1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szentlőrinci iskolakísérlet I-II.

A kísérletet megalapozó elméleti kutatások/A szentlőrinci iskolakísérlet első tíz évének története

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 388 oldal
Sorozatcím: Korszerű nevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-17-7551-8
Megjegyzés: Néhány fotóval illusztrálva. Tankönyvi szám: 52586/21-22.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

I. kötet
A szentlőrinci iskolakísérletről a legtöbb pedagógus és pedagógusjelölt hallott, olvasott már, ám viszonylag kevesen tudják pontosan, hogy milyen törekvések, elméleti megfontolások váltak valóra ebben a Pécs környéki községben. Könyvünkben a téma legilletékesebb szakembere, a nagyszabású iskolakísérlet megalapozója és szervezője, Gáspár László foglalja össze a komplex kísérlet alapvető elvi, elméleti kérdéseit. Ilyen a komplex tantárgyak ügye, a tananyagtervezés sajátos módja, a termelőmunka és a közösségi gazdálkodás pedagógiai szerepe, a közösségfejlesztés megvalósítása, az iskolavezetés sajátos feladatköre. A neves szerző, aki több mint egy évtizedig állt a kísérleti iskola élén, őszintén és tárgyilagosan számot ad a gyakorlatban fölmerülő problémákról is. Gáspár László új könyve túl is mutat egyetlen kísérlet ügyes-bajos dolgain, általános érvényű következtetéseket von le a kísérlet elemzése kapcsán.
II. kötet
A szentlőrinci iskolakísérletről a legtöbb pedagógus és... Tovább

Fülszöveg

I. kötet
A szentlőrinci iskolakísérletről a legtöbb pedagógus és pedagógusjelölt hallott, olvasott már, ám viszonylag kevesen tudják pontosan, hogy milyen törekvések, elméleti megfontolások váltak valóra ebben a Pécs környéki községben. Könyvünkben a téma legilletékesebb szakembere, a nagyszabású iskolakísérlet megalapozója és szervezője, Gáspár László foglalja össze a komplex kísérlet alapvető elvi, elméleti kérdéseit. Ilyen a komplex tantárgyak ügye, a tananyagtervezés sajátos módja, a termelőmunka és a közösségi gazdálkodás pedagógiai szerepe, a közösségfejlesztés megvalósítása, az iskolavezetés sajátos feladatköre. A neves szerző, aki több mint egy évtizedig állt a kísérleti iskola élén, őszintén és tárgyilagosan számot ad a gyakorlatban fölmerülő problémákról is. Gáspár László új könyve túl is mutat egyetlen kísérlet ügyes-bajos dolgain, általános érvényű következtetéseket von le a kísérlet elemzése kapcsán.
II. kötet
A szentlőrinci iskolakísérletről a legtöbb pedagógus és pedagógusjelölt hallott, olvasott már, ám viszonylag kevesen tudják pontosan, hogy milyen törekvések, elméleti megfontolások váltak valóra ebben a Pécs környéki községben. Könyvünkben a téma legilletékesebb szakembere, a nagyszabású iskolakísérlet megalapozója és szervezője, Gáspár László foglalja össze a komplex kísérlet alapvető elvi, elméleti kérdéseit. Ilyen a komplex tantárgyak ügye, a tananyagtervezés sajátos módja, a termelőmunka és a közösségi gazdálkodás pedagógiai szerepe, a közösségfejlesztés megvalósítása, az iskolavezetés sajátos feladatköre. A neves szerző, aki több mint egy évtizedig állt a kísérleti iskola élén, őszintén és tárgyilagosan számot ad a gyakorlatban fölmerülő problémákról is. Gáspár László új könyve túl is mutat egyetlen kísérlet ügyes-bajos dolgain, általános érvényű következtetéseket von le a kísérlet elemzése kapcsán. Vissza

Tartalom

I. kötet
A szerző előszava 5
1. Az előzmények (1955-1969) 11
2. Az iskolakísérlet programja és közvetlen elméleti háttere 15
3. Dokumentumelemzéseink (1970-71) néhány tanulsága 37
4. A komplex tantárgyak általános sajátosságai 41
5. Egy komplex tantárgy születése (a természet és a társadalom fejlődése) 44
6. A tananyagtervezésnek a világkép egészéből kiinduló stratégiája 54
7. A tantárgyi keretek meghatározása 57
8. A termelőmunka és a közösségi gazdálkodás pedagógiai funkciójáról 63
9. Az 5-8. osztály foglalkoztatási és tanítási programjáról 73
10. Az elsajátíthatóság feltételei 80
11. Az iskolakísérlet szélesebb elméleti hátterének : a marxizmus pedagógiai mondanivalójának visszatérő tanulmányozása 84
12. Az iskolakísérlet mint kutatás-módszertani probléma 100
13. A társadalmi munkamegosztás és az úgynevezett kétcsatornás iskolarendszer 117
14. A pedagógiai innováció és az iskolavezetés.. 130
15. Az intenzív szakasz és a közösségépítés feladatai 154
16. A szentlőrinci iskolakísérlet középiskolai kiterjesztésének lehetőségei 166
Háttértanulmányok 178

II. kötet
Szentlőrinc - közelről 5
A felkészülés éve 17
Indul a kísérlet az 1970/71 -es tanévben 36
Kísérleti iskola születik 53
Érlelődő eredmények az 1972/73-as tanévben 67
A kísérlet „felső tagozatba léphet" 83
Közösségi törekvések nyomában (1974/75) 100
Az 1975/76-os tanév krónikája 118
Súlyosbodó gondok az 1976/77-es tanévben 134
A közös sikerek esztendeje: 1977/78 150
Az iskolakísérlet távlatai 168
Mellékletek 187
Az iskolatörténet forrásai 187
Bibliográfia 190
Fényképek 195

Gáspár László

Gáspár László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gáspár László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv