| Bevezető | 5 |
| Hatékonyság - Minőség | 9 |
| A propaganda célja | 9 |
| A propaganda mint a marxizmus-leninizmus terjesztésének sajátos módja | 11 |
| A hatékonyság értelmezése | 14 |
| A minőség értelmezése | 19 |
| A hatékonyság és minőség növelésének alapvető követelményei | 24 |
| A politika és a propaganda kapcsolata | 24 |
| Az elmélet szerepe | 30 |
| Történetiség - jövőre orientáltság | 34 |
| Az értékrendszer-formálás következetessége | 37 |
| A hatékonyság és minőség növelésének előfeltételei | 42 |
| A valóságfeltáró funkció fejlődése | 42 |
| Történelmi tapasztalatok | 43 |
| A jövő követelménye | 46 |
| A valóságfeltáró tevékenység hatása a propagandára | 49 |
| Társadalmi atmoszféra | 52 |
| Az állandó képzés mint társadalmi-történeti követelmény | 52 |
| A tanulás társadalmi jellege | 53 |
| A ma követelményei | 55 |
| Néhány gátló tényező | 57 |
| A propagandamunka tervezése és irányítása | 58 |
| Rendszer és tervezés | 58 |
| A tananyag tervezése | 62 |
| A propaganda irányítása | 63 |
| A propaganda vezetése | 65 |
| Korszerű szellemi műveltség | 67 |
| A történelmi tapasztalat | 68 |
| A szellemi műveltség általános követelményei | 69 |
| A tartalmi arányok követelménye | 72 |
| A marxizmus-leninizmus ismerete | 77 |
| A tudás általános értelmezése | 77 |
| A tudás mint gondolkodás | 81 |
| Memorizálás és gondolkodás | 82 |
| Mindennapi és tudományos tudás | 86 |
| Szocializmus és tudás | 88 |
| A marxizmus-leninizmus ismerete | 93 |
| A tanulás hatékonysága | 96 |
| A tanulás fogalma | 96 |
| A tanulás hatékonyságának mérése | 100 |
| Az alapok biztonságos és pontos ismerete | 102 |
| A gondolkodás képességének alakulása | 103 |
| Az összefüggések ismerete | 105 |
| Az ismeretek általánosításának foka | 106 |
| Az önállóság fejlődése | 108 |
| A szellemi munkavégzés képessége | 110 |
| Tanítás - nevelés - hatékonyság | 112 |
| Tanítás | 113 |
| A tanulás irányítása - ellenőrzése | 113 |
| Gondolkodtatás | 116 |
| Önállóságra tanítás | 119 |
| A tanulás technikájának tanítása | 120 |
| A nevelés | 122 |
| Nevelési célok | 122 |
| A nevelés folyamata | 123 |
| A világnézeti nevelés | 125 |
| Az erkölcsi nevelés | 127 |
| Közéletiségre nevelés | 130 |
| A tanulás szükségletének formálása | 131 |
| A módszer | 133 |
| A módszerről általában | 133 |
| Az érdeklődés felkeltése | 137 |
| Az aktivitás fejlesztése | 140 |
| A tudományos gondolkodás formálása | 142 |
| A problémafelvető tanítás | 145 |
| A tapasztalatokra építő nevelés | 147 |
| Demokratizmus a tanításban | 148 |
| Vizuális nevelés - szemléltetés | 150 |
| A vizualitás szerepe a megismerésben | 151 |
| A vizualitási járó előnyök | 152 |
| A szemléltetés néhány problémája | 153 |
| A hatékonyság és a propagandista személyisége | 156 |
| Az elméleti felkészültség | 157 |
| A világ tudományos látásmódja | 157 |
| Az ismeretek | 158 |
| Az elkötelezettség | 162 |
| A hozzáértés | 164 |
| A magatartás | 173 |
| Befejezés | 177 |
| Válogatás a témával kapcsolatos magyar nyelven megjelent publikációkból | 179 |