| Bevezetés | 5 |
| SZAVALÁS | |
| Előkészületek a szavaláshoz | 11 |
| A költemény kiválasztása | 12 |
| A költemény tanulmányozása | 12 |
| A költemény megtanulása | 13 |
| A költemény művészi kidolgozása | 15 |
| Hová helyezzük el a szüneteket? | 16 |
| A hangszínek | 17 |
| Hangulatok keresése | 18 |
| A költemény előadása | 21 |
| Hanghordozás | 21 |
| Tiszta kiejtés | 23 |
| Gyakorlat a kiejtés tökéletesítésére | 25 |
| Hangsúlyozás | 26 |
| Gyakorlat a hangsúlyozás elsajátítására | 26 |
| Gyakorlat a hadarás csökkentésére | 27 |
| Gyakorlat a hang felerősítésére | 27 |
| Az értelmi hangsúly | 28 |
| Szünetek tartása | 30 |
| A hangváltoztatás követelményei | 31 |
| Hangválogatás egy Vörösmarty-versben | 33 |
| Hogyan mondjuk a címet? | 35 |
| Ismétlődő versszakok színezése | 36 |
| A szavaló megjelenése és testtartása | 38 |
| A kezek mozgatása szavalás közben | 39 |
| Védekezés a megakadás ellen | 39 |
| Példatár | 41 |
| Szavalásra kidolgozott költemények | |
| Petőfi Sándor: Falu végén kurta kocsma | 41 |
| Petőfi Sándor. Anyám tyúkja | 43 |
| Ady Endre: Krisztus-kereszt az erdőn | 44 |
| Ady Endre: A Patyolat üzenete | 45 |
| Ady Endre: Párizsban járt az Ősz | 46 |
| Szabolcska Mihály: A Grand Caféban | 47 |
| Gárdonyi Géza: Tizenhat éves voltam | 48 |
| Gárdonyi Géza: Levél a tanyáról | 49 |
| József Attila: Altató | 49 |
| Endrődi Sándor: A celli búcsú | 51 |
| Harsányi Lajos: A tél | 54 |
| Arany János: Tetemrehívás | 55 |
| P. Fenyvessy Jeromos: Szent Margit | 58 |
| Kövesárki Ferenc: Az óra | 59 |
| Sík Sándor: Dux Emericus | 60 |
| Madách Imre: Az ember tragédiája 1. szín | 64 |
| SZÍNJÁTSZÁS | |
| A színpadi beszéd | 71 |
| A párjelenet | 71 |
| Bevágások | 75 |
| A "félre" szólás | 76 |
| Színpadi suttogás | 76 |
| Idézetek elmondása | 76 |
| A csoportos beszéd | 76 |
| Tömegzaj | 77 |
| Szép magyarság a beszédben | 77 |
| A színpadi mozgás | 79 |
| Hogyan üljünk a színpadon? | 80 |
| Ki hogyan ül? (Képsorozat) | 81 |
| Állás a színpadon | 84 |
| Hogyan kell menni a színpadon? | 86 |
| Hogyan forduljunk meg? | 87 |
| Színpadi bejövetel és kimenetel | 88 |
| A kezek mozgatása | 90 |
| Szükség van-e a kézmozgatásra? | 90 |
| Kifejező kézmozdulatok létrehozása | 91 |
| Mit csináljunk, mikor nem gesztikulálunk? | 92 |
| Ki hogyan fogja az esernyőt? (Képsorozat) | 94 |
| Ismétlődő kézmozdulatok | 97 |
| Melyik jobb: a sok gesztus vagy a kevés? | 98 |
| Kézmozdulatok két mondatban (Képsorozat) | 100 |
| A némajáték | 104 |
| A némajáték három csoportja | 104 |
| Némajáték beszéd közben | 104 |
| Némajáték a partner szövege alatt | 105 |
| Szöveg közé iktatott némajáték | 105 |
| Csoportos némajátékok | 105 |
| Minta a némajátékok beiktatására | 108 |
| Mi minden kell a színészi pályához? | 113 |
| Megfigyelőképesség | 114 |
| Képzelőerő | 115 |
| Emlékezőtehetség | 116 |
| Lelki tartalom | 116 |
| Önbizalom | 118 |
| Szerénység | 119 |
| Kedvesség | 120 |
| Józan ítélőképesség | 121 |
| Lelkiismeretesség | 122 |
| Tudásszomj | 123 |
| Fizikai adottság | 123 |
| Alakítókészség | 124 |
| Az "isteni szikra" | 125 |
| Amit kimondani is nehéz | 126 |
| Szerencse | 127 |
| A színpadi öltözék | 129 |
| Civilruhák és jelmezek | 132 |
| A férfiszínész ruhatára | 132 |
| Moliére vígjátékhoz használatos ruhák (Képek) | 133 |
| A női ruhák | 134 |
| Anyaga | 134 |
| Szabása | 134 |
| Díszítése | 135 |
| Az arcfestés (maszkírozás) | 138 |
| A testszín használata | 139 |
| Az arc pirosítása | 140 |
| A szem kifestése | 140 |
| A szempillák | 141 |
| A szemöldök kikészítése | 141 |
| A száj kifestése | 142 |
| A ráncok elkészítése | 143 |
| Bajusz, szakáll ragasztása | 143 |
| Őszítés | 144 |
| Púderozás | 145 |
| Festékek leszedése | 145 |
| A nevettetés eszközei | 147 |
| A jó szöveg | 147 |
| Hogyan adjuk elő | 148 |
| Komikus arcjáték | 150 |
| Komikus mozdulatok | 151 |
| Komikus játékok | 152 |
| Komikus öltözék | 153 |
| Lelkierő a nevettetésben | 154 |
| Összjáték a nevettetés felidézésénél | 156 |
| SZÍNPADI RENDEZÉS | |
| A rendező | 161 |
| Első kötelessége | 161 |
| A rendezőpéldány | 162 |
| A rendezőpéldány elkészítése | 163 |
| A szereposztás | 164 |
| A darab betanítása | 166 |
| Az összjátékok érlelése | 167 |
| Egyéb feladatai | 168 |
| A próbák | 171 |
| Olvasó próba | 172 |
| Rendelkező próba | 173 |
| Összpróba | 174 |
| Főpróba | 175 |
| Főpróba mint az előadás | 176 |
| Sajtó főpróba | 176 |
| Nyilvános főpróba | 176 |
| Javító próba | 176 |
| Ülőpróba | 177 |
| Az összjáték | 178 |
| Egy jelenet felépítése (Képsorozat) | 180 |
| Összjáték bemutatása képekben | 181 |
| A súgó és az ügyelő | 184 |
| A hangtalan súgás | 184 |
| A súgó különleges teendői | 185 |
| Súgó példány | 185 |
| Súgó (Lehotai Imre költeménye) | 185 |
| Az ügyelő munkaköre | 187 |
| Az ügyelőpéldány | 187 |
| A próbatábla | 188 |
| A vétségek felírása | 188 |
| A színpad felszerelése | 191 |
| Magassága | 191 |
| Szélessége | 191 |
| Mélysége | 192 |
| A függöny | 192 |
| Súgólyuk | 192 |
| Süllyesztő | 193 |
| Zsinórpadlás | 193 |
| A díszletek | 193 |
| Állódíszletek | 193 |
| Függődíszletek | 194 |
| Vetített díszletek | 194 |
| A színpadi járások (Kép) | 195 |
| Parasztudvar (Kép) | 196 |
| A díszletek rögzítése (Kép) | 197 |
| A színpad világítása | 199 |
| Rivalda | 199 |
| Szuffita | 199 |
| Állólámpák | 199 |
| Fényszórók | 200 |
| Lécvilágítás | 200 |
| Csillárok | 200 |
| Színes körték | 200 |
| A színek változtatása | 201 |
| Főelv a világításban | 201 |
| A műszaki személyzet | 202 |
| Színpadi hatástkeltő eszközök | 202 |
| Villámlás | 202 |
| Mennydörgés | 203 |
| Eső | 203 |
| Hóhullás | 203 |
| Szél | 203 |
| Madárcsicsergés | 203 |
| Lódobogás | 203 |
| Vonatzaj | 203 |
| A színpad berendezése | 204 |
| A nézőtér | 205 |
| A színigazgató | 205 |
| Műsoros esték rendezése | 207 |
| Mennyi ideig tartson a műsor? | 207 |
| Milyen számokból álljon? | 207 |
| A szereplők kiválasztása | 208 |
| A konferáló | 211 |
| A konferálás alapanyaga | 211 |
| Minták műsorok összeállításához | 213 |
| Irodalom | 216 |