| Előszó | 5 |
| Bevezetés. Előkészületek | 9 |
| Lehet a színészetet tanítani? | 9 |
| Lazítás | 10 |
| Bizalom | 11 |
| Gerincnyújtás | 12 |
| Fegyelem | 13 |
| A kritika | 14 |
| A játékosság | 15 |
| Szabadság | 15 |
| Felkészülés | 16 |
| Összefoglalás | 17 |
| A színészi megközelítés | |
| A cél és az akadály | 19 |
| Alapelv | 19 |
| Kinyúlni | 20 |
| Kinyúlni egy célért | 21 |
| Legyőzni az akadályt | 21 |
| Az önkontroll | 22 |
| Viselkedni vagy cselekedni | 23 |
| A kivetítés | 24 |
| Rezonálás | 25 |
| Rezonálás (folytatás) | 26 |
| Célok | 26 |
| Összefoglalás | 27 |
| A "többiekkel" játszani | 27 |
| A többiek | 27 |
| Mosolyogtassuk meg partnerünket | 27 |
| Interaktív dinamikák | 28 |
| Sebezhetőség | 29 |
| Felfedezés | 30 |
| A színpadi alak (karakter) | 31 |
| Taktikák | 32 |
| Taktikák alkalmazása | 33 |
| Egy - kettő - három - négy - öt - hat - hét | 34 |
| Összefoglalás | 34 |
| A színjátszás kezdete | 35 |
| A tartalom nélküli jelenet | 35 |
| Tartalom nélküli jelenet I. | 35 |
| Intenzitásfokozók | 38 |
| Intenzitásfokozók | 38 |
| Fizikai intenzitásfokozók | 39 |
| A helyszín vagy a fizikai cselekvés változása | 40 |
| Tartalom nélküli jelenet II. | 40 |
| Összefoglalás | 41 |
| Taktikák | 42 |
| Büntetés és jutalmazás | 42 |
| Taktikák játszása | 43 |
| Ijesszük meg partnerünket | 43 |
| Az intenzitás fokozása | 44 |
| Próbáljunk könnyet csalni partnerünk szemébe | 44 |
| Mozgás és kapcsolat | 45 |
| Bátorítsd partneredet | 45 |
| A taktikák változtatása | 47 |
| Taktikák keverése | 47 |
| A középső tartomány | 48 |
| A szélsőségek eltüntetése | 48 |
| Összefoglalás | 50 |
| Elvárások | 50 |
| A győzelem elvárása | 50 |
| Játszani az unottat | 52 |
| Pozitív célok | 53 |
| Lelkesedés | 53 |
| Megpróbálni a lehetetleng | 56 |
| Taktikák és elvárások | 57 |
| Összefoglalás | 58 |
| ETTE | 58 |
| Alapmódszer | 58 |
| Állítsuk össze a szerep ETTE listáját | 61 |
| Az ETTE lista | 62 |
| Összefoglalás | 63 |
| A színész feladatai | |
| Felkészülés a szerepre | 65 |
| Találjunk szerepet magunknak | 65 |
| A jelenet szerkesztése | 66 |
| Szövegtanulási módszerek | 67 |
| Végszó | 69 |
| A szerep tanulmányozása | 71 |
| A báró búcsúja | 72 |
| Összefoglalás | 75 |
| Próba | 76 |
| A próbák | 76 |
| A rendező nélküli próbák | 76 |
| A próbák alternatívája | 80 |
| A báró búcsúja II. | 81 |
| Összefoglalás | 82 |
| A jelenet színrevitele | 82 |
| Színpadi utasítások | 82 |
| A helyszín megteremtése | 83 |
| Mozgás és színpadi cselekvés | 85 |
| Érdekes helyzetek | 87 |
| Elérni a közösséget | 88 |
| A színpad berendezése | 89 |
| Összefoglalás | 90 |
| Választások | 90 |
| A választás szükségszerűsége | 90 |
| A jó választás | 92 |
| A merész választás | 99 |
| Összefoglalás | 100 |
| Az előadás | 101 |
| A lámpaláz | 101 |
| Előadás az osztályteremben | 102 |
| Törekedjünk eredményre - partnerünknél! | 104 |
| Összefoglalás | 106 |
| Értékelés és korrekció | 106 |
| A segítő kritika | 106 |
| A jelenet átdolgozása | 110 |
| Jelenet-bemutatás | 111 |
| Összefoglalás | 111 |
| A színész mint eszköz | |
| A színész hangja | 114 |
| A légzés | 114 |
| A hasi légzés | 115 |
| Hangképzés | 116 |
| Hangzás | 116 |
| A rezonancia | 117 |
| A rezonancia feltárása | 119 |
| A hangmagasság | 120 |
| Hangskálánk feltárása | 120 |
| A színpadi hang | 121 |
| A zengő beszéd | 122 |
| Magyar nyelvű hanggyakorlatok | 123 |
| Összefoglalás | 123 |
| A színpadi beszéd | 123 |
| A jó dikció | 124 |
| A beszédhangok | 124 |
| Elöl képzett magánhangzók | 125 |
| Hátul képzett magánhangzók | 125 |
| Középen képzett magánhangzók | 125 |
| Kettős magánhangzók | 125 |
| A magánhangzók | 126 |
| Szótagok ismétlése | 126 |
| A plozívák vagy zárhangok | 127 |
| A frikatívák és réshangok | 127 |
| A nazális hangok | 128 |
| A siklóhangok | 128 |
| Mássalhangzók | 128 |
| Magyar nyelvű gyakorlatok mássalhangzók gyakorlására | 129 |
| Szövegmondás | 130 |
| Összefoglalás | 131 |
| A hang alkalmazása | 133 |
| A hang felszabadítása | 134 |
| Disznó beszéd | 134 |
| Lelkesítés | 135 |
| Játék a szavakkal | 136 |
| Csoport megszólítása | 137 |
| Célratörés | 139 |
| A szándék beépítése | 140 |
| Összefoglalás | 141 |
| A színész teste | 142 |
| Ügyesség | 142 |
| Gyors bemelegítés | 142 |
| Egyensúly | 143 |
| Az egyensúlyérzék fejlesztése | 144 |
| Sebesség: gyorsítás, lassítás, egyenletesség | 145 |
| Gyorsítás és lassítás | 146 |
| A kontrapóz | 147 |
| A "contraposto" | 148 |
| Összehúzódás és kinyújtózás | 149 |
| Összefoglalás | 150 |
| Hang és test összhangja | 150 |
| A koordináció | 150 |
| Utasítások | 151 |
| Beszéd cselekvés közben | 152 |
| Testi nyomaték | 154 |
| A test ritmusa | 155 |
| A szavak ritmusa | 156 |
| Tempó | 156 |
| Beszéd / mozgás, időzítés | 157 |
| Korlátozott képességű színészek | 157 |
| Összefoglalás | 157 |
| Képzelőerő és fegyelem | 158 |
| A fantázia | 158 |
| Kitárulkozás (önfeltárás) | 159 |
| Hideg/meleg | 160 |
| Fiatalodás és öregedés | 160 |
| Az érzelmek felidézése | 161 |
| Érzéseink emléke | 163 |
| A fegyelem | 164 |
| Összefoglalás | 164 |
| A színész technikája | |
| A színpadi beszéd | 166 |
| Dikció | 166 |
| Beszéd nyitott szájjal | 168 |
| A fogsor mint kifejezőeszköz | 168 |
| A fikció fejlesztése | 169 |
| Mondatok ismétlése | 170 |
| Bernard Shaw-i beszéd | 170 |
| A hangsúly | 171 |
| A hangsúly változtatása | 172 |
| Hangsúly-nyomaték | 173 |
| Az inflexió (hajlítás) | 174 |
| Az állampolgári eskü | 176 |
| A színpadi beszéd | 177 |
| Összefoglalás | 177 |
| Az indítás | 178 |
| Az első szó | 178 |
| Fizikai indítás | 180 |
| A szó átvétele | 180 |
| Magunkhoz ragadni a szót a dialógusban | 181 |
| Az erős indítás előkészítése | 183 |
| Akció-végszó | 184 |
| Összefoglalás | 184 |
| A kivezetés/befejezés | 185 |
| A "horog" | 185 |
| A kérdés mint kérdés | 186 |
| Az állítás mint kérdés | 187 |
| Kérdezés | 188 |
| A kijelentés mint kijelentés | 189 |
| A vita lezárása | 190 |
| Zökkenők | 191 |
| Összefoglalás | 191 |
| A sorok egymáshoz kapcsolása | 192 |
| Párbeszéd-elemzés | 192 |
| Felívelő záró inflexiók | 195 |
| Lejtő záró inflexiók | 196 |
| Indító inflexiók | 197 |
| A szünet | 198 |
| Hosszú szövegrészek | 199 |
| A sorok összekapcsolása | 200 |
| A hosszú szövegek | 201 |
| A sorok összekapcsolása a gyakorlatban | 201 |
| Összefoglalás | 201 |
| A jelenet szerkezete | 202 |
| A színdarab szerkezeti elemzése | 202 |
| A tanórai jelenet kiválasztása | 203 |
| Szerkezeti jellemzők | 203 |
| Váltások | 205 |
| A jelenet felosztása | 206 |
| A jelenet szerkezete a gyakorlatban | 211 |
| Összefoglalás | 211 |
| A jelenet felépítése | 212 |
| Fokozás és túltenni a másikon | 212 |
| Egyszerű fokozás I. | 213 |
| Egyszerű fokozás II. | 213 |
| Egyszerű fokozás III. | 214 |
| Leejtés | 214 |
| Túltenni a másikon | 215 |
| A fokozás tempója | 216 |
| Összetett fokozás | 217 |
| Utálom a hétfőt | 217 |
| Utálom a januárt | 218 |
| Gyere ide | 218 |
| Moliére-i fokozás | 220 |
| Összefoglalás | 221 |
| A monológ | 221 |
| Egyedül csinálni | 221 |
| Monológ valakihez | 222 |
| A magánbeszéd | 223 |
| Eljátszani egy monológot vagy magánbeszédet | 225 |
| Készítsünk elő egy monológot | 226 |
| Összefoglalás | 226 |
| L'Envoi | 227 |