| Előszó a magyarnyelvű kiadáshoz | 7 |
| Előszó | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| Minden Japán gyerek beszél japánul | 11 |
| Hogy derül ki ez a meglepő tény? | 11 |
| A képességfejlesztés a titok | 12 |
| A szeretet pedagógiája | 13 |
| A képesség magjának elültetése | 13 |
| Türelem és ismétlések árán a mag virágot hoz | 13 |
| A kis csecsemő örömmel reagál az ismert dallamra | 14 |
| Az ilyen gyermekek a gyakorlás és a környezet gyümölcsei | 15 |
| A tehetség nem öröklött dolog | 16 |
| A világ összes gyermekét rá lehetne nevelni, hogy énekeljen | 16 |
| Két gyermek, akiket farkas nevelt föl | 17 |
| Ami nincs jelen a környezetben, azt nem lehet kifejleszteni | 19 |
| A jó környezeti feltételek magasabb rendű képességeket hoznak létre | 19 |
| Ami nincs jelen a kulturális környezetben, az nem fog a gyermekben kifejlődni | 20 |
| "Viszi valamire a fiam?" - egy visszataszító kérdés | 21 |
| A fiú, aki első óráit apjától vette | 21 |
| A rendkívüli életerő | 22 |
| Féléves erőfeszítés és kitartó fáradozás | 23 |
| A természetes adottságot a gyakorlás hozza felszínre | 23 |
| Koji | 24 |
| Koji kivívja a zenei világ szeretetét és megbecsülését | 24 |
| Kiváló barátaim | 25 |
| Kis barátaim nagyszerű emberekké váltak | 26 |
| Minden gyerek képezhető, és ez az egyetlen járható út | 26 |
| Elhagyjuk tokiót | 26 |
| Az éhség elűzése folyami moszatokkal | 28 |
| Koji! Kiso-fukushimában vagyok | 28 |
| Koji családunk tagjává válik | 29 |
| Valamennyien megtettünk minden tőlünk telhetőt Koji érdekében | 30 |
| Megindul a Talent Education mozgalom | 30 |
| Koji mindig Istennel | 31 |
| A nagyszerű emberekkel való találkozás elősegíti a nemes és értékes jellem kialakulását | 31 |
| A gyakorlás próbája | 32 |
| Kotta nélkül mentek a rádió-stúdióba | 33 |
| Eljön az ideje, hogy Kojit a legjobb tanárhoz járassuk | 33 |
| "Nem találok szavakat" | 34 |
| Koji fél év múlva befejezi tanulmányait a Párizsi Konzervatóriumban | 35 |
| Egyszerűen chausson szellemében játsszad | 36 |
| Ostoba dolog a tehetség hiánya miatt siránkozni | 36 |
| Még ha valaki kevés tehetséget tételez is föl magáról, legalább próbálkoznia kellene | 37 |
| Megtanultam, hogy a képesség hiányát siratni esztelenség | 37 |
| Megadni magunkat annak a gondolatnak, hogy tehetségtelenek vagyunk, és felhagyni az erőfeszítésekkel, gyávaság | 37 |
| Nézzük a tényeket. Az ügyetlenség a rossz képzés eredménye | 38 |
| Harminc munkás öröme | 39 |
| Hiroko-Chan - aki mindenben rendkívül lassú | 39 |
| Tíz éves erőfeszítés a gyenge adottságot a legkiválóbb tehetséggé változtathatja | 40 |
| A Ninjutsu magasugró képessége - lecke, amelyet meg kell tanulni | 41 |
| Nézz a jobb kezedre | 41 |
| Az álhatatos ismétlésben rejlő szépség | 42 |
| Vidd tökélyre ismétlés révén! | 43 |
| Ne rohanj, de ne is pihenj! A türelem fontos adottság a megvalósításhoz | 43 |
| A természetes növekedés | 44 |
| Sietség nélkül, pihenés nélkül | 44 |
| Egy kis fény egy sötétségben élő gyermek számára | 45 |
| Lelki szemeim megnyílnak, az ígért hét elmúlik | 46 |
| A gyermek, aki sem fölfelé, sem lefelé, sem jobbra, sem balra nem látott | 46 |
| A kedves kis száj azt mondja: "igen, látom" | 46 |
| Siker - egy szigorú év után | 47 |
| Sorsdöntő találkozás Tokugawa Yoshichika herceggel | 48 |
| Az intuíciót gyakorolni kell | 50 |
| Betegség dönt le a lábamról | 51 |
| Kiváló természetgyógyász kezelésében | 52 |
| Az apám Suzuki Masakichi, és az ő hegedűi | 53 |
| Szüntelen kutatás | 54 |
| Áldozatok a munkások kedvéért | 54 |
| A tisztességtelen haszon rosszra vezet | 55 |
| Adj pénzt, de ne kölcsön | 56 |
| Fejezd ki a háládat, de ne kérj kegyet | 57 |
| Találkozás Tolsztojjal | 57 |
| "A lelkiismeret szava Isten szava" | 58 |
| Munka, olvasás és játék a gyerekekkel | 58 |
| A Tehetségnevelés eredete | 59 |
| Egy vezérelv | 59 |
| Az egész iskola sztrájkba lép | 60 |
| A bűnt meg kell büntetni | 61 |
| Elman lemezfelvétele megrendít | 61 |
| Felkelés hajnali ötkor, ötven éven át | 63 |
| Tokugawa hercegi palotájában tartózkodom | 64 |
| Az Ueno Akadémia diplomahangversenye nagy csalódást jelent | 64 |
| A sorsom hívogat | 65 |
| A megtestesült zene: Klingler, a tanár, akit én választottam magamnak | 66 |
| Egy bátor ember, aki szilárd erkölcsű és igaz | 67 |
| Megtudom, hogy mi a művészet valójában | 67 |
| Dr. Einstein pártfogásába vett | 68 |
| "Minden ember egyforma, asszonyom" | 68 |
| Tudósok, akik virtuózok is | 69 |
| A fiatal Kaufmann rögtönzései | 69 |
| Emberek, akik összejönnek muzsikálni... | 70 |
| Örökkévaló szerelem rabja lettem | 71 |
| A rajongás örömével telve szakítok a szomorúsággal | 72 |
| Ha szándékodban áll valamit megtenni, tedd meg! | 74 |
| A zene az élet nyelve | 75 |
| A Tehetségnevelés az életre nevelés | 75 |
| Inkább nevelés, mint oktatás | 76 |
| Nem elég csupán "akarni" valamit megtenni | 77 |
| Az embernek képesnek kell lennie arra, hogy a dolgokat a gyakorlatban megvalósítsa | 78 |
| Hogyan kell új készségre szert tenni? | 79 |
| Tehetségnevelés a hegedűn - memóriagyakorlat - alapkészségek elsajátítása | 81 |
| Arra ösztönözzük őket, hogy úgy gondoljanak a hegedűgyakorlásra, mint szórakozásra | 84 |
| Arra ösztökéljük őket, hogy "játsszanak" a hegedűvel | 84 |
| A játék, az amivel kezdeni kell, a szórakozási kedv hajtja tovább őket | 85 |
| Napi öt perc - napi három órával szemben | 86 |
| A képességfejlesztés a helyes gyakorlási mód révén történik | 86 |
| "Hány lábad van?" | 87 |
| Bámulatba ejtjük a világot | 88 |
| Ez az ifjúság igazi arca | 88 |
| Casals is sírt | 89 |
| A Tehetségnevelés mozgalom elterjed Amerikában | 90 |
| Hangversenyek és előadások tizenhat városban | 91 |
| "Hegedűs légiók" | 92 |
| Fogékonyság | 92 |
| Utószó | 95 |
| Minden ember boldogságáról szőtt álmom | 95 |
| Megkísérlem az álmomat valóra váltani | 95 |
| Nem holnap, hanem most, rögtön, ma | 96 |
| Jelenlegi magyarországi helyzet - 2004. november | 97 |
| Képmelléklet |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.