| Az első kiadás előszavából | 9 |
| Előszó a harmadik kiadáshoz | 11 |
| A pszichológia és az emberi viselkedés | 13 |
| A pszichikum tanulmányozása | 14 |
| Kutatási problémák: a tanulás | 16 |
| Viselkedészavarok | 19 |
| Értelmi retardáció | 23 |
| Hiperaktivitás | 25 |
| A viselkedés objektív megközelítése | 26 |
| A terminusok használatáról | 28 |
| Kondicionálás és tanulás | 33 |
| A tanuláspszichológiai elképzelések kialakulása | 33 |
| A feltételes reflexek - Pavlov | 37 |
| Az R-típusú koncdicionálás és a megerősítés | 40 |
| Latens tanulás | 42 |
| A tudás mint előkészület a válaszra | 47 |
| A tanulás és a teljesítmény megkülönböztetése | 48 |
| A tanulással és a percepcióval kapcsolatos pályarendszerek | 51 |
| A kéreg fel- és leszálló pályái | 59 |
| Oldalirányú összeköttetések: a "hasított agy"-kísérlet | 64 |
| Lateralizáció és dominancia | 69 |
| Tanulási és fejlődési mechanizmusok | 72 |
| Neuron és szinapszis | 73 |
| Mikor aktívak a neuronok? | 78 |
| Szinaptikus változások a tanulás során | 80 |
| A csecsemő első tanulása | 83 |
| Sejtegyüttesek a gondolkodás alapjai | 86 |
| Divergáló és párhuzamos ingerületvezetés: a figyelem | 89 |
| Figyelem és figyelem-összpontosítás | 91 |
| A viselkedés irányítása: kognitív és nem-kognitív | 95 |
| A viselkedés osztályozása az S-R formula alapján | 98 |
| Szenzoros vezérlésű viselkedés. feltétlen reakció és feltételes reakció | 100 |
| A közvetítő folyamatok | 103 |
| A beállítódás és a késleltetett válasz | 105 |
| A viselkedés szelektivitása: a figyelem és a beállítódás viszonya | 107 |
| A viselkedés időbeli integrációja | 109 |
| Szenzoros vezérlés és akaratlagos viselkedés | 111 |
| Tanulás, emlékezet és felejtés | 115 |
| Memória: kémiai molekula? | 116 |
| Rövid idejű és tartós emlékezet | 117 |
| A szinaptikus változás megszilárdulása a tartós emlékezetnél | 119 |
| Felejtés: interferencia és inaktivitás | 121 |
| Kioltás és a hiba kiküszöbölése | 125 |
| A memória zavarai - tanúskodás | 128 |
| A tanulás módszere | 129 |
| Öröklődés, érés, korai tanulás | 134 |
| Ösztönös viselkedés és érés | 134 |
| Kétfajta viselkedés - tanult és veleszületett? | 137 |
| Érés | 138 |
| A korai tapasztalat hatásai | 140 |
| Imprinting madaraknál | 143 |
| Korai tanulás emlősöknél | 143 |
| A fejlődési tényezők osztályozása | 149 |
| További adatok a IV. faktorról és az ösztönről | 152 |
| Öröklődés és elmebetegség | 154 |
| Statisztika és kontrollcsoport | 158 |
| Számítás nélküli statisztikai következtetések | 160 |
| Még egyszer a lényegről - néhány további (valószínűtlen) példával | 166 |
| Két érték összehasonlítása | 169 |
| A kontrollcsoport | 171 |
| A korreláció | 173 |
| Az intelligencia | 179 |
| Megbízhatóság és érvényesség | 181 |
| A tesztanyagok kiválasztása | 183 |
| Az "öröklődés-környezet" kérdés | 186 |
| A és B intelligencia | 189 |
| A faji kérdés | 190 |
| A fejlődés menete: Piaget | 192 |
| Motivációs mechanizmusok | 198 |
| A nem-specifikus afferensek és az "arousal" | 200 |
| Az arousal és az EEG | 203 |
| Az autonóm idegrendszer | 206 |
| A limbikus rendszer | 210 |
| Az alvás és a napszakos ritmus | 212 |
| Homeosztatikus mechanizmusok | 215 |
| A fájdalom | 220 |
| A szexuális motiváció | 222 |
| Az explorációs viselkedés, az arousal és az ambivalencia | 223 |
| Emóció és motiváció: Társadalmi szempontok | 228 |
| Az emóciók, a motiváció és az arousal | 228 |
| Az emóció és az intellektuális szint | 233 |
| A félelem okai | 235 |
| Az emóció és a szociális struktúra | 237 |
| Az altruizmus magasabb rendű állatoknál | 240 |
| A játék, az unalom és az izgalom keresése | 242 |
| Az ember ambivalens természete | 247 |
| Értékelés és percepció | 251 |
| Szenzoros ingerlés | 253 |
| Szenzoros kódolás | 260 |
| Térpercepció | 263 |
| A percepció és az érzékelés megkülönböztetése | 269 |
| Szerveződés a percepcióban | 274 |
| Emlékképek | 277 |
| Gondolkodás és nyelv | 283 |
| Tudatos és tudattalan | 283 |
| A tudat viselkedéses jelei | 285 |
| Belátás és célirányosság | 288 |
| Kommunikáció és nyelv | 291 |
| A nyelv tanulása | 295 |
| Problémamegoldás embernél: laboratóriumi vizsgálatok | 297 |
| A felfedezés, a feltalálás és a logika | 299 |
| A pszichológia és a tudományos módszer | 307 |
| A neurológiai elképzelések szerepe | 311 |
| A neruologizálás további korlátai: pszichológiai konstrukciók | 315 |
| Következtetés a viselkedésből | 318 |
| A szóbeli beszámoló jelentése | 320 |
| Saját pszichikumunk megismerése | 325 |
| Tudomány és pszichológia | 327 |
| Szakkifejezések magyarázata | 331 |