kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Kávé Kiadó-Delphoi Consulting |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 324 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9169-41-2 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
| Előszó | 9 |
| Fiáth Titanilla: A magyarországi roma népesség általános iskolai oktatása | 11 |
| Bevezetés | 11 |
| Ki a cigány? | 11 |
| Az általános iskolai képzés értéke | 17 |
| Cigány tanulók az általános iskolában | 20 |
| A cigány tanulók sikertelenségeinek okai | 26 |
| A családi szocializáció | 26 |
| A család és az iskola kapcsolata | 28 |
| Rossz szociális helyzet | 30 |
| Nyelvi htrány | 31 |
| Az óvodai képzés | 33 |
| Az iskolák minősége | 34 |
| Tanulási motiváció | 36 |
| Előítéletesség és hátrányos megkülönböztetés | 36 |
| A pedagógiai gyakorlat | 38 |
| A sikertelenség következményei | 39 |
| A hátrányos megkülönböztetés | 39 |
| Az iskolarendszeren belüli szegregáció | 40 |
| Az iskolán belüli szegregáció | 41 |
| Lehetséges megoldások, javaslatok | 50 |
| A családi szocializációból fakadó hátrányok kompenzálása | 51 |
| A család és az iskola kapcsolatának javítása | 52 |
| A rossz szociális helyzet felszámolása | 53 |
| A nyelvi hátrány kiküszöbölése | 54 |
| Az óvodai nevelés hatékonyabbá tétele | 55 |
| Az iskolaminőségi mutatókról | 56 |
| A tanulási motiváció növelése | 56 |
| Az előítéletesség és a hátrányos megkülönböztetés felszámolása | 57 |
| A közoktatási rendszer, a pedagógiai módszerek és a pedagógusképzés megváltoztatásáról | 58 |
| A multikulturális nevelés | 59 |
| Ami megvalósul: cigány oktatáspolitikák | 61 |
| A kilencvenes évek cigány oktatáspolitikája | 63 |
| Cigány kisebbségi programok | 66 |
| Finanszírozás | 68 |
| Összegzés | 69 |
| Kovai Melinda - Zombory Máté: A magyarországi roma népesség foglalkoztatottsága | 71 |
| A roma népesség demográfiai helyzete és jellemzői | 71 |
| A roma népesség demográfiai helyzete és jellemzői | 71 |
| A cigányság önreprodukciója | 72 |
| A roma népesség területi megoszlása | 73 |
| Lakásviszonyok | 75 |
| Szegregáció | 76 |
| A roma népesség előreszámítása - népességszám | 77 |
| Foglalkoztatás és munkanélküliség | 78 |
| A munkanélküliség mérőszámai | 78 |
| A munkanélküliség alakulása a kilencvenes évektől Magyarországon | 80 |
| Álláskeresési stratégiák | 104 |
| Cigány háztartások jövedelmi viszonyai | 104 |
| Jövedelempótló támogatások hatása az álláskeresési stratégiákra | 106 |
| Megoldási kísérletek | 108 |
| Helyi foglalkoztatási projektek | 108 |
| Cselekvési programok | 112 |
| Részmunkaidős foglalkoztatás | 119 |
| Babusik Ferenc: Az ózdi régió cigány népessége | 122 |
| Bevezetés | 122 |
| A kutatás céljai | 122 |
| A korcsoportok kiválasztása és a módszer | 123 |
| A régió népességére vonatkozó becslések | 124 |
| Társadalmi, gazdasági összefüggések | 124 |
| Képzettség | 124 |
| A háztartások mérete, gyermeknevelési terhek | 131 |
| Gazdasági aktivitás | 137 |
| A képzettséget, valamint a gazdasági aktivitást meghatározó fő tényezők | 148 |
| Teljesítménymotiváció | 151 |
| A háztartások jellemzői | 163 |
| Társadalmi távolságok | 165 |
| Záró megjegyzés: A képzés munkaerő-piaci kontextusa | 174 |
| Babusik Ferenc: A roma gyerekeket képző általános iskolák | 177 |
| Demográfiai összefüggések | 180 |
| A roma tanulók iskolai arányainak változása 1993-1999 között | 180 |
| Az iskolai arányok összefüggése a település méretével | 182 |
| A roma tanulók arányainak alakulása az egyes évfolyamokon | 184 |
| Az iskolák speciális képzési kínálata | 187 |
| Cigány kisebbségi program szerinti oktatás | 187 |
| Gyógypedagógiai és felzárkóztató képzés, a magántanulók kérdése | 190 |
| Az iskolák gazdálkodásának egyes kérdései | 207 |
| Az iskolák gazdálkodásának alapadatai | 207 |
| Finanszírozás és speciális programok kapcsolata | 210 |
| Az eredményesség kérdései | 216 |
| Érdemjegyek | 216 |
| Felvételi eredményesség | 219 |
| Összegzés | 221 |
| Babusik Ferenc: Az iskolai hatékonyság kulcstényezői a romák oktatásában | 224 |
| A sikeresség kérdése, az iskolák mintája | 224 |
| Intézmények | 227 |
| Település, demográfia | 227 |
| A tanulók elhelyezése, felszereltség | 227 |
| Az iskolák programjai, kínálata | 229 |
| Az iskola kapcsolatai | 231 |
| Gazdálkodás | 233 |
| Tanulók | 235 |
| Óvodai háttér | 235 |
| Mulasztások | 236 |
| A pedagógusok attitűdjei | 237 |
| A romológiai képzés hatása | 238 |
| Csoportok és konfliktusok | 240 |
| Pedagógiai szemléletmód | 247 |
| Családi háttér és eredményesség | 248 |
| A szülők iskolai végzettsége | 249 |
| Nyelv(-váltás) és iskolai végzettség | 250 |
| A szülők gazdasági aktivitása, anyagi helyzete | 254 |
| A roma tanulók eredményessége - az iskolai hatékonyság fő tényezői | 261 |
| Intézményi jellemzők | 262 |
| A pedagógusok jellemzői | 262 |
| A család hatása | 263 |
| Javaslatok | 264 |
| Babusik Ferenc - Dr. Adler Judit: Romákat foglalkoztató vállalkozások | 266 |
| Romák által vezetett/tulajdonolt vállalkozások | 269 |
| Szervezeti forma és a végzett tevékenység | 270 |
| A gazdasági potenciál | 271 |
| A gazdálkodási folyamatok értékelése | 276 |
| Foglalkoztatási jellemzők | 279 |
| Kereseti viszonyok | 283 |
| Képzettségi jellemzők | 284 |
| Romákat alkalmazó vállalkozások | 287 |
| Szervezeti forma és a végzett tevékenység | 288 |
| A gazdasági potenciál | 289 |
| A gazdálkodási folyamatok értékelése | 293 |
| Foglalkoztatási jellemzők | 295 |
| Kereseti viszonyok | 299 |
| Képzettségi jellemzők | 299 |
| Roma vállalkozók képzettsége, jövedelmi viszonyai | 301 |
| Záró megjegyzések, javaslatok | 307 |
| Mellékletek | 313 |
| A gazdasági környezet | 313 |
| A vállalkozások felkutatása, az érintett minta | 317 |
| A kutatás során figyelembe vett törvényi és egyéb jogszabályi rendelkezések | 320 |
| Irodalom | 322 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.