| Bevezetés: A szektások gyermekei | 9 |
| A Krisna-tudatot Terjesztők Nemzetközi Társasága (ISKCON) Guru-iskola, mint program | 13 |
| A Mantra - világsláger | 14 |
| A Krisna-mozgalom már nem akar szekta lenni | 15 |
| A "társadalom isteni rendje" | 18 |
| Az Istennek szenteltek nevelése | 20 |
| Előkészületben a német nyelvű gurukula | 25 |
| Értékelés | 28 |
| Isten gyermekei: Ördögi módon | 30 |
| A kezdő évek | 31 |
| A "Szeretet Családja" | 32 |
| Három generáció David Berg szolgálatában | 35 |
| Gyermekeken elkövetett nemi erőszak | 37 |
| A gyermekek, mint robotemberkék? | 40 |
| A "Család" - vajon több ez, mint csupán egy újabb név? | 41 |
| Értékelés | 47 |
| Sant Thakar Singh: A szilikon és az isteni hang | 49 |
| Az isteni hang és az isteni fény | 49 |
| Már a csecsemők is meditáljanak | 54 |
| "Meditáció és kínzás" Új-Delhiben | 56 |
| Szilikon a csecsemők fülébe | 57 |
| Gyerrmekek bántalmazása Bajorországban | 59 |
| Értékelés | 60 |
| Szcientológia: Gyermekekkel meghódítani a világot | 63 |
| A szcientológiában nincs gyermekkor | 64 |
| A valóságismeret elködösítése | 74 |
| Szabványosított magatartásminták | 75 |
| A kikérdezés | 76 |
| Egy műnyelv betanulása | 79 |
| A szcientológusok gyermekei, mint különcök | 80 |
| Nincs idő a gyermekek számára | 81 |
| Az ABLE (Association for Better Living and Education) Németországban | 85 |
| Hubbard módszere a korrepetálás álcájában | 89 |
| "Kreativ College" Bécsben | 91 |
| Barátságos környezet szcientológiás kapcsolatokkal | 92 |
| Népszerűsítés az iskolákban | 93 |
| Reklámozás az óvodában | 94 |
| Az anyatej árt a Thetánnak | 98 |
| Rendszeres magzatelhajtás? | 103 |
| Értékelés | 105 |
| Egyetemes élet: Az ezoterikum, apokaliptikus jövendölések és eltorzított kereszténység keveréke | 107 |
| Gabriele von Würzburg, a tanító prófétanő | 108 |
| Nevelés "egy kézből"? | 114 |
| A harmónia mint a fegyelmezés eszköze | 117 |
| Apa-Anya-házak | 121 |
| Napló és "életkönyv" | 123 |
| Meditáció helyett indoktrináció? | 126 |
| Krisztus-iskola | 129 |
| Fajelmélet báránybőrben? | 133 |
| Értékelés | 136 |
| Az "Egyesítés Egyháza" San Myung Moon "bűntelen nemzedéke" | 141 |
| A párválasztó ismerkedő (matching) | 141 |
| Az emberiség tökéletes családja | 144 |
| Lehet a nő bűn? | 148 |
| Tömegek megáldása | 150 |
| A "három nap szertartása" | 154 |
| A Moon-mozgalom mint gazdasági hatalom | 155 |
| Missziózás gyermekáldással | 157 |
| Örökbefogadás - a legmélyebb szeretet kifejeződése? | 161 |
| Egységesítő valláspedagógia | 162 |
| Értékelés | 164 |
| Jehova Tanúi: Testi fenyítés, vérátömlesztés és ellenőrzés | 166 |
| Társadalmi kirekesztés az óvodában és az iskolában | 167 |
| Fenyítés Jehova nevében | 175 |
| A vérátömlesztés tilalma olykor a biztos halál | 178 |
| Vita a felügyeleti jog körül: mindez csak vallás? | 181 |
| A köldökzsinór elvágása nem lehetséges | 185 |
| Értékelés | 187 |
| Neokarizmatikus mozgalom: Démonok, területi harc és gyermekmisszió | 189 |
| Egy több arculatú jelenség | 190 |
| Gyermekek lesznek az ébresztés fő eszközlői | 194 |
| Az "Úton lévő közösség" | 195 |
| "Isten vesszeje" | 196 |
| Nevelés démonológiával és ördögűzéssel a háttérben | 199 |
| Értékelés | 205 |
| Az önazonosság-tudat kialakulásának akadályozása | 207 |
| A vallás szabadsága nem korlátlan | 215 |
| Tanácsok szülőknek, nagyszülőknek, valamint pedagógusoknak iskolában, óvodában, az ifjúsági gondozó hivatalban és a bíróságon | 219 |