| Alapkőletétel | 5 |
| A kor | 6 |
| A mecénás | 10 |
| A mesterek | 17 |
| Művészi környezet | 17 |
| Ionnes Fiorentinus | 21 |
| Andrea Ferrucci | 23 |
| A mű | 28 |
| A kápolna alapelrendezése | 28 |
| Téralakítás | 32 |
| Arányok | 40 |
| Fényhatás | 42 |
| A tér feltárulása | 42 |
| Anyag és forma | 44 |
| Díszítmények | 53 |
| Oltár | 59 |
| Kupola | 82 |
| A mű sorsa | 89 |
| Bibliográfia | 106 |
| Az idegen nyelvű idézetek magyar fordítása | |
| Képek jegyzéke | |
| A lebontott esztergomi középkori Szent Adalbert-székesegyház alaprajza a Bakócz-kápolna felépítése után | 29 |
| A Bakócz-kápolna alaprajza áthelyezés előtt | 33 |
| A Bakócz-kápolna keresztmetszete áthelyezése előtt | 34 |
| A Bakócz-kápolna hosszmetszete áthelyezés előtt | 37 |
| A belső tér északnyugat felé nézve | 39 |
| A kápolna az oltár felől | 41 |
| A belső tér délnyugat felé nézve | 43 |
| A kápolna a sekrestye felől | 45 |
| A sekrestyeajtó párja | 47 |
| A kórusablak a sekrestye oldalán | 49 |
| Részlet a stallumról | 50 |
| Részlet az elpusztult bajárat keret-architektúra párkányfrízéből | 51 |
| A Bakócz-kápolna eredeti bejárati nyílásának keretarchitektúrája az áthelyezés előtt | 52 |
| Pillérfők a délnyugati sarokban | 54 |
| Ívháromszög díszítésének részlete a nyugati oldalon | 55 |
| Kazettás ívbéllet a sekrestyeoldal fülkéjéből | 56 |
| Rozetta az ívbéllet egyik mezőjében | 57 |
| Bakócz-címeres tondó a délnyugati csegelyen | 58 |
| A Ferrucci-féle oltár mai összképe a liturgikus felszerelések nélkül | 60 |
| Az angyali üdvözlet dombormű részlete a barokk kori kiegészítéssel | 61 |
| Az oltár főpárkányának csatlakozása a falhoz | 62 |
| Az oromzat jobb oldali angyalalakja a barokk kori kiegészítésekkel | 62 |
| Az oltárasztal csatlakozása a retablóhoz | 63 |
| Az oromzat jobb oldali angyalalakja kiemelés után | 63 |
| Az oromzat jobb oldali angyalalakja a barokk kiegészítések eltávolítása után | 64 |
| Madonna-kép az oltár középső fülkéjében | 65 |
| A Ferrucci-féle oltár az áthelyezés előtt | 67 |
| Az oltár állapota az 1940-es években | 68 |
| Az oltár jelenlegi állapotának felmérési rajza | 69 |
| Andrea Ferrucci márványoltára a fiesolei dómban a Matteo Gondi-féle kápolnából | 70 |
| Andrea Ferrucci márványoltára a fiesolei San Girolamo-templomból | 72 |
| Az oltárretabló eredeti állapotának elméleti rekonstrukciója | 75 |
| Az oltár oromzata a barokk kiegészítések eltávolítása után | 76 |
| Máté evangélista domborműve a bal oldali attikáról | 77 |
| Angyalfej az oromzat felső záróeleméről | 78 |
| A jobb oldali fülke architektúrája Szent László szobrával | 79 |
| Az angyali üdvözlet dombormű bal oldali mezője az oldalvolutával | 80 |
| Részlet a bal oldalvoluta indadíszéről | 80 |
| Az angyali üdvözlet dombormű jobb oldali mezője az oldalvolutával | 81 |
| Az oltár mai összképe | 82 |
| Az oltár javasolt helyreállítása | 83 |
| A Bakócz-kápolna eredeti állapotának rekonstruált metszete a bejárat felé nézve | 87 |
| A középkori Szent Adalbert-székesegyház romjainak belső nézete a Bakócz-kápolnával | 92 |
| Az esztergomi székesegyház mai alaprajza az áthelyezett Bakócz-kápolnával | 97 |
| A Bakócz-kápolna földszinti alaprajza mai helyzetében | 98 |
| A Bakócz-kápolna alaprajza a karzatszint magasságában | 99 |
| A Bakócz-kápolna metszete a stallumok felé nézve, mai helyzetében | 101 |
| A Bakócz-kápolna metszete a sekrestye felé nézve, mai helyzetében | 103 |
| A Lippert-féle kupola neoreneszánsz architektúrája | 104 |