138 |
| Egészségügyi prevenció törvényi hátteréhez | 138 |
| A védőnői szolgálat és az egészségvédelmi osztályok kapcsolata | 140 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.