kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 205 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Ismeretelméleti alapvetés | 6 |
| Problémák | 6 |
| A pedagógiai elméletek és gyakorlat egysége | 6 |
| Könyvünk problematikája | 7 |
| Ismeretelméleti alapok | 7 |
| Mi történik a rajzórán? | 7 |
| A képszerű megismerés | 10 |
| Az elvont gondolkodás két formája | 12 |
| A fogalmi és a képszerű megismerés különböző jellege | 14 |
| Tipikus ábrázolás | 15 |
| Sematikus ábrázolás | 16 |
| Naturalista ábrázolás | 16 |
| Alapvető módszertani következtetések | 17 |
| A képszerű megismerőkészség kialakításának szükségessége | 17 |
| Logikai és művészi gondolkodás | 17 |
| Kiművelt látás | 18 |
| Rajzműveltség | 19 |
| A rajzolás és az értelmi nevelés | 22 |
| A rajzolás és a politechnikai nevelés | 23 |
| A tudományos és művészeti nevelés kölcsönhatásának szükségessége | 24 |
| A tudományos és művészeti nevelés viszonya | 24 |
| A rajzolás és az erkölcsi nevelés | 26 |
| A rajzolás és az esztétikai nevelés | 27 |
| Tanulságok | 28 |
| Összefoglalás | 28 |
| A rajzórákra való felkészülés előfeltételei | 29 |
| A rajzóra problematikája | 31 |
| Az óra előkészítése | 31 |
| A rajzi feladatsor | 31 |
| A régi rajzszertár | 33 |
| A rajzolandó tárgy megválasztása | 33 |
| A tárgy beállítása | 34 |
| Az új rajzszertár | 35 |
| Az óraelőkészítés feltételei | 36 |
| Az óra vezetése | 36 |
| A bemutatás problémái | 36 |
| A bemutatás lefolyása különféle módszerek esetében | 36 |
| A bemutatási módszerek összehasonlítása | 49 |
| Lélektani megjegyzések | 55 |
| A látás szerepe | 55 |
| Az észlelés néhány sajátossága | 56 |
| A "látszólagosság" és a "valódiság" kérdése a rajztanításban | 57 |
| A perspektív látás | 59 |
| A perspektív látás megtanításának problémái | 61 |
| Összefoglalás | 66 |
| A lefolyt bemutatási módok vizsgálata a perspektív látás megtanítása szempontjából | 66 |
| A bemutatás alapelvei | 67 |
| A korrektúra problémái | 69 |
| A tanulók önálló munkájának jelentősége | 69 |
| Példák a különféle módszerű korrektúrákra | 70 |
| Összefoglalás | 76 |
| A korrektúra alapelvei | 78 |
| A korrektúra didaktikai magva | 95 |
| Az értékelés problémái | 95 |
| Az értékelés jelentősége | 95 |
| Az értékelés didaktikai magva | 96 |
| Az értékelés módszertani magva | 99 |
| Az értékelés didaktikai és módszertani magvának kifejtése | 100 |
| Az osztályozás alapelvei | 101 |
| A rajztanítás célkitűzései. Távlatok | 103 |
| A természet utáni rajz jelentősége | 103 |
| Problémák | 103 |
| A rajztanítás központi feladata | 105 |
| A természettanulmány didaktikai magva | 106 |
| A természettanulmány politechnikai magva | 108 |
| A természettanulmány központi helye | 110 |
| Az emlékezeti rajz jelentősége | 111 |
| Látási emlékezet és képzelet | 111 |
| A látási emlékezet fejlesztése | 113 |
| Az emlékezeti rajz beillesztés a tanítási munkába | 115 |
| Az alkalmazott rajz jelentősége | 116 |
| A látóképzelet fejlesztése és szakaszai | 118 |
| Az első szakasz problémái | 118 |
| A tematikus élményábrázolás légköre és témái | 118 |
| Anyaggyűjtés az első időszakban | 120 |
| Anyaggyűjtés a természettanulmányok készítésének időszakában | 128 |
| A díszítés-tervezés problémái | 128 |
| A mintázás problémái | 132 |
| A második szakasz problémái | 136 |
| Az első és második szakasz kapcsolata | 136 |
| A politechnikai alkalmazott rajz problémái | 137 |
| A rajztanítás oktatási anyaga | 148 |
| Az ábrázolás anyaga (cél, feladat és eszköz) | 148 |
| A műalkotások szemléltetésének anyaga és eljárásai | 162 |
| A rajzot tanító nevelő | 172 |
| Személyi tulajdonságok | 172 |
| A rajztanár viszonya a tanulókhoz | 174 |
| Szemléltető anyag | 178 |
| Megjegyzések a szemléltető anyaghoz | 178 |
| Tanulórajzok, reprodukciók |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.