| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 359 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Alapfogalmak | 9 |
| A személyiség, a tevékenység és a környezet kapcsolata | 11 |
| A megismerő tevékenység és a gondolkodás | 20 |
| A gondolkodási tevékenység meghatározása | 29 |
| A probléma, a kérdés és a feladat értelemezése a gondolkodási tevékenység szempontjából | 46 |
| A problémamegoldó gondolkodás vizsgálatának módszerei | 54 |
| A gondolkodásvizsgálatok történeti áttekintése | 67 |
| Az asszociációs magyarázattól az alaklélektanig | 69 |
| Az "irány" és a "beállítódás" előtérbe kerülése | 96 |
| A gondolkodás behaviorista és logikai megközelítése | 113 |
| A gondolkodási tevékenység feltárásának további útjai | 119 |
| A gondolkodás vizsgálata a szovjet pszichológiában | 133 |
| A szovjet pszichológia kibontakozása. Elvi kérdések tisztázása | 136 |
| A gondolkodási folyamatnak mint feladatmegoldásnak a vizsgálata | 147 |
| A gondolkodási tevékenység megnyilvánulása iskolai feladatok megoldásával kapcsolatban | 179 |
| A problémamegoldó gondolkodás folyamatának kísérleti vizsgálata | 199 |
| A vizsgálatok kérdésfeltevése. A kísérletek leírása. Jegyzőkönyvek bemutatása | 201 |
| A problémamegoldási folyamat makrostruktúrája. A gondolkodási fázisok | 215 |
| A problémamegoldási folyamat mikrostruktúrája. A gondolkodási műveletek. A gondolatmenet fogalma | 250 |
| Az "irány" szerepe a problémamegoldó gondolkodásban | 263 |
| A gondolkodás fejlesztése | 281 |
| A gondolkodási tevékenység iskolai fejlesztésének alapkérdései | 283 |
| A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás alapelvei | 293 |
| A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás az általános iskola alsó tagozatában | 306 |
| A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás az általános iskola felső tagozatában | 312 |
| A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás a gimnáziumban és a szakközépiskolában | 318 |
| Irodalom | 333 |