kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Grafit Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 283 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-85488-2-7 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 9 |
| A TA bevezetése | |
| Mi a TA? | 13 |
| A TA kulcsgondolatai | 13 |
| A TA filozófiája | 16 |
| A személyiség ábrázolása: Az én-állapot-modell | |
| Az én-állapot-modell | 21 |
| Példák az én-állapot-modell-váltásokra | 22 |
| Az én-állapotok meghatározása | 24 |
| Vannak-e valós különbségek az én-állapotok között? | 25 |
| Én-állapotok és a superego, ego és id | 26 |
| Az én-állapotok elnevezések és nem maguk a dolgok | 27 |
| A túlegyszerűsített modell | 27 |
| Az én-állapotok funkcionális analízise | 29 |
| Alkalmazkodó Gyermeki és Szabad Gyermeki | 30 |
| Irányító-Szabályozó és Gondoskodó Szülői | 32 |
| Felnőtt | 33 |
| Egogrammák | 34 |
| A másodrendű strukturális modell | 37 |
| Másodrendű struktúra: Szülői | 38 |
| Másodrendű struktúra: Felnőtt | 40 |
| Másodrendű struktúra: Gyermeki | 40 |
| A struktúra és a funkció megkülönböztetése | 43 |
| Az én-állapotok felismerése | 45 |
| Viselkedéstani diagnózis | 45 |
| Szociális diagnózis | 49 |
| Történeti diagnózis | 49 |
| Fenomenológiai diagnózis | 51 |
| Az én-állapot-diagnózis a gyakorlatban | 51 |
| A végrehajtó és a valós én | 52 |
| Strukturális patológia | 56 |
| Kontamináció | 56 |
| Exklúzió | 59 |
| Kommunikáció: Tranzakciók, sztrókok, időstrukturálás | |
| Tranzakciók | 65 |
| Kiegészítő tranzakciók | 65 |
| Keresztezett tranzakciók | 68 |
| Rejtett tranzakciók | 71 |
| Tranzakciók és nem verbális jelek | 73 |
| Választások lehetősége | 74 |
| Sztrókok | 77 |
| Inger-éhség | 77 |
| A sztrókok fajtái | 77 |
| Sztrókok és a viselkedés megerősítése | 79 |
| Sztrókok adása és kapása | 80 |
| Sztrók-gazdálkodás | 82 |
| Sztrók-profil | 84 |
| Ön-sztrók | 87 |
| Vannak-e "jó" és "rossz" sztrókok? | 89 |
| Időstruktúra | 91 |
| Visszavonulás | 91 |
| Rítusok | 92 |
| Időtöltés | 93 |
| Aktivitások | 94 |
| Játszmák | 95 |
| Intimitás | 96 |
| Saját élettörténetünk megírása: Sorskönyvek | |
| A sorskönyv természete és eredete | 101 |
| A sorskönyv természete és definíciója | 101 |
| A sorskönyv eredete | 103 |
| Hogyan éljük meg a sorskönyvet? | 109 |
| Győztes, vesztes és nem győztes sorskönyvek | 109 |
| Sorskönyv a felnőtt életben | 112 |
| Miért fontos a sorskönyvek megértése? | 115 |
| Sorskönyv és életút | 117 |
| Életpozíciók | 118 |
| Életpozíciók a felnőttkorban, az oké-keret | 119 |
| Személyiségváltozás és az oké-keret | 122 |
| Sorskönyvi üzenetek és sorskönyvi mátrix | 125 |
| Sorskönyvi üzenetek és a gyermek észlelés | 125 |
| A sorskönyvi üzenet fajtái | 125 |
| A sorskönyvi mátrix | 128 |
| Parancsok és döntések | 134 |
| A tizenkét parancs | 134 |
| Episcript | 140 |
| Hogyan kapcsolódnak a döntések a parancsokhoz? | 140 |
| Antisorskönyv | 144 |
| A sorskönyvi folyamat | 147 |
| A hat sorskönyvi folyamat | 147 |
| A folyamat-témák kombinációi | 151 |
| A sorskönyvi folyamat eredete | 151 |
| Hogyan lehet kitörni a sorskönyvi folyamat-mintákból? | 151 |
| Előírások és a mini-sorskönyv | 153 |
| Hogyan figyeljük meg az előírás magatartást? | 153 |
| Elsődleges előírás | 156 |
| Előírások és a folyamat-sorskönyv típusai | 157 |
| Utasítások és élethelyzet | 160 |
| Az öt megengedés | 160 |
| Az előírások eredete | 161 |
| A mini-sorskönyv | 161 |
| A négy mítosz | 164 |
| Hogy a világ illeszkedjék sorskönyvünkhoz: Passzivitás | |
| Félreismerés | 169 |
| A félreismerés természete és definíciója | 169 |
| Felnagyítás | 170 |
| A négy passzív magatartás | 170 |
| Félreismerés és én-állapotok | 173 |
| A félreismerések észlelése | 174 |
| A félreismerési matrix | 176 |
| A félreismerés területei | 176 |
| A félreismerés típusai | 176 |
| A félreismerés szintjei (módjai) | 177 |
| A félreismerési matrix diagram | 177 |
| A félreismerési matrix használata | 179 |
| Referenciakeret és újraértelmezés | 182 |
| A referenciakeret | 182 |
| A referenciakeret és a sorskönyv | 183 |
| Az újraértelmezés természete és funkciója | 184 |
| Újraértelmező tranzakciók | 184 |
| Szimbiózis | 187 |
| "Egészséges" és "egészségtelen" szimbiózis | 190 |
| Szimbiózis és a sorskönyv | 191 |
| Szimbiotikai meghívások | 192 |
| Másodrendű szimbiózis | 194 |
| Sorskönyvi hiedelmeink igazolása: Helyettesítő érzelmek és játszmák | |
| Helyettesítések és sorskönyv | 199 |
| Helyettesítések és sorskönyv | 201 |
| Helyettesítő érzelmek, és autentikus érzelmek | 203 |
| Helyettesítő érzelmek, autentikus érzelmek és problémamegoldás | 205 |
| Helyettesítősdi | 207 |
| Zsetonok | 208 |
| A helyettesítő rendszer | 211 |
| Sorskönyvi hiedelmek és érzések | 211 |
| Helyettesítő megnyilvánulások | 214 |
| Megerősítő emlékek | 216 |
| A helyettesítő rendszerből való kitörés | 218 |
| Játszmák és játszmaelemzés | 221 |
| A játszmák példái | 221 |
| Trikók | 223 |
| A játszmák fokozatai | 224 |
| A játszma képlete | 224 |
| A dráma-háromszög | 225 |
| A jászmák tranzakcióanalízise | 227 |
| A játszmaterv | 229 |
| A játszmák definíciói | 230 |
| Miért játsszunk játszmákat? | 232 |
| Játszmák, zsetonok és sorskönyvi kiegyenlítés | 232 |
| A sorskönyvi hiedelmek megerősítése | 232 |
| Játszmák, szimbiózis és a referenciakeret | 233 |
| Játszmák és sztrókok | 235 |
| Berne "hat előnye" | 236 |
| A játszmák pozitív elszámolása | 237 |
| Hogyan bánjunk a játszmákkal? | 238 |
| El kell-e neveznünk a játszmákat? | 238 |
| Ismerős játszmák | 238 |
| Élve a választások lehetőségével | 240 |
| A negatív kiegyenlítés el nem ismerése | 242 |
| A játszma-sztrókok helyettesítése | 243 |
| Változás: A TA a gyakorlatban | |
| Szerződések a megváltozásra | 247 |
| Steiner "négy elvárása" | 247 |
| Miért használjuk a szerződéseket? | 248 |
| Hatékony szerződés készítése | 250 |
| A változás céljai a TA-ban | 253 |
| Autonómia | 253 |
| Hogy szabaddá váljunk a sorskönyvtől | 254 |
| Problémamegoldás | 254 |
| A "gyógyulás" szempontjai | 255 |
| TA-terápia | 257 |
| Ön-terápia | 257 |
| Mi szükség van a terápiára? | 257 |
| A TA-terápia jellegzetességei | 258 |
| A TA három iskolája | 257 |
| A TA az oktatásban és a szervezetekben | 263 |
| Különbségek az oktatási-szervezési és a klinikai alkalmazások között | 263 |
| Szervezeti alkalmazások | 264 |
| A TA az oktatásban | 265 |
| Hogyan fejlődött a TA? | 268 |
| Eric Berne és a TA eredete | 268 |
| A korai évek | 269 |
| Az elterjedés évei | 270 |
| Nemzetközi megerősödés | 271 |
| Fogalmi szótár | 273 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.