kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 219 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 7 |
| Szépirodalmi szöveg megértésének vizsgálata a nyugati pszichológiában | 13 |
| A szöveg feldolgozása mint gondolkodási folyamat | 13 |
| A szövegmegértési befolyásoló tényezők vizsgálata | 16 |
| Az irodalmi szövegek és az olvasók kapcsolatának pszichológiai vizsgálata | 18 |
| Szépirodalmi szöveg megértésének vizsgálata a szovjet pszichológiában | 21 |
| A szövegmegértés általános pszichológiai sajátosságai | 22 |
| Az első kapcsolat a szépirodalmi szöveg és a gyermek között | 27 |
| Az olvasási érdeklődés alakulásának vizsgálata | 28 |
| A szépirodalmi szövegek olvasásával kapcsolatos vizsgálatok | 28 |
| Az irodalmi hős szerepének megértése | 30 |
| Az ábrázolás módjának, a szöveg kompozíciójának megértése | 32 |
| A megértést elősegítő külső feltételek vizsgálata | 36 |
| A szövegmegértéssel foglalkozó szovjet pszichológiai vizsgálatok módszerei | 37 |
| A szépirodalmi szöveg megértésével foglalkozó magyar pszichológiai vizsgálatok | 40 |
| A szövegmegértés feltételei és szintjei | 40 |
| A szövegmegértés és a gondolkodási tevékenység kapcsolata | 41 |
| A gyermek és az irodalmi szövegek kapcsolatának kialakulása | 42 |
| Az olvasási érdeklődés alakulására vonatkozó vizsgálatok | 43 |
| Az olvasás mennyiségének vizsgálata | 43 |
| Szépirodalmi szöveg megértésével kapcsolatos vizsgálataink célja és módszere | 45 |
| Móricz Zsigmond: Ami megérthetetlen | 47 |
| A vizsgálat módszerei | 53 |
| Vizsgálat a tanítási óra elemzése alapján | 53 |
| Szöveggel kapcsolatos feladatok írásbeli megoldása | 53 |
| A szövegmegértés vizsgálata egyéni beszélgetések alapján | 55 |
| A szöveg kiscsoporton belül történő feldolgozása | 55 |
| A szövegmegértés vizsgálata oktatási kísérlettel | 56 |
| A vizsgálat eredményei | 57 |
| Vizsgálat a tanítási óra elemzése alapján | 57 |
| Szöveggel kapcsolatos feladatok írásbeli megoldása | 75 |
| A mű címének felfogása | 76 |
| A szereplők jellemének felfogása | 82 |
| A szöveg lényegének aláhúzással történő kiemelése és indokolása | 94 |
| A mű mondanivalójának felfogása | 110 |
| A műből levont tanulság elemzése | 118 |
| Összefoglalás | 125 |
| A szövegmegértés vizsgálata egyéni beszélgetések alapján | 128 |
| A szöveg kiscsoporton belül történő feldolgozása | 147 |
| A szövegmegértés vizsgálata oktatási kísérlettel | 170 |
| Vizsgálataink eredményeinek összefoglalása | 198 |
| Irodalom | 213 |