kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | OMIKK |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 303 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-592-442-9 |
| Megjegyzés: | Második kiadás. Angol, német és orosz nyelvű összefoglalót tartalmaz. 1000 példányban jelent meg. Néhány fekete-fehér ábrával. |
| Előszó | 7 |
| Kinek íródott ez a könyv | 7 |
| ...és miért? | 7 |
| Mit vár Öntől a szerző? | 8 |
| Magatartás | 12 |
| Figyelem | 15 |
| Ne ossza meg figyelmét! | 19 |
| Miért nem figyelünk? | 29 |
| Teremtse meg a figyelemösszpontosítás feltételeit! | 40 |
| Külső körülmények | 41 |
| Külső körülmények - belső tényezők | 45 |
| Belső hozzáállás | 53 |
| Jó szokások kialakítása | 67 |
| Milyen gazdag a szókincse? | 72 |
| Szókészlet (szókincs) | 72 |
| A szókincs vizsgálata | 76 |
| A szókincs fejlesztése | 82 |
| Összefoglalás | 97 |
| Ismeretszerzés | 99 |
| Adatgyűjtés?...Tájékozódás?...Tanulás? | 99 |
| Olvasás?..."Gyors"olvasás? | 101 |
| Milyen az olvasási készsége? | 104 |
| Szemműködés | 114 |
| Jó szokások - rossz szokások | 123 |
| Amiről le kell szokni - a regresszió | 123 |
| Amit meg kell szokni - a cél szerinti olvasás | 127 |
| Kérdezzen!...kérdezzen!...kérdezzen! | 129 |
| Az olvasmány megközelítése | 133 |
| Első átolvasás - skimming | 134 |
| Második (teljes) átolvasás | 143 |
| Harmadik átolvasás - összegzés | 148 |
| IK3Át | 149 |
| Skipping | 150 |
| Gyakoroljon!...Gyakoroljon!...Gyakoroljon! | 153 |
| Hallgatni?...Meghallgatni?...Odahallgatni! | 155 |
| Számvetés | 162 |
| Megőrzés - rögzítés | 167 |
| Emlékezet | 167 |
| Hogyan működik emlékezetünk? | 167 |
| Milyen az emlékezőképessége? | 170 |
| A bevitel jelentősége | 173 |
| Nem nézni kell, hanem látni! | 174 |
| Akarja eszébe vésni! | 176 |
| Csak a lényeget! | 178 |
| Tárja fel az összefüggéseket! | 185 |
| Beszámolóra, vizsgára készül? | 187 |
| A rögzítés kézzelfogható segédeszközei | 191 |
| A bevésés szellemi mankója - a jegyzet | 192 |
| Ismerettár = munkaeszköz | 195 |
| Az anyaggyűjtés nem kampánymunka | 196 |
| Az egyéni kartotékrendszer | 198 |
| Mindent a maga helyére! | 202 |
| Ismeretközlés | 209 |
| Írás és/vagy beszéd | 209 |
| Üljön le és gondolkozzék! | 211 |
| Építse fel a szerkezetet | 213 |
| Néhány gondolat a kifejezésmódról | 216 |
| Kedves Olvasó! - Tisztelt Hallgatóim! | 225 |
| Írás | 231 |
| Az első fogalmazványok (=piszkozat) | 231 |
| Ellenőrzés - átírás | 232 |
| A könyv részei | 235 |
| Illusztráció | 240 |
| Beszéd | 243 |
| Készüljön fel! | 243 |
| A hallgató nem káposztafej | 247 |
| "Szólj! S ki vagy, elmondom..." | 254 |
| Ügyeljen a megjelenésére | 256 |
| A beszéd dinamikus cselekvés | 257 |
| Lámpaláz és egyéb kalamitások | 263 |
| Egy kép ezer szóval ér fel | 268 |
| Gyakorlat teszi a mestert! | 273 |
| Befejezés | 276 |
| Feloldások | 279 |
| Függelék | 289 |
| Irodalom | 294 |
| Ajánlott irodalom | 297 |
| Idegen nyelvű összefoglalók | 299 |