1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A speciális pedagógia alapjai

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: APC-Stúdió BT.
Kiadás helye: Gyula
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 179 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9135-73-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: AS-D122.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

PhDr. Stefan Vasek Csc. Professzor, főiskolai tanár. Gyakorlati tapasztalatait a speciális iskola és a testi fogyatékkal élők speciális szakmunkásképző iskolájának igazgatójaként szerezte Slávnicában, valamint Laceban a diákotthonos speciális szakmunkásképző intézet alapítójaként, 1978 óta dolgozik a Pedagógiai Kar Speciális Pedagógia Tanszékén, kis megszakításokkal, mint a kar vezetője.
Dékánhelyettes is volt, valamint a Szlovák Köztársaság Kormánya Akkreditációs Bizottságának tagja. Több publikáció szerzője vagy szerzőtársa, például a mentálisan sérültek pedagógiája, a halmozottan sérültek pedagógiája, speciál-pedagógiai diagnosztika, speciális pedagógia, speciális pedagógia - terminológiai és magyarázó szótár, valamint egy tucat tanulmány, előadás szerzője itthon és külföldön egyaránt. Szakmai érdeklődése elsősorban a speciális pedagógia tudományos nyelvezetére és a diagnosztika problematikájára irányul.

Tartalom

Előszó7
Bevezető9
A speciális pedagógia általános alapjai11
A speciális pedagógia fogalma és tárgyának meghatározása11
A speciális pedagógia mint tudományág13
A speciális pedagógia tudomány rendszerében elfoglalt helye, határtudományok és segédtudományok14
Közvetlen segédtudományok - normatív tudományágak16
Közvetlen segédtudományok - deszkriptív tudományágak17
Közvetett segédtudományok17
Határtudományágak18
A speciális pedagógia rendszere18
Általános irányultságú speciális pedagógiai rendszer19
A speciális pedagógia rendszere szűkebb értelmezésben40
Norma, normalitás a speciális pedagógiában41
A sérültek száma és beiskolázottsága44
Fejlődés, fejlődési anomáliák45
Integrált feltételek közötti edukáció51
A relatíve szegregált feltételek közötti edukáció52
Kombinált rendszerek53
Speciális pedagógiai tanácsadás53
A sérült egyének pályaorientációja55
Speciális edukációs szükségletek58
A speciális pedagógia és a sérültekről való gondoskodás története62
A speciális pedagógia metodológiája64
A kiválasztott elméleti kiindulópontok tömör leírása65
A pedagógiai kutatás fajtái66
A speciális pedagógia kutatási metódusai66
A kutatási probléma megfogalmazását segítő kutatási módszerek67
Empirikus adatok gyűjtésére irányuló kutatási módszerek68
A kapott eredmények feldolgozására vonatkozó metódusok70
Diagnosztika a speciális pedagógiában74
A speciális nevelés filozófiája78
A sérültek kommunikációjának elmélete80
A kibernetika és a speciális pedagógia89
A nevelési rehabilitáció97
Komplex rehabillitáció97
A komplex rehabilitáció módszerei, alapelvei és formái99
Nevelési rehabilitáció (speciális pedagógiai)103
Speciális edukáció105
A speciális nevelés módszerei106
Az oktatás módszerei106
Újabb felosztások109
A sérült diákok oktatási formái110
Az oktatás tartalma - curriculum112
A sérültek edukációs folyamatában szerepet játszó instruktív médiumok és technikai eszközök114
Edukációs és kompenzációs technikai eszközök116
Rehabilitációs technikai eszközök117
A speciális iskolák és nevelési rendszerek tana119
Az edukáció irányítása és önigazgatása a sérültek iskoláin és rendszerein belül119
A sérült és zavarral rendelkező tanulók intézményrendszere124
A speciális iskolák rendszere126
Speciális oktatási intézmények rendszere128
A gyógyító-preventív intézmények rendszere130
A szociális szolgáltatások intézményrendszere131
Az érdeklődésen alapuló szervezetek és alapítványok intézményrendszere132
Az összehasonlító (komparatív) speciális pedagógia133
Az ISCED 1997-es klasszifikációjának nemzetközi normája (a szlovák és a német speciális iskolarendszer összehasonlítása)134
Oktatási koncepciók135
Maria Motessori pedagógiája136
Maria Grzegorzewska speciális pedagógiája136
A énai-terv138
A Waldorf-iskola138
Don bosko pedagógiai felfogása139
Konstruktivista speciális pedagógia140
Konduktív pedagógia140
A pedagógia individuál-pszichológiai felfogása140
A Dalton-terv141
Ovidius Decroly pedagógia felfogása141
Battav-iskola142
Pragmatikus pedagógia142
Az alkotó humánus nevelés, AHN-rendszer143
A speciális pedeutológia145
A szűkebben értelmezett speciális pedagógia rendszere148
A mentálisan sérültek pedagógiája148
A látássérültek pedagógiája150
A hallássérültek pedagógiája153
A testi fogyatékosok, betegek és egészségileg legyengültek pedagógiája158
Kommunikációs zavarral rendelkező gyermekek pedagógiája - logopédia159
Tanulászavarokkal küzdő gyermekek pedagógiája161
Pszicho-szociális zavarral rendelkezők pedagógiája163
A halmozottan sérült egyének pedagógiája164
A kiemelkedő képességekkel és tehetséggel rendelkezők pedagógiája166
Összefoglalás171
Irodalom172
Summary177
Ábrák jegyzéke178

Prof. PhDr Stefan Vasek

Prof. PhDr Stefan Vasek műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Prof. PhDr Stefan Vasek könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv