| A pedagógia és a tudományok, pedagógiai alapfogalmak | |
| A pedagógia helye a tudományok rendszerében | 5 |
| A pedagógia pártossága | 8 |
| A pedagógia két jellege | 10 |
| A pedagógia részei | 11 |
| Pedagógiai alapfogalmak | 13 |
| Nevelés | 13 |
| Művelődés, művelés, műveltség | 14 |
| Képzés | 15 |
| A nevelés mint társadalmi funkció | |
| A nevelés eredete és fogalma | 18 |
| A nevelés társadalmi jelentősége | 20 |
| A nevelés történeti és osztály jellege | 21 |
| A nevelés nemzeti jellege | 22 |
| A sportvezetés pedagógiája, mint a sportolók nevelésének társadalmi folyamata | 24 |
| A nevelés mint személyek közötti viszony | |
| A nevelés célja és iránya | 27 |
| A nevelés szervezettsége, tervszerűsége | 30 |
| Közvetlen és közvetett nevelő hatások | 31 |
| A nevelés irányultsága a folyamatos állandó nevelés eszméje | 32 |
| A sportvezetés pedagógiája mint a sportolók személyiség formálásának folyamata | 33 |
| A nevelés szervezeti formái | |
| Család | 39 |
| Iskola | 39 |
| Ifjúsági szervezetek | 41 |
| Kulturális és egyéb intézmények | 42 |
| Felnőtt továbbképzés, népművelés | 43 |
| Sportegyesületek | 45 |
| A személyiség | |
| A személyiség és a társadalom | 48 |
| A személyiség és az egyéniség fogalma | 50 |
| Az idealista személyiségelmélet | 53 |
| A marxista személyiségelmélet | 55 |
| A személyiség fejlődése | 58 |
| A személyiség fejlődésének tényezői, az öntudat kialakulása | 60 |
| A nevelés és a nevelhetőség | |
| Az öröklés és a környezeti feltételek viszonya a fejlődésben | 65 |
| Az öröklött adottságok környezeti feltételek és a nevelés szerepe, a személyiségjegyek kialakításában (képességek, tulajdonságok, jellemvonások) | 67 |
| A közvetlen környezet hatása a fejlődésre | 69 |
| A lét és tudat viszonya a fejlődésben | 71 |
| A nevelés fő feladatai, a sportolók nevelésének fő feladatai és módszerei | |
| A nevelés fő feladatainak fogalma, csoportosítása és összefüggése | 75 |
| A testi nevelés, testnevelés célja, feladata, tartalma. A testgyakorlás, a testgyakorlati ágak, sport fogalma, nevelésben elfoglalt helye, egymáshoz való viszonya | 76 |
| Tudományos nevelés a sportolók tudományos nevelése | 83 |
| Erkölcsi nevelés, a sportolók esztétikai nevelése | 85 |
| Esztétikai nevelés, a sportolók esztétikai nevelése | 88 |
| Közösségi nevelés, a sportolók közösségi nevelése | 91 |
| Politechnikai nevelés, a sportolók politechnikai nevelése | 95 |
| Pszichikus folyamatok szerinti nevelési fő feladatok, a sportolók nevelésének folyamatában | 97 |
| Értelmi képességek fejlesztése a sportolók nevelésében | 97 |
| Az érzékelés fejlesztése a sportolók nevelésében | 98 |
| Az észlelés fejlesztése a sportolók nevelésében | 99 |
| Az emlékezés a képzelet fejlesztése a sportolók nevelésében | 99 |
| A sportolók érzelmi, akarati és tevékenységre való nevelése | 100 |
| A nevelés, sportolónevelés módszerei | 103 |
| A nevelés alapelvei rendszerük és összefüggésük lényege | |
| A kommunista eszmeiség elve | 114 |
| A tudatosság elve | 115 |
| Az aktivitás elve | 115 |
| A közösségi nevelés és az egyéni bánásmód elve | 116 |
| A követelés és a tisztelet elve | 117 |
| A pozitivumokra való támaszkodás elve | 118 |
| A tervszerűség elve | 118 |
| Az életkori sajátosságok figyelembevételének elve | 119 |
| A nevelőhatások egységének elve | 119 |
| Szociológia és pedagógia a sportvezetésben | |
| Szociológiai alapfogalmak | 122 |
| A szociológia, pedagógia kapcsolata | 124 |
| A sportvezetők és sportmunkások nevelésének célja és feladata | 126 |
| Sportbarátok nevelésének célja, lehetősége, jelentősége | 126 |
| A jegyzetben használt idegen szavak jegyzéke | 129 |
| Irodalom | 133 |