| Bevezetés | 9 |
| Egy nagy jelentőségű találmány a Francia Tudományos Akadémia előtt | 9 |
| A magyar visszhang | 9 |
| Az igény kezdettől fogva a színes kép | 10 |
| Miért íródott ez a könyv | 10 |
| A színlátás és a színkeverés | 11 |
| A színes fényképezés kulcs: az emberi szem | 11 |
| Alkalmazkodás a fényhez | 12 |
| 120 millió színvak pálcika-receptor | 13 |
| 8 millió színesen látó csapocska-receptor | 13 |
| Hányféle szín van a világon? | 15 |
| Az első színelméletek: Young, Maxwell, Helmholtz | 16 |
| Hogyan érzékeljük a spektrum színeit | 17 |
| Egy szín, ami a spektrumból hiányzik | 18 |
| A színkeverés | 18 |
| A spektrumszínek és a bíbor, a három alapszínből kikeverve | 18 |
| Az additív színkeverés | 20 |
| Kísérletek három diavetítővel | 20 |
| A szubtraktív színkeverés lehetősége | 21 |
| Egy másfajta színkeverés lehetősége | 21 |
| Szubtraktív színkeverés színszűrőkkel | 22 |
| Színes fényképezési eljárások | 27 |
| A színlátás utánzása | 27 |
| Az első lépés: ezüstbromid színérzékenyítése | 28 |
| A színkivonatok | 30 |
| Az additív színes fényképezés rendszerei | 33 |
| A gyakorlatban is alkalmazott három színkivonatos vetítési eljárások | 34 |
| A mikroraszteres rendszerek | 36 |
| Az Autochrome lemez | 38 |
| A szabályos színrácsú rendszerek | 40 |
| A bordásfilm | 41 |
| A Polavision | 43 |
| A szubtraktív színes fényképezés rendszerei | 47 |
| A szubatraktív eljárások előnyei | 47 |
| A Technicolor rendszer | 47 |
| A színhívásos eljárások alapjai | 50 |
| A színes előhívás lehetősége | 50 |
| A színhívásos fotórétegek | 50 |
| Öntéstechnikai nehézségek | 52 |
| Egyforma gradáció, azonos érzékenység | 52 |
| A hagyományos és a fordított rétegsorrend | 53 |
| A fordítós színesfilmek és a negatív-pozitív színesfilmek gyártási problémái | 54 |
| A színképzők | 54 |
| Az Agfa rendszer | 56 |
| A Kodak rendszer | 57 |
| A színhívás | 59 |
| A színes képek szemcsézete | 63 |
| A halványító fürdők | 64 |
| Az egyéb kidolgozó oldatok | 64 |
| A ma leggyakrabban használt színes eljárások és filmfajták | 66 |
| A napfény és a műfény filmek | 66 |
| A színes fordítós eljárás | 70 |
| A fordítós filmek helyes expozíciója | 72 |
| Papírképek diafilmről | 74 |
| A színes negatív-pozitív eljárás | 74 |
| A negatív-pozitív eljárás előnyei | 77 |
| A színes pozitívok szűrőzése | 79 |
| A színes negatívok helyes exponálása | 82 |
| A maszkos negatív | 83 |
| Új utakon | 87 |
| A DIR színképzők | 87 |
| A kromogén hívású fekete-fehér negatívok | 90 |
| A színroncsoláson alapuló rendszerek | 91 |
| A színes rögtönképek: A Polaroid és a Kodak-Instant eljárás | 95 |
| A színes fényképezés fejlődésének legújabb eredményei | 101 |
| A diffúziós eljárások | 104 |
| Függelék | 109 |
| A színes fotóanyagok választéka, 1984. | 109 |
| Színes negatív anyagok | 111 |
| Színes fordítós anyagok | 115 |
| A színes fényképezés történetének jelentős évszámai | 119 |