kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Prugg Verlag |
|---|---|
| Kiadás helye: | Eisenstadt |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 323 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 12 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 5 |
| Történeti áttekintés | |
| Az eucharisztia alapítása | 7 |
| A történeti források | 7 |
| Húsvéti lakoma-e az utolsó vacsora? | 9 |
| Az átváltoztatás szavai és az új szövetség | 10 |
| A test-vér szimbolika | 13 |
| Hálaadó szertartás | 13 |
| Az utolsó vacsora mint áldozati lakoma | 16 |
| Az eucharisztia mint megemlékezés | 17 |
| Az első közösségtől római hippolytusig | 19 |
| Az első keresztények eucharisztiája | 20 |
| A "kenyértörés" | 20 |
| A vacsorával együtt tartott eucharisztia | 21 |
| A megünneplés új ideje és új neve | 23 |
| Az eucharisztia áldozati felfogása | 24 |
| Régi elemek a szertartás rendjében | 25 |
| Első és második századbeli tanúságok | 26 |
| Római Szent Kelemen | 26 |
| Antióchiai Szent Ignác | 26 |
| Szent Justinus vértanú elbeszélése | 27 |
| Justinus elbeszélésének elemei | 28 |
| Szent Iréneusz | 30 |
| Az eucharisztia a gnosztikusoknál | 31 |
| Alexandriai Szent Kelemen és Origenész | 33 |
| Római Szent Hippolytus | 33 |
| Összefoglalás: az eucharisztia a 1-2. században | 35 |
| A hálaadás ill. a tárgyi áldozat hangsúlyozása | 36 |
| Az áldozat keresztény fogalma | 37 |
| Zárókövetkeztetés | 39 |
| A harmadik század | 39 |
| Tertullianus | 39 |
| Általános tanúságtétele | 39 |
| Az eucharisztiának mint áldozatnak értelmezése | 40 |
| Szent Ciprián | 42 |
| Az eucharisztia: áldozat | 42 |
| Papja: Krisztus | 43 |
| A keresztény nép osztozik az áldozatban | 44 |
| Az istentisztelet | 45 |
| A szír Didaszkália tanúsága | 45 |
| A görög atyák. A kelet liturgiák | 46 |
| A görög atyák | 46 |
| Cezáriai Euzébiosz és Aranyszájú Szent János | 46 |
| A kappadókiaiakés Jeruzsálemi Szent Cirill | 48 |
| A keleti liturgiák | 48 |
| Egyiptom | 49 |
| Antióchia | 49 |
| Más szövegek | 50 |
| Addai és Mari apostol anaphorája | 51 |
| A kenyértörés | 51 |
| Az adományok felajánlása | 52 |
| A liturgia mint "misztérium" | 53 |
| Eltolódás a Krisztus iránti magatartásban | 54 |
| Az anamézis jelképes felfogása | 56 |
| A nyugati liturgiák latin atyái | 57 |
| Szent Ambrus | 57 |
| Szent Ágoston | 57 |
| A napi áldozat | 57 |
| A belső áldozat | 58 |
| Ruspei Fulgentius | 59 |
| Nagy Szent Gergely | 60 |
| A későbbi atyák | 61 |
| A gall liturgiák | 62 |
| A római liturgiák | 64 |
| Változás és növekvő pompa | 64 |
| A fogadalmi mise és a magánmise | 65 |
| A fejlődés ellenhatásai | 67 |
| A kora középkor | 68 |
| A római liturgia bevezetése Galliába | 69 |
| A "misemagyarázatok" | 71 |
| Vita a valóságos jelenlétről | 72 |
| A "feláldozás" megújulása | 73 |
| A konszekráció mint emlékeztető áldozat | 74 |
| A skolasztika virágkorától a reformációig | 76 |
| Halesi Sándor és Nagy Szent Albert | 76 |
| Aquinói Szent Tamás | 77 |
| Duns Scotus és Gabriel Biel | 79 |
| A korlátolt gyümölcsök elmélete és ennek hatásai | 81 |
| A valóságos jelenlét felfogása, a misék szaporítása | 82 |
| Támadás és ellentámadás | 84 |
| Luther és a többi reformátor | 86 |
| A trineti zsinattól máig | 87 |
| Trient munkája | 87 |
| Trient és a Tridentium utáni teológusok | 88 |
| Az áldozat megsemmisülésének elméletei | 89 |
| Misztikus megölés | 90 |
| Valóságos "megölés" | 91 |
| Más elméletek | 92 |
| Újfajta megközelítés és ennek forrásai | 93 |
| Korunk irányai | 95 |
| Az eucharisztikus áldozat teológiája | |
| A megváltás műve mint üdvözítő áldozat | 97 |
| Krisztus azért jött, hogy megváltó áldozatot mutasson be | 97 |
| Újfajta "áldozat" | 98 |
| Az utolsó vacsora mint cselekedetben megnyilvánuló jövendölés | 100 |
| A megváltói mű emlékezete | 102 |
| Tárgyi emlékjelei | 102 |
| A megjelenítés természete | 104 |
| Krisztus jelenlétének különféle módjai | 106 |
| A megemlékező cselekmény és tartalma | 108 |
| Krisztus és az egyház áldozata | 110 |
| A protestánsok és az egyház áldozata | 110 |
| A katolikus hagyomány | 112 |
| Szentségi áldozat | 114 |
| Anamnézis | 115 |
| Epiklézis | 116 |
| Eucharisztia | 116 |
| Proszphora | 118 |
| Az egyház önátadásának egyéb kifejezései | 119 |
| A felajánló egyház | 121 |
| Az egész egyzáz felajánl | 122 |
| Történelmi változások | 124 |
| A tevékeny cselekvő: az egybegyűlt gyülekezet | 125 |
| Zárókövetkeztetés | 127 |
| A szentségi cselekmény és kellékei | 127 |
| Az eucharisztikus cselekmény alanya | 128 |
| A fölszentelt pap | 128 |
| A pap mindig képes a konszekrációra | 130 |
| Az eucharisztikus cselekmény anyaga | 131 |
| Az átváltoztató szó | 132 |
| Jézus szavainak ismétlése | 132 |
| Az áldás vagy epiklézis | 134 |
| A konszekrációs epiklézis helye és értelme | 135 |
| A konszekrációs epiklézis új értelmezése | 136 |
| Az áldozás mint áldozati lakoma | 138 |
| A szentmise több, mint étkezés | 138 |
| A szentmise mint étkezés | 140 |
| A szentmise értelme és értéke | 141 |
| Az összegyűlt közösség ünnepe | 142 |
| Trient és a mise mint engesztelés | 143 |
| A szemlélet történelmi eltolódása | 144 |
| A szentmisének mint kegyelemközlő áldozatnak "hatékonysága" | 146 |
| A mise gyümölcsei | 148 |
| A stipendium | 150 |
| Hogyan értsük helyesen, hogy a mise kegyelemközlő? | 150 |
| A liturgikus forma | |
| A szentmise szerkezetének kialakulása | 153 |
| Alapszerkezet az apostoli időkben | 153 |
| Egység és szabadság | 155 |
| Közös hagyomány és növekvő szabályozás | 157 |
| A bevezető szertartások | 158 |
| Bevonulási szertartás, nyitó imák és tömjénezés | 159 |
| A bűnbánati szertartások kifejlődése a misében | 161 |
| 1969-es miserend. Bevonulási szertartás és üdvözlés | 163 |
| Bűnbánati szertartás és Kyrie | 165 |
| Gloria | 167 |
| Collecta | 169 |
| A collecta műfaja és jellege | 170 |
| Az igeliturgia | 172 |
| Az olvasmányok és énekek kiválasztása | 172 |
| Az evangélium | 174 |
| A nyelvi szakadék | 176 |
| A liturgikus reform | 177 |
| Homlília | 178 |
| Hitvallás (Credo) | 179 |
| Egyetemes közbenjárások (hívők könyörgése) | 181 |
| A felajánlás | 183 |
| A felajánlás a keleti liturgiában | 184 |
| A felajánlás a nyugati liturgiában | 185 |
| Felajánlási körmenet | 185 |
| A szertartás kifejlődése | 186 |
| Az új miserend | 188 |
| Az eucharisztikus ima | 190 |
| Az eucharisztikus ima történeti kifejlődése | 190 |
| Az alapítási elbeszélés kezelése | 190 |
| Az elbeszélés elhelyezése | 191 |
| Anamnézis és felajánlás | 193 |
| Közbenjárások | 194 |
| A csendes kánon | 196 |
| A liturgikus reform | 197 |
| Általános megközelítés | 197 |
| Az új eucharisztikus imák | 198 |
| Prefáció és Sanctus | 199 |
| A kánon többi része | 201 |
| Az áldozási liturgia | 203 |
| Az Úr imája | 203 |
| Egyéb áldozás előtti szertartások | 204 |
| Áldozás és áldozás utáni szertartások | 206 |
| Új miserend | 207 |
| Általános vonások, békecsók | 207 |
| Más áldozási szertartások | 208 |
| A befejező szertartás | 210 |
| Az áldás | 211 |
| Ünnepélyességi formák az eucharisztia megülésében | 212 |
| Püspöki és papi mise | 213 |
| Magánmise | 215 |
| A liturgikus mozgalom | 216 |
| Koncelebrálás (együttmisézés) | 217 |
| Az eucharisztikus alakító elemei | 219 |
| A nép részvétele | 220 |
| Zene | 221 |
| A többi művészet | 223 |
| A művészet alkalmazásának liturgikus elvei | 224 |
| Hitelesség és rend | 225 |
| A mise lelki és lelkipásztori oldala | |
| Eucharisztikus jellegű vallásosság és keresztény élet | 229 |
| Az eucharisztia mint a lelkiség központja | 229 |
| Az egész keresztény élet központja | 231 |
| A jel és a jelzett dolog | 233 |
| A keresztény önfeláldozás istentiszteleti kifejlődést keres | 233 |
| A fő istentiszteleti kifejlődés az eucharisztia | 235 |
| A titok fátyla - vagy látható bemutatás? | 237 |
| A misztérium lefátyolozása a hívők elől | 237 |
| Az értelmes világosság eszménye | 239 |
| Mérlegkészítés | 241 |
| Fátyol alatt és fátyol nélkül ugyanegy misztérium | 243 |
| Milyen sűrűn mutassuk be a misét? | 245 |
| Vasárnap és eucharisztia | 245 |
| Modern viszonyok és korszerűsítések | 247 |
| Köznapi misék | 249 |
| Mindennapi mise | 250 |
| A bemutatás és a részvétel gyakoriságának szabálya | 251 |
| A szentmise a lelkipásztori működésben | 253 |
| A vasárnapi mise központi szerepe | 254 |
| Misemagyarázat | 256 |
| A homília jelentősége és szerepe | 258 |
| Maga a mise önmagának legjobb magyarázata | 259 |
| Az ünneplő közösség | 261 |
| Az alkalmazkodás és határai | 262 |
| Plébániamise és csoportmisék | 263 |
| A kis közösségeknek tartott misék kérdése ma | 265 |
| Eucharisztia és az egyház egysége | 267 |
| Az eucharisztia mint az egység oka és kifejezője | 267 |
| A közös istentisztelet kérdése | 269 |
| A katolikus egyház jelenlegi álláspontja | 271 |
| Az ökumenikus mozgalom és az interkommúnió | 272 |
| Befejezés | 274 |
| Jegyzetek | 279 |
| Bibliográfia | 290 |
| Rövidítések | 295 |
| Névmutató | 297 |
| Tárgymutató | 309 |
| Latin szavak jegyzéke | 317 |
| Görög és héber szavak jegyzéke | 316 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.