kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 237 oldal |
| Sorozatcím: | A tanítás problémái |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 16 cm x 9 cm |
| ISBN: | 963-18-1395-9 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52480/43. |
| Bevezető | 5 |
| Az írásbeli szövegalkotás helye a személyiség fejlesztésében | 11 |
| Az írásbeli szövegalkoás a kommunikációs képességek rendszerében | 12 |
| Az írásbeli szövegalkotás és a személyiség fejlődésének néhány összefüggése | 24 |
| A tudományos kutatások és a fogalmazástanítás | 33 |
| Kísérletek a fogalmazástanítás megújítására | 33 |
| Kísérletek az írásbeli szövegalkotás fejlettségének megállapítására | 40 |
| A szövegminőség és az írásbeli közlés logikus vonásai | 47 |
| Az írásbeli közlés logikus vonásai a szövegtani kutatások tükrében | 51 |
| A vizsgálat módszertani kérdései | 63 |
| A kutatás célja | 63 |
| Az anyaggyűjtés és a feldolgozás módja | 69 |
| A szövegszerkesztés jellemzői a mondanivaló elrendezésében | 80 |
| A közlés tudata a kisiskolások szövegalkotásában | 80 |
| A közlés tudata és a logikus vonások az elbeszélésben | 86 |
| A relevancia és hibái a fogalmazásokban | 88 |
| A gondolatmenet egyenessége és hibái | 92 |
| A gondolatmenet megszakítatlansága | 100 |
| A gondolatmenet előremozgása és hibái | 105 |
| A világos gondolatközlés egyéb jellemzői | 111 |
| Az eredmények a számok tükrében. A személytelen hang és a közlés tudata a dikció alapján | 123 |
| A személytelen hang és a közlés tudata a beszédtárgy azonosítása alapján | 124 |
| A közlés tudata és a személytelen hang a közeli-távoli utalásokban | 127 |
| A szövegszerkezet jellemzői a koherencia szempontjából | 131 |
| A lineáris kohézió a 8-10 évesek fogalmazásaiban | 133 |
| A globális kohézió és megjelenési formái a tanulók elbeszéléseiben | 141 |
| A részek összefüggése a fogalmazásokban | 145 |
| A konvergencia a fogalmazásokban | 151 |
| A koherencia vizsgálatának összegezése | 156 |
| Néhány mondatszerkezeti sajátság a fogalmazásokban | 157 |
| Következtetések, módszertani ajánlások | 163 |
| A vizsgálat tanulságai | 163 |
| Módszertani következtetések, tanácsok | 167 |
| Mellékletek | 213 |
| 1-5. sz. melléklet | 213 |
| Irodalom | 226 |