| Előszó | |
| A teljes mű vázlata | |
| Prolegomena I/A | 14 |
| A téma felvetés: Miért művelünk szisztematika teológiát? A kánon. Az isteni kijelentés | 14 |
| Fogalmi - történeti rész: Hitvallás, konfesszió, dogma, dogmatika | 19 |
| A téma jelene: A teológia, mint a hitből való egzisztenciának a kidejeződése. A kánon fogalma, indoklás, egysége. Jahve-kijelentés és Krisztus-kijelentés (a kontinuitás kérdése; krisztológikus, tipológikus, univerzáltörténeti-hagyomány-történeti, lineális-üdvözleti értelmezés) | 23 |
| Teológia a hit egzisztenciájából | 23 |
| A kánon | 24 |
| Jahve-kijelentés és Krisztus-kijelentés | 26 |
| Összefoglalás | 31 |
| A református egyház hivatalosan elfogadott hitvallásos irataiból: | 39 |
| Második Helvét Hitvallás I., II. fejezete és a XIII. fejezet bekezdésétől végig | 39 |
| A Heidelbergi Káté 21. és 22. kérdése | 43 |
| Prolegomena I/B | 45 |
| A téma felvetése: A teológia egyházi funkciója. Az isteni önkijelentés és annak az ember részéről történő felismerése. A teológia és az igehirdetés. A teológia tudományossága | 45 |
| A dogmatika felépítése. A dogmatika a teológia keretében. A rendszer problémája. Formális és materiális szisztematika | 51 |
| A téma jelenete: Teológia, mint az idehirdetés kritikája. Az istenismeret lehetőségei. A teológia és az igehirdetés különbözősége és egymásra vonatkoztatottsága. Egy teória-fogalom szükségessége a teológia tudományosság módszere. Egy dogmatikai kijelentés feltételei. A dogmatikai kijelentés és a hitkijelentés közös volta. A dogmatikai kijelentés és a hitkijelentés közötti különbség | 58 |
| A teológia, mint az igehirdetés kritikája (K. Barth) | 58 |
| Az istenismeret lehetőségei | 59 |
| A teológia és az igehirdetés különbözősége és egymásra vonatkozottsága | 61 |
| A teológia tudományossága | 62 |
| A dogmatika módszere (G. Ebeling) | 63 |
| Összefoglalás | 68 |
| H. Helvét Hitvallás I. és II. fejezet ("Előszó") | 76 |
| Prolegomena II/A - Szótériológia és piszteológia | 82 |
| A kérdés felvetése: A hit fogalma. Megigazulás. Explicit és anonim hit. A hit növekedése, a metrium gondolata | 82 |
| Iustificatio: a kiindulás. Luther. Zwingli. A forenzikus értelmeben vett iustificatio. Syneidesis és forum spirituale. Ítélet és felmentés. Osiander. Kálvin. A reformátori megigazulástan jelentősége | 89 |
| A téma jelene: Mi a hit? (Félreértések kiküszöbölése). Hit és megigazulás Ebelingnél, Tillichnél. Az explicit és anonim hit a mai római katolikus teológiában; Tillichnél, Rendtorffnál, Boenhoeffernél. Certitudo és securitas: A metrium gondolatának elmélyítése és a római katolikus teológiában | 95 |
| Mi a hit? (Félreétések kiküszöbölése) | 95 |
| Hit és megigazulás Ebelingnél, Tillichnél | 96 |
| Az explicit és anonim hit | 98 |
| Certitudo és securitas (Luther) | 100 |
| A meritum gondolatának elmélyítése a katolikus teológiában | 100 |
| Összefoglalás | 101 |
| Heidelbergi Káté: 60-64, és a 29, 32, 43, 56. kérdések | 110 |
| Helvét Hitvallás: XI. fejezet | 111 |
| Prolegomena II/B - Hit és etika | 116 |
| A téma felvetése: Megigazulás és megszentelődés. Individuál-perszonál- és szociáletika. Az etika normák felismerhetősége | 116 |
| Hit és etika. A dogmatika és etika szétválaszthatósága (megkülönböztetés). Az okok. Credenda-agena. A dogmatiks és az etika egysége | 120 |
| A téma jelene: Keresztyén privátmorál és a közéleti morál. Az individuum és a társadalom. Inviduál-, preszonál- és szociáletika. Az analógia fidei etikája. A reménység etikája | 123 |
| Keresztyén privátmorál és közéleti morál | 123 |
| Individuum és társadalom | 123 |
| Individuál-perszonál- és szociál-etika | 124 |
| Az analógia fidei etikája (K. Barth) | 125 |
| A reménység etikája (J. Moltmann, G. Sauter) | 126 |
| Összefoglalás | 126 |
| Heidelbergi Káté: 60-64; 86-91; 114-116 | 135 |
| Dogmatörténet I. | 138 |
| (Ó-Egyházi dogmatika) | 138 |
| A kezdetek. Alexandrinusok. Gnózis. Kelemen. Órigenész és hatása. Iréneusz. A későbbi dogmatika Keleten. - Tertullianus. Cyprianus. Lactantius. Pelagius. Augustinus. A későbbi dogmatika nyugaton | 138 |
| Dogmatörténet II. | 163 |
| (Reformáció és ortodoxia) | 163 |
| A reformáció dogmatikai jelentősége. Luther. Melanchton. Zwingli. Kálvin. A lutheránus és református ortodoxia. Föderális teológia. A reformátorok tanítása a törvényről és az evangéliumről | 163 |
| Dogmatörténet III. | 197 |
| (Bevezetés az újabb kor dogmatikájába) | 197 |
| A késői ortodoxia a pietizmus és a felcilágosodás között. Supranaturalizmus. Neologia. A racionalizmus elleni reakció. Kant. Schleiermacher. Hegeliánusok. Ritschl. Kahler. Schlatter. Vallástörténeti iskola. A korai dialektika-teológia. Barth. Bultmann | 197 |