| Bevezető (Nánay István) | 5 |
| Peter Brook vallomása | 29 |
| "Illeszd a cselekvényt a szóhoz..." | 31 |
| Lukianos: Beszélgetés a táncról (Részletek) | 31 |
| Vekerdy Tamás: A színészi hatás eszközei Zeámi mester művei szerint (Részletek) | 33 |
| Andrea Perrucci: Az előre kigondolt és rögtönzött színészi művészetről (Nápoly, 1699) (Részletek) | 38 |
| William Shakespeare: Hamlet (Részlet a harmadik felvonás második színéből) | 39 |
| Thomas Heywood: A színészi tehetségről (1612) | 40 |
| John Bulwer: A színész játékának gesztusai | 41 |
| Jean-Baptiste Moliére: Versailles-i rögtönzés (Részletek) | 42 |
| Denis Diderot: Színészparadoxon (Részletek) | 43 |
| Gotthold Ephraim Lessing: Hamburgi daramaturgia (Részletek) | 45 |
| Georg Wilhelm Friedrich Hegel: A színművészet (Részlet) | 48 |
| Sztanyiszlavszkij vagy Mejerhold? | 57 |
| Konsztantyin Szergejevics Sztanyiszlavszkij: A színész és a rendező művészete (Részletek) | 57 |
| Konsztantyin Szergejevics Sztanyiszlavszkij: Színészetika (Részletek) | 69 |
| Vszevolod Emiljevics Mejerhold: Gondolatok a színházról | 72 |
| Vszevolod Emiljevics Mejerhold: Részlet az Összoroszországi Színházművészeti Szövetség rendezési tagozatának ülésén elhangzott beszédéből | 74 |
| A biomechanika (Részlet I. V. Iljinszkij Magamról című művéből) | 75 |
| Jevgenyij Bagratyionovics Vahtanov előadásai a diákstúdióban (1914) | 77 |
| Alekszandr jakovlevics Tairov: A színész (Részletek) | 86 |
| Anatolij Vasziljevics Efrosz: Szerelmem, a próba (Részletek) | 87 |
| A Sztanyiszlavszkij-módszer Nyugat-Európában és Amerikában | 97 |
| Jacques Copeau: A színész nevelése (Részletek) | 97 |
| Charles Dullin: A rögtönzés (Részletek) | 100 |
| Michael Saint-Denis: Színház: a stílus újrafelfedezése | 105 |
| Louis Jouvet: Egy komédiás följegyzései | 107 |
| Louis Jouvet: Vallomások a színházról | 108 |
| Tyrone Guthrie: Életem a színházban | 112 |
| Jean Louis Barrault: A színpadi játék szabályai | 113 |
| Stella Adler: A színész a Group Színházban | 117 |
| Michael Redgrave: Arc vagy álarc, avagy jegyzetek a Módszerhez (Részletek) | 119 |
| Brecht | 125 |
| Bertolt Brecht: Párbeszéd a színművészetről | 125 |
| Bertolt Brecht: A kísérleti színházról (Részlet) | 127 |
| Bertolt Brecht: Szereptanulmány (Részlet egy töredékes tanulmányból) | 128 |
| Bertolt Brecht: Az elidegenítő effektust teremtő színművészet új technikájának rövid leírása | 130 |
| Bertolt Brecht: Hogyan kell próbát vezetni induktív eljárással? | 134 |
| Bertolt Brecht: Azok az általános tendenciák, amelyeket a színésznek le kell küzdenie | 135 |
| Giorgio Strehler: Levél a Galilei élete szereplőihez (Részlet) | 136 |
| Magyar színészek - magyar színészet | 147 |
| Paulay Ede: A színészet elmélete (Részlet) | 147 |
| Jászai Mari: Egy színészlélek (Részletek) | 148 |
| Jászai Mari: Napló (Részletek) | 149 |
| Rakodczay Pál: Jászai Mari Stuart Máriája (Részletek) | 150 |
| Hevesi Sándor: A színjátszás művészete (Részletek) | 152 |
| Ódry Árpád: Miket kaptunk? (Részletek) | 159 |
| Gellért Endre: Rendezői gyakorlatom tanulságaiból (Részletek) | 160 |
| Somló István levele Gellért Endréhez | 163 |
| Gábor Miklós: Hamlet (Naplójegyzetek) | 164 |
| Várkonyi Zoltán: Az első huszonnégy délután | 167 |
| A színész teste: színházi jel | 189 |
| Peter Brook: Az üres tér (Részletek) | 189 |
| Jerzy Grotowski: "A színésznek le kell lepleznie önmagát!" | 193 |
| Jerzy Grotowski: A színész technikája | 197 |
| Eugenio Barba: Kísérletek színháza (Részletek) | 198 |
| Clive Barker: Színházi játékok (Részletek) | 202 |
| A színészet - a pszichológia szemszögéből | 219 |
| Csepeli György: A szerep | 219 |
| Erving Goffman: A hétköznapi élet szociálpszichológiája (Részletek) | 223 |
| Mérei Ferenc: Szociodráma, pszichodráma, szerepgyakorlatok (J. L. Moreno önismereti és terápiás munkásságának ismertetése hazai példák felhasználásával (Részletek) | 227 |
| Vekerdy Tamás: Belső képek | 234 |
| Latinovits Zoltán: Ködszurkáló (Részlet) | 247 |
| A szemelvények szerzőiről (Nánay István) | 257 |
| Irodalom | 265 |