1.034.690

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A problémamegoldás számítógépes iskolája

Szerző

Kiadó: Typotex Elektronikus Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 420 oldal
Sorozatcím: Speciális Matematika Tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-954-850-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés13
Bevezetés15
Mottó a könyvhöz magyarázattal15
Új bevezető: Új idők új szelei19
Néhány szó a mítoszokról20
Mottó a számítástechnikai részhez, magyarázattal22
Hogyan használjuk a könyvet?26
Kísérletezz!26
Hogyan olvasd a könyvet, ha kevés matematikát tudsz?27
A könyv szerkezete28
Milyen környezetben dolgozunk?29
Első programjaink31
Elindítjuk a QBASIC-et31
A világ legegyszerűbb programjai?32
Első programunk (folytatás)39
Még egy program44
Keretprogram függvények közelítésére46
Bevezetjük a megszakított végtelen ciklust49
Egy kis matematika51
Még egy kis matematika52
Egyenesvonalú egyenletesen gyorsuló mozgás54
Másodfokú egyenlet megoldása számítógépen55
Az osztó-program58
Aritmetikai és számelméleti problémák. Ciklusképzés67
Átlagok számítása67
Játsszunk a ciklusképzéssel!73
Számelméleti problémák74
Ciklusképzés77
Ciklusképzés BASIC programjainkban85
Egy kitérő: programok és algoritmusok100
Hogyan ismerünk fel egy négyzetszámot?106
Irracionális számok? (olvasmány)108
Hogyan rajzoljunk a számítógéppel?109
Grafika használata109
A PRESTET (X,Y) használata119
Egy univerzális rajzolási mód: A PstScript126
Számítógép alkalmazása analízisbeli fogalmak kialakítására131
Analízisbeli fogalmak kialakítása133
A határérték fogalma134
Határértéket megsejtelő programjaink134
A konvergencia néhány fontos tulajdonsága142
Differenciahányadosok határértéke147
Rekurziók151
Miért fontosak a rekurziók?152
Mit csináljunk, ha van egy rekurziónk és van egy számítógépünk?153
Rekurzió, határérték153
Fibonacci-sorozat, aranymetszés156
Hogyan szaporodnak a baktériumok?163
Baktériumtenyészetek fejlődése (folytatás)167
Oroszlánfogás a Szaharában175
Newton-féle gyökvonó algoritmus180
Newton-féle gyökvonó algoritmus (elmélet)181
Második PASCAL programunk: A Newton-algoritmus187
A Pi kiszámolása189
Első nekifutás189
Véletlen szám generálása197
A gép véletlenszám-generátora198
Függvények203
Függvényábrázolás205
Bevezető205
Függvényábrázolás automatikus normálással209
A gyors, automatikus függvényábrázolás212
Függvényvizsgálat217
Néhány egyszerűbb függvény Taylor-sorfejtése219
Mi a Taylor-polinom?220
Taylor-polinomokra vonatkozó egyenlőtlenségek222
Taylor-sorfejtés225
Integrálszámítás229
Az integrál fogalma229
Mire való az integrál?231
Mi a numerikus integrálás és miért van rá szükség?232
A téglányösszeg és a trapézformula233
Miért jobb a trapézösszeg a téglányösszegnél?236
Fizikai alkalmazások241
Differenciálegyenletek, differenciálegyenletek, fizikai mozgások243
Bevezetés243
Hogyan oldunk meg egy differenciálegyenletet?245
Fizikai mozgások247
Bevezető247
Kepler-törvények250
Ballisztikus görbe253
Adatkezelés szöveges változókkal263
Szótár-programok265
Bevezető266
A szótár-program269
Egy fontos szubrutin276
Feladatok277
Hogyan gyorsíthatjuk az adatkeresést?280
A PASCAL szótár-program292
Hogyan adminisztrálunk egy osztályt?297
Adatrendszerek III. Molekulasúlyt számolunk301
Játékok305
Játékok307
Mottó a játékprogramokhoz307
Milyen számítógépes játékokat fogunk készíteni?308
Reflexjátékok309
INKEYS310
Pontok mozgatása INKEYS-ral313
Az őrült autós317
A nagyprogram: Őrült autós321
Labirintust építünk329
Véletlen labirintus336
Hibakeresés343
Hibakeresés343
Programellenőrzés mintafeladattal344
Hibakeresés kinyomtatással347
Egy társasjáték: A HIBAKERESŐ348
Még egy hibatípus349
Kombinatorikus algoritmusok351
Algoritmusok353
Bevezető353
Sorbarendezési problémák354
Programok és algoritmusok354
RAM gépek355
A dobozos algoritmus-fogalom357
Adatok sorbarendezése361
A sorbarendezési feladat362
Buborék algoritmus362
Kártya algoritmus364
Összefésülő algoritmus365
Hogyan gyorsítsuk a programjainkat?367
A matematikus szempontok367
Számítástechnikai szempontok368
Függelék371
DERIVE és MAPLE373
Találkozás a Mesterséges Intelligenciával?373
DERIVE374
Egy munkalap377
Maple378
Hogyan használjuk a MAPLE-t?378
Még mit érdemes tudnunk a MAPLE-ról?380
MAPLE, DERIVE és az egyenlőtlenségek382
A programírás technikája385
Integrált programozási környezet385
Gépismeret, nyelvismeret385
Kompilált program388
Függvények, számolási sorrend393
Típushibák, hibatípusok393
Néhány nehezebb programozási feladat megoldása397
Mi az a Visual Basic?407
Miben különbözik a VISUAL BASIC a QBASIC-től?408
Miért nem a VISUAL BASIC-et választottuk könyvünkhöz?408
Akarsz-e LINUX-ban dolgozni?409
Star-office, Abiword413
Mozilla/Opera413
Irodalom415
Tárgymutató417
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv