| Előszó | 1 |
| Bevezetés | 2 |
| A légerők természettana. Írta: dr. Abody (Anderlik) Előd, a József Nádor Műegyetem ny. r. tanára | |
| I. fejezetek az erőtanból | 3 |
| Az erő | 3 |
| Felületi és tömegerő | 4 |
| Mozgás, sebesség, gyorsulás | 8 |
| Az erőtan alaptételeiről | 9 |
| Körmozgás | 12 |
| A munka és energia fogalma | 13 |
| Forgás tengely körül | 15 |
| Tehetetlenségi erő | 17 |
| A levegő erőtana | 19 |
| A levegő tulajdonságai és a repülés alapelve | 19 |
| Áramlástani alapfogalmak | 21 |
| Áramlás csőben | 23 |
| Az örvényes áramlások | 25 |
| Az örvényes áramlás törvényszerűségei | 28 |
| A folyadék és levegő surlódása | 31 |
| Az áramlások hasonlósága | 34 |
| Határrétegek és a sík lap ellenállása | 35 |
| A testek ellenállása. Áramvonalozás | 39 |
| A felhajtó erő és annak keletkezése | 43 |
| Véges terjedtségű szárny | 46 |
| A szárnyakra ható erők kísérleti adatai | 47 |
| Szárnymetszetek, szárnyak | 51 |
| A légcsavar | 53 |
| Nagy sebességeknél fellépő jelenségek | 56 |
| Légerőtani kísérletek | 59 |
| A hőtan elemei és a repülőmotor. Írta: Varga László okl. gépészmérnök, a József Nádor Műegyetemi intézeti tanára | |
| Energetikai alapfogalmak | 65 |
| Hőtani alapfogalmak | 66 |
| Melegfejlesztő vegyi folyamatok | 67 |
| Hatásfok | 69 |
| Állapotváltozások, körfolyamatok | 70 |
| Állapotváltozások | 74 |
| Motorikus körfolyamatok | 76 |
| Indikátor diagrammok | 77 |
| Körfolyamatok hatásfoka | 78 |
| Hatásfokot korlátozó tényezők | 80 |
| A mai motoroknál elért hatásfok | 81 |
| A motorteljesítmény megállapítása számítással | 83 |
| A repülőmotor üzemanyagai | 85 |
| Kívánalmak a tüzelőanyagokkal szemben | 85 |
| A benzin | 87 |
| A benzol | 89 |
| A spiritusz vagy alkohol | 89 |
| Tüzelőanyagkeverékek | 90 |
| Repülőmotorkenőanyagok | 91 |
| Általános szerkezeti ismertetés | 92 |
| A motorok osztályozása | 95 |
| Szívás és keverékképzés | 97 |
| Elősűrítés | 99 |
| Az égéstér, a henger | 102 |
| A gyujtás kérdése | 110 |
| Kipuffogás | 111 |
| A hajtómű | 114 |
| A vezérmű | 119 |
| Motorok hűtése | 121 |
| A motorok kenése | 123 |
| Indító berendezések | 124 |
| Segédberendezések | 125 |
| A motorház | 132 |
| A Hirth H. M. 504 típ. motor leírása | 146 |
| A repülőmotorok üzeme | 153 |
| A motorok beszerelése a sárkányba | 154 |
| A motor és a légcsavar | 157 |
| A motorok viselkedése változó légköri viszonyok között | 160 |
| A motorok kipróbálása, gyártási felületvizsgálata | 163 |
| A motorok üzemi vizsgálata és karbantartása | 166 |
| A motorok üzemi hibái | 168 |
| A légkör (repülő időjelző szolgálat). Írta: Veress László okl. gépészmérnök m. kir. repülő mérnökszázados | |
| A légkör. A levegő összetétele. A légkör felosztása | 172 |
| A levegő hőmérséklete | 177 |
| A légnyomás és mérése | 180 |
| Magasságmérés. Egyezményes (normális) légkör | 182 |
| A levegő nedvessége és sűrűsége | 184 |
| A szél és mérése | 186 |
| Függőleges légmozgás és a levegő egyensúlyi helyzete | 188 |
| Vitorlázó repülés | 190 |
| Levegőfajták. Metszetek | 192 |
| Magassági szélmérés, ellentartási szög | 194 |
| Légállapotmérés repülőgéppel | 195 |
| Felhőzet és csapadék | 201 |
| Szélviharok, zivatarok és a villámcsapás | 205 |
| A köd | 210 |
| Repülőgépek jegesedés | 213 |
| Időjárási képződmények: léghalmaz, légritkulat és a frontok | 217 |
| Időjelentések és az időjárási térkép | 222 |
| Korszerű időjelző szolgálat. Eligazítások | 225 |
| A repülés erőtana és a repülőgép teljesítményei. Irta: Rácz Elemér okl. gépészmérn., a József Nádor Műegyet. tanársegédje | |
| A repülőgép vázlatos leírása és jellemző adatai | 229 |
| A repülőgép szerkezete | 229 |
| A repülőgép jellemző adatai | 232 |
| A repülőgép vízszintes repülése | 235 |
| A repülőgép poláris görbéje, a káros ellenállás | 235 |
| A vízszintes sebesség | 237 |
| Emelkedő repülés | 243 |
| Emelkedő sebesség | 243 |
| Csúcsmagasság, emelkedési idő | 246 |
| A légcsavar és motor együttműködése | 249 |
| A légcsavar és jellemző görbéi | 249 |
| A szükséges teljesítmény görbéje | 252 |
| A légcsavar kiválasztása | 254 |
| A rendelkezésre álló teljesítmény | 256 |
| Állítható légcsavarok | 259 |
| A repülőgép sebességének növelése | 264 |
| A motor tökéletesítése | 264 |
| A sárkány légellenállásának csökkentése | 267 |
| A felületi terhelés növelése | 270 |
| Sikló repülés | 273 |
| A siklás szöge, sikló sebesség | 273 |
| Vitorlázó repülés | 278 |
| A repülőgép gyorsuló mozgásai | 279 |
| A gyorsuló mozgás alapjelenségei | 279 |
| Fordulók | 281 |
| A repülőgép kiegyensúlyozottsága | 283 |
| Bevezetés | 283 |
| A szárny nyomatéka | 285 |
| A farokfelület nyomatéka | 290 |
| Az egész gép kiegyensúlyozottsága | 294 |
| A repülőgépek szerkezete. Írta: Rácz Elemér, okl. gépészmérnök, a József Nádor Műegyetem tanársegédje | |
| Szilárdságtani alapjelenségek | 298 |
| Bevezetés | 298 |
| Húzás, nyomás, szakítási görbe | 299 |
| Nyírás | 302 |
| Hajlítás | 303 |
| Csavarás | 309 |
| Kihajlás | 310 |
| Repülőgépek szilárdsági előírása | 313 |
| A repülőgép építési anyagai | 319 |
| A fa | 320 |
| Az acél | 322 |
| A könnyűfémek | 323 |
| Szárnyszerkezetek | 325 |
| A szárny terhelése | 325 |
| Szerkezeti elemek: főtartók, bordák, vasalások | 329 |
| A csürő és a fékszárny | 339 |
| Farokfelületek | 341 |
| A farokfelületek szerkezeti felépítése | 341 |
| A kormányerők kiegyenlítése | 344 |
| A kormánylapok mozgatása | 348 |
| A törzs | 352 |
| Általános elrendezés, a törzs terhelése | 352 |
| A törzs szerkezeti felépítése | 354 |
| A motorágy | 360 |
| A futószerkezet | 362 |
| Merev futószerkezetek | 362 |
| Rugós tagok és futókerekek | 366 |
| Behúzható futószerkezetek | 371 |
| A farokkerék | 373 |
| Összefoglalás | 376 |
| A jelenleg használatos gépek | 376 |
| Megjegyzések a sztratoszféra repüléshez | 379 |
| A repülés üzeme. Írta: Zákány Zoltán m. kir. repülőszázados, okl. gépészmérnök | |
| Repülőgépvezetés | 382 |
| Repülőterek berendezése és a műszaki szolgálat | 382 |
| A repülés alapmozdulatainak végrehajtása | 388 |
| Különleges repülési helyzetek | 397 |
| Műrepülés | 403 |
| A kötelékrepülés | 410 |
| Repülőgépek teljesítményeinek vizsgálata | 412 |
| Navigáció | 418 |
| Alapfogalmak | 419 |
| A navigáció műszereiés segédeszközei | 427 |
| Távolsági repülések végrehajtása látással, rádióirányítás nélkül | 449 |
| Távolsági repülések végrehajtása, rádióirányítással, teljes látás mellett | 464 |
| Távolsági repülések végrehajtása vakrepüléssel | 469 |
| A polgári repülés. Írta: Rácz Elemér okl. gépészmérnök, a József Nádor Műegyetem tanársegédje | |
| Bevezetés | 477 |
| A légi közlekedés | 478 |
| A légi közlekedés kialakulása | 478 |
| A légi közlekedés műszaki kérdései | 482 |
| Gazdaságossági szempontok | 486 |
| Óceánrepülés | 489 |
| A katonai repülés. Írta: Dóczy Lóránd hmtk. repülőszázados, okl. gépészmérnök | |
| Bevezetés | 492 |
| A légierő, mint hatalmi tényező | 492 |
| A repülőfegyver sajátosságai | 493 |
| A katonai repülőgépek és feladataik | 495 |
| A katonai repülőgépek jellegzetességei | 495 |
| A katonai repülőgépek feladatkörei | 496 |
| A felderítő erők és feladataik | 497 |
| A harci repülőerők és feladataik | 501 |
| A vadászrepülők | 501 |
| A bombázó erők | 504 |
| A szállító repülő erők | 509 |
| Légi fényképészet és a repülőgépek fényképező felszerelése | 517 |
| Általános alapfogalmak | 517 |
| A film | 524 |
| A légi fényképezőkészülék | 534 |
| A fényképező (fotó) géppuska | 536 |
| Kidolgozás | 537 |
| A repülőgépek tűzfegyverrel | 537 |
| Támadó fegyverek | 537 |
| Védő fegyverek | 556 |
| Repülőgépek bombázófelszerelése | 563 |
| A bombavetés vízszintes repülésben | 563 |
| Zuhanó bombázása | 566 |
| Bombavető berendezések | 569 |
| Vetési módok összehasonlítása | 573 |
| Repülőbombák és bombagyútjók | 574 |
| A repülőgépgyártás | 580 |
| A repülőgépgyártás jellegzetességei | 580 |
| A repülőgégyártás munkafolyamatai és munkamenete | 585 |
| A repülőgépgyártás "árnyékipara" | 590 |
| A repülés hatása az emberi szervezetre. Írta: dr. Merényi Scholtz Gusztáv orvosalezredes, egyetemi magántanár | 593 |