A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Nem lehet könnyű rádióműsort szerkeszteni egy olyan országban, mint amelynek rádiózási adatait az itt közreadott közvéleménykutatási tanulmányból most részletesen megismerhetjük. Olaszország 50...
Tovább
Előszó
Nem lehet könnyű rádióműsort szerkeszteni egy olyan országban, mint amelynek rádiózási adatait az itt közreadott közvéleménykutatási tanulmányból most részletesen megismerhetjük. Olaszország 50 millió lakost számlál, amely magában foglalja a magas ipari kultúrával rendelkező északi terület munkásosztályát, a déli latifundiumok félfeudális viszonyai között élő parasztokat, a nyugati művészeti élet avantguardeiát és a "dolce vita" szűk felső kasztját, a kiskereskedők, kisiparosok, az éppenhogy önálló kispolgárok millióit és az állami bürokrácia ugyancsak milliós hadseregét. A demokráciát valló rendszerben kilenc nagyobb politikai párt tevékenykedik. A Vatikán jótékony jelenlétét élvező kereszténydemokrata párt, amely a politikai hatalmat hitbizománynak tekinti, maga is - akárcsak a többi polgári párt - tucatnyi frakcióra oszlik. Az olasz demokráciában szalonképes a neofasiszta párt, de csak óriási tömegbefolyása, nyolc millió szavazója miatt tűrik meg a kommunistákat. Az ellentmondások számunkra nehezen elképzelhető méreteket öltenek az élet minden területén. Torinóban minden negyedik emberre jut egy gépkocsi, Szicília belsejében a fő közlekedési eszköz és az ember társbérlője szobájában az öszvér, még ma is. A jobb északolasz szakmunkás havi keresete a 200 dollárt is meghaladja, délen már ennek tizedrésze is elfogadható jövedelemnek számít. Ezek az ellentmondások, amelyeket egy előszónak nem lehet célja nemhogy elemezni, de még felsorolni sem, magyarázzák az olasz dolgozók harcosságát, a politika iránti magasfokú érdeklődést. Ez rányomja bélyegét a rádióműsorokra is. Nem véletlen, hogy a könnyűzene mellett a rádióújság, a hírek iránt mutatkozik a legnagyobb érdeklődés és hogy a "Tribuna politica", a pártvezetők rádió-TV vitája tíz-tizenöt milliós hallgatóságot köt le a készülékek mellé. A főbb adásidőkben minden félórában vannak hírek, még az éjszakai nonstop zenei műsort is félóránként megszakítja 2-3 perces hírbulletin (minden egész órakor olaszul és angolul, minden félórakor franciául és németül). Az esti rádióújságokban 3-4 tudósítói jelentést is bejátszanak.
Vissza
Tartalom
Az Olasz Rádió és TV Közvélemény Kutatási Szolgálatának kiadványa
Bevezetés 5
A rádió hallgatóságának alapvető jellemzői 7
I. fejezet
Általános adatok a Rádió hallgatásáról 12
A hallgatás gyakorisága 13
A rádió hallgatása különböző napszakokban 14
A nemzeti program hallgatása 14
A második program hallgatása 16
A rádióhallgatás és a tv-tulajdon összefüggései 17
A rádióhallgatók alapvető jellemzői a különböző napszakokban 17
Hallgatottság a hét különböző napjain 19
A szívesebben hallgatott műsorok 19
II. fejezet
Megfigyelések a rádióhallgatók életrendjéről és a hallgatással kapcsolatos szokásaikról 21
A rádióelőfizetők napközbeni tevékenységéről 21
A potenciális és tényleges hallgatóság 24
A rádió igénybevételének különféle formái 25
A rádióadások kiválasztásának módja 26
A rádióhallgatás közben folytatott tevékenység 28
A közönség rádióhallgatással kapcsolatos szokásai 29
A rádió használata foglalkozási kategóriák szerint 31
III. fejezet
A közönség véleménye a műsorokról és a különféle fajtájú adások, különféle típusú hírek iránti érdeklődés 35
A rádió szerepe a gyerekek és fiatalok nevelésében (J. Kubin tanulmányából) 47
A szerző előszava 47
I. A rádiós nevelés a tömegkommunikációs eszközök szociológiájának megvilágításában 49
A hallgatók befolyása a rádióműsorra 49
A rádió nevelő szerepe 51
II. A rádiós közvéleményformálás a tömegkommunikáció pszichológiájának tükrében 57
Vélemény és beállítottság 58
A tömegbefolyásolás helyzetének fő tényezői 64
A befolyásolás eszközei 81
III. Az ifjú hallgatók 91
A gyermek és a rádió 92
A rádióhallgatás és egyéb tevékenységek, szórakozások 94
Rádió és televízió 95
A gyermekhallgatók igényeinek tényezői 97
Az ifjú rádióhallgatók ízlésének fejlődése 99
Ízlésmodellek 104
Az ízlés és a lelki szükségletek összefüggése 105
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.