1.034.839

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986.

Munkaanyag

Szerkesztő

Kiadó: Statisztikai Kiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 268 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: 2 db kivehető melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A WHO Európai Területi Irodájának - 1984-ben történt - fölkérésére Magyarország bekapcsolódott abba a nemzetközi kutatásba, amely a serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartását, egészségi... Tovább

Előszó

A WHO Európai Területi Irodájának - 1984-ben történt - fölkérésére Magyarország bekapcsolódott abba a nemzetközi kutatásba, amely a serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartását, egészségi állapotukra kedvező vagy káros szokásait, illetőleg ezek szocio-kulturális meghatározóit vizsgálja.
A téma számos olyan ismereti anyagot tartalmaz a 11,5; 13,5; 15,5 éves, átlagéletkorú iskolás gyermekekről, aminek vizsgálatát és eredményeit statisztikai szempontból is célszerű felhasználni.
Így kapcsolódott be a munkákba a KSH Népesedésstatisztikai főosztálya. Részt vett az 1985-86. évi országos reprezentatív felmérés előkészítésében, feldolgozásában, amelynek fontosabb eredményei közzétételére most kerül sor.
A kutatási téma irányítói Magyarországon az Egészségügyi Minisztérium kijelölése és jóváhagyása alapján az Országos Egészségnevelési Intézet (OENI) és az Országos Csecsemő- és Gyermekegészségügyi Intézet (OCSGYI).
A kutatás végrehajtására intézményközi kutatócsoport alakult. Ezt a kötetet munkaanyagként tesszük közzé, elemző anyag is készül, ez évben külön jelentésben kerül sor a kiemelt, fontosabb témák szöveges elemzésére és hasonló módon közös kiadványban történő publikálására. Ezt követően az Országos Egészségnevelési Intézet és az Országos Csecsemő- és Gyermekegészségügyi Intézet a későbbiekben a további kutatások eredményeit, nemzetközi összehasonlításokat és egyéb számszerű anyagokat külön kiadványokban tervezi közreadni. Vissza

Tartalom

1. OSZTÁLYOK SZERINTI ADATOK, NEMENKÉNT
1.1 ÖSSZESEN
1.1.1 Gyermekek sportolási szokásai 7
1.1.2 Gyermekek véleménye az egészségről 11
1.1.3 Gyermekek gyógyszerszedési, pihenési és közlekedési szokásai 12
1.1.4 Gyermekek egészségkárosító szokásai 13
1.1.5 Gyermekek étkezési szokásainak gyakorisága 14
1.1.6 Gyermekek által fogyasztott ételek fajtái 15
1.1.7 Gyermekek tisztálkodási szokásai 16
1.1.8 Gyermekek szórakozási szokásai 17
1.1.9 Gyermekek érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 18
1.1.10 Gyermekek barátainak száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 19
1.1.11 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 20
1.1.12 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 21
1.1.13 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan 22
1.2 BUDAPEST
1.2.1 Gyermekek sportolási szokásai 25
1.2.2 Gyermekek véleménye az egészségről 27
1.2.3 Gyermekek gyógyszerszedési, pihenési és közlekedési szokásai 28
1.2.4 Gyermekek egészségkárosító szokásai 29
1.2.5 Gyermekek étkezési szokásainak gyakorisága 30
1.2.6 Gyermekek által fogyasztott ételek fajtái 31
1.2.7 Gyermekek tisztálkodási szokásai 32
1.2.8 Gyermekek szórakozási szokásai 33
1.2.9 Gyermekek érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 34
1.2.10 Gyermekek barátainak száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 35
1.2.11 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 36
1.2.12 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 37
1.2.13 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan 38
1 .3 VÁROSOK
1.3.1 Gyermekek sportolási szokásai 41
1.3.2 Gyermekek véleménye az egészségről 43
1.3.3 Gyermekek gyógyszerszedési, pihenési és közlekedési szokásai 44
1.3.4 Gyermekek egészségkárosító szokásai 45
1.3.5 Gyermekek étkezési szokásainak gyakorisága 46
1.3.6 Gyermekek által fogyasztott ételek fajtái 47
1.3.7 Gyermekek tisztálkodási szokásai 48
1.3.8 Gyermekek szórakozási szokásai 49
1.3-9 Gyermekek érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 50
1.3.10 Gyermekek barátainak száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 51
1.3.11 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 52
1.3.12 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 53
1.3.13 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan 54
1.4 KÖZSÉGEK
1.4.1 Gyermekek sportolási szokásai 57
1.4.2 Gyermekek véleménye az egészségről 59
1.4.3 Gyermekek gyógyszerszedési, pihenési és közlekedési szokásai 60
1.4.4 Gyermekek egészségkárosító szokásai 61
1.4.5 Gyermekek étkezési szokásainak gyakorisága 62
1.4.6 Gyermekek által fogyasztott ételek fajtái 63
1.4.7 Gyermekek tisztálkodási szokásai 64
1.4.8 Gyermekek szórakozási szokásai 65
1.4.9 Gyermekek érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 66
1.4.10 Gyermekek barátainak száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 67
1.4.11 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 68
1.4.12 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 69
1.4.13 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan 70
2. ORSZÁGOS ADATOK, NEMENKÉNT (a népesség százalékában)
2.1 SPORTOLÁS
2.1.1 Gyermekek sportolási szokásai a tanulásra fordított idő szerint
2.1.1.1 Sportolás gyakorisága 73
2.1.1.2 Sportolás rendszeressége, minősége 74
2.1.1.3 Vélemény a sportról 75
2.1.1.4 Hozzátartozók sportolása 76
2.1.2 Gyermekek sportolási szokásai a tanulmányi eredmények minősítése szerint
2.1.2.1 Sportolás gyakorisága 77
2.1.2.2 Sportolás rendszeressége, minősége 78
2.1.2.3 Vélemény a sportról 79
2.1.2.4 Hozzátartozók sportolása 80
2.1.3 Gyermekek sportolási szokásai az apa, anya foglalkozása szerint
2.1.3.1 Sportolás gyakorisága 81
2.1.3.2 Sportolás rendszeressége, minősége 83
2.1.3.3 Vélemény a sportról 85
2.1.3.4 Hozzátartozók sportolása 87
2.1.4 Gyermekek sportolási szokásai a szülőkkel való együttélés szerint
2.1.4.1 Sportolás gyakorisága 89
2.1.4.2 Sportolás rendszeressége, minősége 90
2.1.4.3 Vélemény a sportról 91
2.1.4.4 Hozzátartozók sportolása 92
2.1.5 Gyermekek sportolási szokásai egészségi állapot szerint
2.1.5.1 Sportolás gyakorisága 93
2.1.5.2 Sportolás rendszeressége, minősége 94
2.1.5.3 Vélemény a sportról
2.1.5.4 Hozzátartozók sportolása 96
2.1.6 Gyermekek sportolási szokásai a dohányzás gyakorisága szerint
2.1.6.1 Sportolás gyakorisága 97
2.1.6.2 Sportolás rendszeressége, minősége 98
2.1.6.3 Vélemény a sportról 99
2.1.6.4 Hozzátartozók sportolása 100
2.1.7 Gyermekek sportolási szokásai az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint
2.1.7.1 Sportolás gyakorisága 101
2.1.7.2 Sportolás rendszeressége, minősége 102
2.1.7.3 Vélemény a sportról 103
2.1.7.4 Hozzátartozók sportolása 104
2.1.8 Gyermekek sportolási szokásai a magányosság érzete szerint
2.1.8.1 Sportolás gyakorisága 105
2.1.8.2 Sportolás rendszeressége, minősége 106
2.1.8.3 Vélemény a sportról 107
2.1.8.4 Hozzátartozók sportolása 108
2.1.9 Gyermekek sportolási szokásai a rendszeres és játékos testedzés szerint
2.1.9.1 Sportolás gyakorisága 109
2.1.9.2 Sportolás rendszeressége, minősége 111
2.1.9.3 Vélemény a sportról 113
2.1.9.4 Hozzátartozók sportolása 115
2.2 EGÉSZSÉGI ÁLLAPOT
2.2.1 Gyermekek véleménye az egészségről a tanulásra fordított idő szerint 117
2.2.2 Gyermekek véleménye az egészségről a tanulmányi eredmények minősítése szerint 118
2.2.3 Gyermekek véleménye az egészségről az apa, anya foglalkozása szerint 119
2.2.4 Gyermekek véleménye az egészségről a szülőkkel való együttélés szerint. 121
2.2.5 Gyermekek véleménye az egészségről egészségi állapot szerint 122
2.2.6 Gyermekek véleménye az egészségről a dohányzás gyakorisága szerint 123
2.2.7 Gyermekek véleménye az egészségről az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint 124
2.2.8 Gyermekek véleménye az egészségről a rendszeres és játékos testedzés szerint 125
2.3 GYÓGYSZERSZEDÉS, PIHENÉS, KÖZLEKEDÉS
2.3.1 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai a tanulásra fordított idő szerint 127
2.3.2 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai a tanulmányi eredmények minősítése szerint 128
2.3.3 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai az apa, anya foglalkozása szerint 129
2.3.4 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai a szülőkkel való együttélés szerint 131
2.3.5 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai egészségi állapot szerint 132
2.3.6 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai a dohányzás gyakorisága szerint 133
2.3.7 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint 134
2.3.8 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai a magányosság érzete szerint 135
2.3.9 Gyermekek gyógyszerszedés, pihenés és közlekedési szokásai a rendszeres és játékos testedzés szerint 136
2.4 EGÉSZSÉGKÁROSÍTÓ SZOKÁSOK
2.4.1 Gyermekek egészségkárosító szokásai a tanulásra fordított idő szerint 138
2.4.2 Gyermekek egészségkárosító szokásai a tanulmányi eredmények minősítése szerint 139
2.4.3 Gyermekek egészségkárosító szokásai az apa, anya foglalkozása szerint 140
2.4.4 Gyermekek egészségkárosító szokásai a szülőkkel való együttélés szerint 142
2.4.5 Gyermekek egészségkárosító szokásai egészségi állapot szerint 143
2.4.6 Gyermekek egészségkárosító szokásai a dohányzás gyakorisága szerint 144
2.4.7 Gyermekek egészségkárosító szokásai az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint 145
2.4.8 Gyermekek egészségkárosító szokásai a magányosság érzete szerint 146
2.4.9 Gyermekek egészségkárosító szokásai a rendszeres és játékos testedzés szerint 147
2.5 ÉTKEZÉSI SZOKÁSOK
2.5.1 Gyermekek étkezési szokásai az apa, anya foglalkozása szerint
2.5.1.1 Étkezési szokások gyakorisága 149
2.5.1.2 Az ételek fajtái 151
2.5.2 Gyermekek étkezési szokásai egészségi állapot szerint
2.5.2.1 Étkezési szokások gyakorisága 153
2.5.2.2 Az ételek fajtái 154
2.5.3 Gyermekek étkezési szokásai a dohányzás gyakorisága szerint
2.5.3.1 Étkezési szokások gyakorisága 155
2.5.3.2 Az ételek fajtái 156
2.5.4 Gyermekek étkezési szokásai az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint
2.5-4.1 Étkezési szokások gyakorisága 157
2.5.4.2 Az ételek fajtái 158
2.5.5 Gyermekek étkezési szokásai a rendszeres és játékos testedzés szerint
2.5.5.1 Étkezési szokások gyakorisága 159
2.5.5.2 Az ételek fajtái 161
2.6 TISZTÁLKODÁSI SZOKÁSOK
2.6.1 Gyermekek tisztálkodási szokásai a tanulmányi eredmények minősítése szerint 163
2.6.2 Gyermekek tisztálkodási szokásai az apa, anya foglalkozása szerint 164
2.6.3 Gyermekek tisztálkodási szokásai a szülőkkel való együttélés szerint 166
2.6.4 Gyermekek tisztálkodási szokásai egészségi állapot szerint 167
2.6.5 Gyermekek tisztálkodási szokásai a dohányzás gyakorisága szerint 168
2.6.6 Gyermekek tisztálkodási szokásai az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint 169
2.6.7 Gyermekek tisztálkodási szokásai a rendszeres és játékos testedzés szerint 170
2.7 SZÓRAKOZÁSI SZOKÁSOK
2.7.1 Gyermekek szórakozási szokásai a tanulásra fordított idő szerint 172
2.7.2 Gyermekek szórakozási szokásai a tanulmányi eredmények minősítése szerint 173
2.7.3 Gyermekek szórakozási szokásai az apa, anya foglalkozása szerint 174
2.7.4 Gyermekek szórakozási szokásai a szülőkkel való együttélés szerint 175
2.7.5 Gyermekek szórakozási szokásai a dohányzás gyakorisága szerint 177
2.7.6 Gyermekek szórakozási szokásai az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint 178
2.7.7 Gyermekek szórakozási szokásai a magányosság érzete szerint 179
2.7.8 Gyermekek szórakozási szokásai a rendszeres és játékos testedzés szerint 180
2.8 KAPCSOLAT A KÖRNYEZETÉVEL
2.8.1 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével és tanulási szokások a tanulásra fordított idő szerint
2.8.1.1 Érzések az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 182
2.8.1.2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 183
2.8.2 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével és tanulási szokások a tanulmányi eredmények minősítése szerint
2.8.2.1 Érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 184
2.8.2.2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 185
2.8.3 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével az apa, anya foglalkozása szerint
2.8.3.1 Érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 186
2.8.3-2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 188
2.8.4 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével a szülőkkel való együttélés szerint
2.8.4.1 Érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 190
2.8.4.2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 191
2.8.5 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével a dohányzás gyakorisága szerint
2.8.5.1 Érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 192
2.8.5.2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 193
2.8.6 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint
2.8.6.1 Érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 194
2.8.6.2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 195
2.8.7 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével a magányosság érzete szerint
2.8.7.1 Érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 196
2.8.7.2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 197
2.8.8 Gyermekek kapcsolattartása, érzelmei a környezetével a rendszeres és játékos testedzés szerint
2.8.8.1 Érzései az életről, kapcsolata rokonaival, barátaival 198
2.8.8.2 Barátok száma, új baráti kapcsolat létesítése és tanulási szokások 200
2.9 SZEXUÁLIS ÉLET
2 9,1 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása a tanulásra fordított idő szerint
2.9.1.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 202
2.9.1.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 203
2.9.2 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása a tanulmányi eredmények minősítése szerint
2.9.2.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 204
2.9.2.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 205
2.9.3 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása az apa, anya foglalkozása szerint
2.9.3-1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 206
2.9.3.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 208
2.9.4 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása a szülőkkel való együttélés szerint
2.9.4.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 210
2.9.4.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 211
2.9.5 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása egészségi állapot szerint
2.9.5.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete}szexuális élet az osztályban 212
2.9.5.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 213
2.9.6 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása a dohányzás gyakorisága szerint
2.9.6.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete}szexuális élet az osztályban 214
2.9.6.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 215
2.9.7 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint
2.9.7.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 216
2.9.7.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 217
2.9.8 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása a magányosság érzete szerint
2.9.8.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 218
2.9.8.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 219
2.9.9 Gyermekek szexuális ismeretei és magatartása a rendszeres és játékos testedzés-szerint
2.9.9.1 Fogamzásgátlás módszereinek ismerete, szexuális élet az osztályban 220
2.9.9.2 Szexuális felvilágosító személye, vélemény a szexuális életről 222
2.10 HÁZIMUNKA, KÖZÖS TEENDŐK BEOSZTÁSA
2.10.1 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan a tanulásra fordított idő szerint 224
2.10.2 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan a tanulmányi eredmények minősítése szerint 225
2.10.3 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan az apa, anya foglalkozása szerint 226
2.10.4 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan a szülőkkel való együttélés szerint 228
2.10.5 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan egészségi állapot szerint 229
2.10.6 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan a dohányzás gyakorisága szerint 230
2.10.7 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan az alkoholfogyasztás gyakorisága szerint 231
2.10.8 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan a magányosság érzete szerint 232
2.10.9 Gyermekek elképzelései a házi munkával kapcsolatosan a rendszeres és játékos testedzés szerint 233
III. MÓDSZERTANI ÖSSZEFOGLALÓ 235
IV. A FELDOLGOZOTT TÁBLÁK JEGYZÉKE 241
V. A FOGALMAK MAGYARÁZATA 245
VI. MELLÉKLETEK (kérdőív, kódív, kódutasítás) 247
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986. A serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986. A serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986. A serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986. A serdülőkorú iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986.

A gerinc enyhén sérült, a borítón tulajdonosi bejegyzés található. A borító sarka kissé megtört, néhány lap sarkán hajtásnyom található.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv