| Bevezetés | 13 |
| Bevezetés | 15 |
| Mottó a könyvhöz magyarázattal | 15 |
| Új bevezető: Új idők új szelei | 19 |
| Néhány szó a mítoszokról | 20 |
| Mottó a számítástechnikai részhez, magyarázattal | 22 |
| Hogyan használjuk a könyvet? | 26 |
| Kísérletezz! | 26 |
| Hogyan olvasd a könyvet, ha kevés matematikát tudsz? | 27 |
| A könyv szerkezete | 28 |
| Milyen környezetben dolgozunk? | 29 |
| Első programjaink | 31 |
| Elindítjuk a QBASIC-et | 31 |
| A világ legegyszerűbb programjai? | 32 |
| Első programunk (folytatás) | 39 |
| Még egy program | 44 |
| Keretprogram függvények közelítésére | 46 |
| Bevezetjük a megszakított végtelen ciklust | 49 |
| Egy kis matematika | 51 |
| Még egy kis matematika | 52 |
| Egyenesvonalú egyenletesen gyorsuló mozgás | 54 |
| Másodfokú egyenlet megoldása számítógépen | 55 |
| Az osztó-program | 58 |
| Aritmetikai és számelméleti problémák. Ciklusképzés | 67 |
| Átlagok számítása | 67 |
| Játsszunk a ciklusképzéssel! | 73 |
| Számelméleti problémák | 74 |
| Ciklusképzés | 77 |
| Ciklusképzés BASIC programjainkban | 85 |
| Egy kitérő: programok és algoritmusok | 100 |
| Hogyan ismerünk fel egy négyzetszámot? | 106 |
| Irracionális számok? (olvasmány) | 108 |
| Hogyan rajzoljunk a számítógéppel? | 109 |
| Grafika használata | 109 |
| A PRESTET (X,Y) használata | 119 |
| Egy univerzális rajzolási mód: A PstScript | 126 |
| Számítógép alkalmazása analízisbeli fogalmak kialakítására | 131 |
| Analízisbeli fogalmak kialakítása | 133 |
| A határérték fogalma | 134 |
| Határértéket megsejtelő programjaink | 134 |
| A konvergencia néhány fontos tulajdonsága | 142 |
| Differenciahányadosok határértéke | 147 |
| Rekurziók | 151 |
| Miért fontosak a rekurziók? | 152 |
| Mit csináljunk, ha van egy rekurziónk és van egy számítógépünk? | 153 |
| Rekurzió, határérték | 153 |
| Fibonacci-sorozat, aranymetszés | 156 |
| Hogyan szaporodnak a baktériumok? | 163 |
| Baktériumtenyészetek fejlődése (folytatás) | 167 |
| Oroszlánfogás a Szaharában | 175 |
| Newton-féle gyökvonó algoritmus | 180 |
| Newton-féle gyökvonó algoritmus (elmélet) | 181 |
| Második PASCAL programunk: A Newton-algoritmus | 187 |
| A Pi kiszámolása | 189 |
| Első nekifutás | 189 |
| Véletlen szám generálása | 197 |
| A gép véletlenszám-generátora | 198 |
| Függvények | 203 |
| Függvényábrázolás | 205 |
| Bevezető | 205 |
| Függvényábrázolás automatikus normálással | 209 |
| A gyors, automatikus függvényábrázolás | 212 |
| Függvényvizsgálat | 217 |
| Néhány egyszerűbb függvény Taylor-sorfejtése | 219 |
| Mi a Taylor-polinom? | 220 |
| Taylor-polinomokra vonatkozó egyenlőtlenségek | 222 |
| Taylor-sorfejtés | 225 |
| Integrálszámítás | 229 |
| Az integrál fogalma | 229 |
| Mire való az integrál? | 231 |
| Mi a numerikus integrálás és miért van rá szükség? | 232 |
| A téglányösszeg és a trapézformula | 233 |
| Miért jobb a trapézösszeg a téglányösszegnél? | 236 |
| Fizikai alkalmazások | 241 |
| Differenciálegyenletek, differenciálegyenletek, fizikai mozgások | 243 |
| Bevezetés | 243 |
| Hogyan oldunk meg egy differenciálegyenletet? | 245 |
| Fizikai mozgások | 247 |
| Bevezető | 247 |
| Kepler-törvények | 250 |
| Ballisztikus görbe | 253 |
| Adatkezelés szöveges változókkal | 263 |
| Szótár-programok | 265 |
| Bevezető | 266 |
| A szótár-program | 269 |
| Egy fontos szubrutin | 276 |
| Feladatok | 277 |
| Hogyan gyorsíthatjuk az adatkeresést? | 280 |
| A PASCAL szótár-program | 292 |
| Hogyan adminisztrálunk egy osztályt? | 297 |
| Adatrendszerek III. Molekulasúlyt számolunk | 301 |
| Játékok | 305 |
| Játékok | 307 |
| Mottó a játékprogramokhoz | 307 |
| Milyen számítógépes játékokat fogunk készíteni? | 308 |
| Reflexjátékok | 309 |
| INKEYS | 310 |
| Pontok mozgatása INKEYS-ral | 313 |
| Az őrült autós | 317 |
| A nagyprogram: Őrült autós | 321 |
| Labirintust építünk | 329 |
| Véletlen labirintus | 336 |
| Hibakeresés | 343 |
| Hibakeresés | 343 |
| Programellenőrzés mintafeladattal | 344 |
| Hibakeresés kinyomtatással | 347 |
| Egy társasjáték: A HIBAKERESŐ | 348 |
| Még egy hibatípus | 349 |
| Kombinatorikus algoritmusok | 351 |
| Algoritmusok | 353 |
| Bevezető | 353 |
| Sorbarendezési problémák | 354 |
| Programok és algoritmusok | 354 |
| RAM gépek | 355 |
| A dobozos algoritmus-fogalom | 357 |
| Adatok sorbarendezése | 361 |
| A sorbarendezési feladat | 362 |
| Buborék algoritmus | 362 |
| Kártya algoritmus | 364 |
| Összefésülő algoritmus | 365 |
| Hogyan gyorsítsuk a programjainkat? | 367 |
| A matematikus szempontok | 367 |
| Számítástechnikai szempontok | 368 |
| Függelék | 371 |
| DERIVE és MAPLE | 373 |
| Találkozás a Mesterséges Intelligenciával? | 373 |
| DERIVE | 374 |
| Egy munkalap | 377 |
| Maple | 378 |
| Hogyan használjuk a MAPLE-t? | 378 |
| Még mit érdemes tudnunk a MAPLE-ról? | 380 |
| MAPLE, DERIVE és az egyenlőtlenségek | 382 |
| A programírás technikája | 385 |
| Integrált programozási környezet | 385 |
| Gépismeret, nyelvismeret | 385 |
| Kompilált program | 388 |
| Függvények, számolási sorrend | 393 |
| Típushibák, hibatípusok | 393 |
| Néhány nehezebb programozási feladat megoldása | 397 |
| Mi az a Visual Basic? | 407 |
| Miben különbözik a VISUAL BASIC a QBASIC-től? | 408 |
| Miért nem a VISUAL BASIC-et választottuk könyvünkhöz? | 408 |
| Akarsz-e LINUX-ban dolgozni? | 409 |
| Star-office, Abiword | 413 |
| Mozilla/Opera | 413 |
| Irodalom | 415 |
| Tárgymutató | 417 |