| Előszó | 1 |
| Jelölések magyarázata | 4 |
| A számítógépes grafika fogalma, kialakulása, jelene és jövője | 5 |
| A grafika és a számítógépes grafika fogalma | 5 |
| A grafikus felhasználói felület szabvánnyá válása és a nyílt rendszer | 6 |
| A raszter és vektorgrafika lényege | 8 |
| A virtuális valóság és modellezése | 10 |
| Fotorealisztikus képábrázolás a számítógépes grafikában | 11 |
| Az Internek szerepe a számítógépes grafika fejlődésében | 12 |
| Vizuális kultúra és az információs társadalom | 13 |
| A számítógépes grafika és képfeldolgozás matematikai, fizikai és biológiai alapjai | 15 |
| A számítógépes grafika modelljei | 15 |
| Affin transzformációk és homogén koordináták | 16 |
| Görbék és felületük matematikai modelljei | 20 |
| Fraktálgeometria | 26 |
| A raszteres alakzat matematikai modellezése | 29 |
| A számítógépes grafika fizikai alapjai | 31 |
| A számítógépes képfeldolgozás és a humán interface | 34 |
| Színterek és felhasználásuk a számítógépes grafikában | 37 |
| A képek tervezéséhez szükséges esztétikai és litográfiai ismeretek | 43 |
| Információ elméleti alapfogalmak | 45 |
| A képfeldolgozás redundanciái és kezelésük | 47 |
| A számítógépes képfeldolgozás alapfogalmai és törvényszerűségei | 51 |
| A raszteres képek jellemzői | 51 |
| A vektorgrafikus képfeldolgozás lényege | 52 |
| A vektorgrafika és a számítógép hardverének összefüggései | 54 |
| A grafikus szoftverek fontosabb jellemzői | 56 |
| Képek megjelenítése, rasztergrafika | 65 |
| A rasztergrafika legfontosabb jellemzői | 65 |
| Az SRGP rasztergrafikus programcsomag-szabvány | 66 |
| A raszteres felhasználói felület funkcionális lehetőségei | 67 |
| A vektorgrafika alapeljárásai | 75 |
| A PHIGS és SPHIGS vektorgrafikus programcsomag-szabvány | 75 |
| Vektorgrafikus rendszerek funkcionális lehetőségei | 78 |
| Az AutoCAD tervezőprogram | 83 |
| Látható felületmeghatározó eljárások | 85 |
| Ívek és felületek vektorgrafikus modellezése | 88 |
| Konstruktív tömör testmodellezés | 91 |
| Vektorgrafikus adatbázis | 92 |
| A számítógépes grafika fotorealisztikus kép ábrázolása | 97 |
| Clipartok | 97 |
| Sztereogrammok | 98 |
| Textúrák | 101 |
| Morphing | 103 |
| Raytracing | 103 |
| Radiosity | 106 |
| A virtuális valóság modellező nyelve (VRML) | 107 |
| A képfeldolgozás és tömörítés alapjai | 113 |
| Képbevitel a számítógépes rendszerbe | 113 |
| A képjavítás eljárásai | 114 |
| Szegmentálás és osztályozás, alakfelismerés | 115 |
| Képtömörítés | 116 |
| Képfile típusok és konvertálásuk | 120 |
| A számítógépes grafika hardver és szoftver eszközei | 125 |
| Processzorok | 125 |
| Grafikus buszok és csatolók | 126 |
| A grafikus rendszerekhez szükséges memóriák | 129 |
| Korszerű grafikus és 3D gyorsító kártyák | 131 |
| A grafikus kártya programozása | 131 |
| A számítógépes grafika input eszközei | 134 |
| A számítógépes grafika output eszközei | 134 |
| A jövő 3D input/output eszközei | 137 |
| Grafikus szoftverek | 140 |
| A grafikus programcsomagok felhasználási területei | 142 |
| A grafikus programcsomagok és az Internet | 145 |
| A Java3D és a számítógépes grafika | 147 |
| A számítógépes grafika és az internet | 149 |
| Számítógépes grafika és az információs társadalomba való átmenet | 155 |
| Irodalomjegyzék | 157 |