| Kiadó: | Könyvértékesítő Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 289 oldal |
| Sorozatcím: | Tudománytár |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-024-025-4 |
| Megjegyzés: | Reprint kiadás. Az eredeti művet 1919-ben adták ki. |
| Olaszország | 1 |
| A megújhodás. | |
| Az egyéniség. | |
| A hírnév és a dicsőség. | |
| A sokoldalúság. | |
| Az élet és a szépség. | |
| A klasszicizmus feléledése. | |
| Közviszonyok a XIV. század első felében. | |
| Dante. | |
| Petrarca. | |
| A rajongás korszaka. | |
| A humanizmus kifejlődése. | |
| A humanizmus tetőzése. | |
| A nevelés elmélkedői. | |
| Petrarca a nevelésről. | |
| Vergerio. | |
| A vallásos nevelés problémája. | |
| Aeneas Sylvius. | |
| Keresztény nevelés és klasszikus szellem. | |
| Maffeo Vegio a testi és erkölcsi nevelésről. | |
| Vegio és a vallásos nevelés. | |
| Vegio és az értelmi nevelés. | |
| Vegio pedagógiája. | |
| A XV. század többi elmélkedői. | |
| A XVI. század. Sadoletus. | |
| Összefoglalás. | |
| Gyakorlati nevelők. Guarino. | |
| Vittorino. | |
| Az urbinói udvar. | |
| Castiglione mint paedagogus. | |
| A Cinquecento paedagogiai eszménye. | |
| A renaissance és a nőnevelés. | |
| A vég. | |
| Magyarország. | 81 |
| Előzmények. | |
| Mátyás. | |
| Vitéz János. | |
| Janus Pannonius. | |
| Báthori Miklós. | |
| Magyarok külföldi egyetemeken. | |
| Az Academia Istropolitana. | |
| Humanizmus a Jagellók idejében. | |
| Összefoglalás. | |
| A vég | |
| Francziaország. | 104 |
| Előzmények. | |
| Olaszország fölfedezése. | |
| Erasmus Adagiumai. | |
| A franczia renaissance. | |
| A franczia közoktatás hagyományos rendje. | |
| A régi kollégiumok nevelése és fegyelme. | |
| Gargantua nevelése. | |
| Pantagruel nevelése. | |
| Rabelais mint kritikus. | |
| Rabelais mint naturalista. | |
| Rabelais mint humanista. | |
| Rabelais pozitivizmusa. | |
| Ramus Péter. | |
| Francziaország közállapotai. | |
| Montaigne. | |
| Az Essaik és a nevelés. | |
| Montaigne paedagogiája. | |
| Tanulságok. | |
| Anglia. | 143 |
| Az angol renaissance kezdetei. | |
| A társadalmi probléma. | |
| Morus Tamás Utópiája. | |
| Az Utópia tanulságai. | |
| Vives Lajos. | |
| Vives és a nővevelés. | |
| A paedagogiai elmélkedés továbbfejlődése Angliában. | |
| Az angol iskolázás a XVI. században. | |
| Visszatekintés. | |
| Németország. | 173 |
| A középkor vége. | |
| A bázeli zsinat. | |
| Agricola. | |
| A hieronymiták iskolái. | |
| A német humanisták paedagogiai törekvései a hitújítás előtt. | |
| A lüttichi iskola. | |
| A humanizmus térfoglalása a német egyetemeken. | |
| Erasmus. | |
| Erasmus élete. | |
| Erasmus paedagogiai művei. | |
| Illemtan gyermekek számára. | |
| Erasmus elméleti álláspontja. | |
| Erasmus és a klasszikusok. | |
| Erasmus jelentősége. | |
| A reformatio. | |
| A hitújítás és az iskola. | |
| Luther és a népnevelés. | |
| Leányiskolák. | |
| Melanchthon. | |
| A goldbergi iskola. | |
| Sturm János. | |
| Erasmus és Sturm. | |
| Sturm rendszerének tovaterjedése. | |
| Hatások hazai iskolázásunkra. | |
| A katholikus iskolázás a XVI. század első felében. | |
| A Jézus-Társaság. | 241 |
| A szinhely. | |
| A czél és az eszköz. | |
| Az intézmények. | |
| Ratio Studiorum. | |
| A jezsuiták paedagogiájának forrásai. | |
| A jezsuiták mint reformerek. | |
| A jezsuiták elterjedése. | |
| Oláh Miklós. | |
| A jezsuita iskolák szervezete. | |
| Az oktatás anyaga. | |
| Az olvasmányok kiszemelése. | |
| A latin oktatás menete. | |
| Módszer. | |
| A vetélkedés. | |
| Akadémiák. | |
| A színjátékok. | |
| Az iskolai rendtartás. | |
| Milyen legyen a jó tanár? | |
| Erkölcsi és vallásos nevelés. | |
| A rendszer bírálata. | |
| Név- és tárgymutató | 278 |