| Kiadó: | Hornyánszky Viktor |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 289 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Hornyánszky Viktor könyvnyomdájából, Budapest. |
| Olaszország | 1 |
| A megújhodás | |
| Az egyéniség | |
| A hírnév és a dicsőség | |
| A sokoldalúság | |
| Az élet és a szépség | |
| A tekintély és az ész | |
| Az ember és a világ | |
| A klasszicizmus feléledése | |
| Közviszonyok a XIV. század első felében | |
| Dante | |
| Petrarca | |
| A rajongás korszaka | |
| A humanizmus kifejlődése | |
| A humanizmus tetőzése | |
| A nevelés elmélkedői | |
| Petrarca a nevelésről | |
| Vergerio | |
| A vallásos nevelés problémája | |
| Aeneas Sylvius | |
| Keresztény nevelés és klasszikus szellem | |
| Maffeo Vegio a testi és erkölcsi nevelésről | |
| Vegio és a vallásos nevelés | |
| Vegio és az értelmi nevelés | |
| Vegio paedagogiája | |
| A XV. század többi elmélkedői | |
| A XVI. század | |
| Sadoletus | |
| Összefoglalás | |
| Gyakorlati nevelők | |
| Quarino | |
| Vittorino | |
| Az urbinói udvar | |
| Castiglione mint paedagogus | |
| A Cinqueccento paedagogiai eszménye | |
| A renaissance és a nőnevelés | |
| A vég | |
| Magyarország | 81 |
| Előzmények | |
| Mátyás | |
| Vitéz János | |
| Janus Pannonius | |
| Báthori Miklós | |
| Magyarok külföldi egyetemeken | |
| Az Academia Istropolitana | |
| Humanizmus a jagellók idejében | |
| Összefoglalás | |
| A vég | |
| Fancziaország | 104 |
| Előzmények | |
| Olaszország fölfedezése | |
| Erasmus Adagiumai | |
| A franczia renaissance | |
| A franczia közoktatás hagyományos rendje | |
| A régi kollégiumok nevelése és fegyelme | |
| Gargantua nevelése | |
| Pantagruel nevelése | |
| Rabelais mint kritikus | |
| Rabelais mint naturalista | |
| Rabelais mint humanista | |
| Rabelais pozitivizmusa | |
| Ramus Péter | |
| Francziaország közállapotai | |
| Montaigne | |
| Az Essaik és a nevelés | |
| Montaigne paedagogiája | |
| Tanulságok | |
| Anglia | 143 |
| Az angol renaissance kezdetei | |
| A társadalmi probléma | |
| Morus Tamás Utópiája | |
| Az Utópia tanulságai | |
| Vives Lajos | |
| Vives és a nőnevelés | |
| A paedagogiai elmélkedés továbbfejlődése Angliában | |
| Az angol iskolázás a XVI. században | |
| Visszatekintés | 143 |
| Németország | 173 |
| A középkor vége | |
| A bázeli zsinat | |
| Agricola | |
| A hieronymiták iskolái | |
| A német humanisták paedagogiai törekvései a hitújítás előtt | |
| A lüttichi iskola | |
| A humanizmus térfoglalása a német egyetemeken | |
| Erasmus | |
| Erasmus élete | |
| Erasmus paedagogiai művei | |
| Illemtan gyermekek számára | |
| Erasmus elméleti álláspontja | |
| Erasmus és a klasszikusok | |
| Erasmus jelentősége | |
| A reformatio | |
| A hitújítás és az iskola | |
| Luther és a népnevelés | |
| Leányiskolák | |
| Melanchthon | |
| A goldbergi iskola | |
| Sturm János | |
| Erasmus és Sturm | |
| Sturm rendszerének tovaterjedése | |
| Hatások hazai iskolázásunkra | |
| A katholikus iskolázás a XVI. század első felében | |
| A Jézus-társaság | 241 |
| A színhely | |
| A czél és az eszköz | |
| Az intézmények | |
| Ratio Studiorum | |
| A jezsuiták paedagogiájának forrásai | |
| A jezsuiták mint reformerek | |
| A jezsuiták elterjedése | |
| Oláh Miklós | |
| A jezsuita iskolák szervezete | |
| Az oktatás anyaga | |
| Az olvasmányok kiszemelése | |
| A latin oktatás menete | |
| Módszer | |
| A vetélkedés | |
| Akadémiák | |
| A színjátékok | |
| Az iskolai rendtartás | |
| Milyen legyen a jó tanár? | |
| Erkölcsi és vallásos nevelés | |
| A rendszer bírálata | |
| Név- és tárgymutató | 278 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.