kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 212 oldal |
| Sorozatcím: | Pártiskola Komplex propagandistaképzés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Jegyzet. |
| Bevezetés | 5 |
| A propagandista "mestersége". Levél a propagandistához | 7 |
| Az egyéni tanulás forrásai és módszerei | 11 |
| A tanulás és a felnőtt személyiség | 12 |
| A tanulás módszerei, formái, keretei | 21 |
| Jegyzetelés | 21 |
| Olvasás | 26 |
| A tanultak reproduktív-produktív hasznosítása | 27 |
| Gyorsolvasás | 28 |
| A megismerés pszichikus folyamata | 33 |
| A személyiség meghatározása, fejlődése, jellemzői, megismerésének módszerei, a motiváció és a cselekvéshez vezető út | 47 |
| A személyiség fogalma | 47 |
| A személyiség megismerése | 58 |
| A személyiség szerkezete | 60 |
| A személyiségfejlődés folyamata | 66 |
| Típusok vérmérséklet szerint | 72 |
| Kretschmer testalkattípusai | 78 |
| Kretschmer lelki típusai | 79 |
| Sheldon típusai | 80 |
| Típusok az aktivitás szerint | 81 |
| A csoportpszichológia lényege. A csoport formái és jellemzői. A kommunikáció | 83 |
| A csoport fogalma és struktúrája | 83 |
| Státus és szerep | 89 |
| A logika szerepe és törvényei | 93 |
| A logikai formák és a velük végezhető műveletek | 93 |
| A gondolkodás formái | 97 |
| A fogalom | 97 |
| Az ítélet | 103 |
| A logikai műveletek | 107 |
| Gondolkodási alapműveleti párok | 107 |
| A fogalommal végezhető műveletek | 108 |
| Az ítélettel végezhető műveletek | 111 |
| Logikai gyakorlatok | 115 |
| A csoportpszichológia vázlata | 118 |
| A csoport és az egyén | 119 |
| Gyakorlatok | 120 |
| Közösség, közösségfejlesztés | 123 |
| Miért jó, ha van közösség? | 123 |
| Csoport vagy közösség? | 124 |
| A mozgalmi közösség ismérvei | 125 |
| 1. és 2.: a közös cél tudata, a közös érdek felismerése | 126 |
| 3.: az együttes tevékenység | 127 |
| 4.: a közösség sajátos szerkezete | 128 |
| 5.: magatartásformák, normák, közvélemény | 131 |
| 6.: fejlődés és fejleszthetőség | 132 |
| A mozgalmi közösséggel kapcsolatos feladatok összegzése | 133 |
| Közösségfejlesztés a politikai képzés keretein belül | 133 |
| A csoportvezetés lélektani és vezetéselméleti kérdései. Vezetési stílusok | 137 |
| A csoportvezető szerepe | 137 |
| A vezetés megjelenési formája: a stílus | 138 |
| Elvek | 139 |
| Formák és módszerek | 141 |
| Főbb stílusok és hatásuk a résztvevőkre | 142 |
| Az önismeret és az önértékelés szerepe a propagandista munkájában | 146 |
| Megismerhető-e az ember? | 147 |
| Megismerhetjük-e önmagunkat? | 147 |
| A politikai-ideológiai képzés és meggyőzés belső folyamata | 155 |
| A témafeldolgozás céljai és kiindulópontja | 155 |
| FIlozófiai alapok. A megismerés útja | 156 |
| Pszichológiai alapok | 156 |
| Az emberi megismerés folyamatának "eszközei" | 156 |
| Gondolkodási műveletek mint a tanulás eszközei | 157 |
| Közvetlen előzmény: a gyermek iskolai tanulása | 159 |
| Képzési és meggyőzési folyamat ideológiai, politikai területen | 159 |
| Meggyőzési folyamat gyakorlati témáknál | 164 |
| A propagandista teendői a képzési folyamatban a követelményszintek elérése érdekében | 167 |
| Amihez kapcsolódhatunk, amiből tanulhatunk. A probléma és a problémamegoldó gondolkodás | 171 |
| Amihez kapcsolódhatunk: tömegkommunikáció, regeneratív szórakozás | 171 |
| Amiből tanulhatunk: ösztönzés, munka közbeni tanulás, problémamegoldás | 174 |
| Felkészülés a gyakorlatra | 181 |
| A konfliktus | 182 |
| A konfliktus lényegéről | 182 |
| A konfliktus az életben és a képzésben | 182 |
| Képzési céljaink része | 183 |
| A pólusok | 183 |
| A megoldásról | 184 |
| Fejlődési szakaszok | 184 |
| Megoldási folyamat | 186 |
| Néhány fogalomról, nézetről | 186 |
| Megoldási típusok | 188 |
| A megoldást meghatározó tényezők | 189 |
| Zárófeladatok a közös foglalkozáshoz | 190 |
| Konfliktusok a pártszervezetben | 190 |
| Saját konfliktus | 191 |
| Munkafegyelem | 191 |
| A vita lényege, célja, módja. A vitatechnika | 192 |
| A témakör feldolgozásának céljai | 192 |
| A vita lényege, célja, szabályai | 192 |
| Vitafogalmak | 192 |
| A vita funkciói a képzésben | 193 |
| Néhány, a vitával kapcsolatos nézetről | 194 |
| A vita folyamata | 195 |
| A kérdés, a kérdezés | 196 |
| A vitatechnikák csoportosítása | 197 |
| A vitatechnikák bemutatása és közös gyakorlása | 198 |
| Vezetői közléssel indított módszerek | 198 |
| Vezetői kérdéssel indított módszerek | 201 |
| Analógiás beszélgetés | 201 |
| Egyszerű ötletcsiholás | 201 |
| 66-os módszer | 202 |
| Feladatlapelemzés, -készítés | 202 |
| Feleletválasztásos döntési játék | 204 |
| Teszt | 205 |
| Irányított vita | 205 |
| Csoportmunkával indított módszerek | 206 |
| Méhkas vagy zümmögő csoport | 206 |
| Csoportos problémamegoldás | 206 |
| Résztvevői tevékenységgel indított módszerek | 207 |
| Konzultáció | 207 |
| Noteszmódszer | 208 |
| Parlamentáris módszer | 208 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.