| Dr. Arató Ferenc: Információ a pedagógiai gyakorlatban | |
| Faragó László: Cél és megvalósítás | |
| Gábor István: A tanítók szakműveltségéért | |
| Gulyás Istvánné: Emberséget tanultak | |
| Dr. Körmöczi László: Az ifjúság és a könyv | |
| Dr. Marx György: A természettudományi oktatás lehetőségei a tantárgyszerű tanítás kezdete előtt | |
| Petró András: Újult erővel | |
| Szabó László: A kisdobosok mozgalmi életének továbbfejlesztése | |
| Szeléndi Gábor: Néhány gondolat a továbbképzésről | |
| Dr. Kelemen Elemér: A korszerű tanítóképzésért | |
| Zsolnai József: Hangosan, szépen | |
| Szabó Kálmán: Látogatás a Tankönyvkiadónál | |
| Győri György: Napközisnek lenni | |
| Az iskolai közérzetről | |
| Bálint Sándor: Vitaindító cikk | |
| Palotás Béla: Az egyik legfontosabb tényező: a bizalom | |
| Felkészülés az iskolára | |
| Dr. Réti László: Az értelmi tevékenység fejlesztése | |
| Bevezető gyakorlatok a számfogalom fejlesztéséhez | |
| A 3-6 éves gyermek magatartási problémáiról | |
| A beszéd mestersége | |
| Hernádi Sándor: A magánhangzók | |
| A mássalhangzók | |
| Az írás módszertani útmutató margójára | |
| Dr. Csoma Vilmos: Javítsuk írástanításunkat! | |
| Egy tapasztalatcsere mérlege | |
| Mészáros Lajosné: Egy témakör és egy tanítási óra | |
| Pajor Gyuláné: Így tanulmányoztuk! | |
| Szabó Tibor: Az írástempó és a figuratív írás spirálfolyamatosságának a viszonya | |
| Dr. Tóth Istvánné: Érdekesen pereg az óra | |
| Tóthné Tóth Márta: Tempógyorsítás az első osztályban | |
| Korszerű matematikaoktatás | |
| Balogh Viktória: számlálás, számsorok, számkörbővítés | |
| Műveletek, műveletek tulajdonságai | |
| Egyenletek, egyenlőtlenségek | |
| Számrendszerek | |
| Függvények, függvénykapcsolatok keresése | |
| Halmazok, matematikai logika | |
| Kombinatorika | |
| Erdész Edéné - Nagy Lajosné: Geometriaóra a 3. osztályban | |
| Dr. Göndöcs László: Az eredményesebb matematikaoktatásért | |
| A mérésről és a mértékegységek tanításáról | |
| Kayser Albertné: Az alsó tagozat fokozottabb felelőssége | |
| Nagy Lajosné - Erdész Edéné: Geometriaóra a 3. osztályban | |
| Nyilas Dezső: "...az alsó tagozatban dől el..." | |
| Sütő Jánosné: Heves megye a korszerű matematikaoktatásért | |
| Zétényi Imréné: Hagyjuk őket dolgozni! | |
| Hajdani Ilona: A geometriai oktatás a szovjet általános iskolákban | |
| Schneider Jánosné: Hogy megállják a helyüket | |
| Dr. Szabó Ödönné: Rövid tudósítás egy szerkesztőségi ankétról | |
| Munkánk műhelyéből | |
| Bakos Tibor: Változatosabb gyakorlóanyagot a bővös négyzetek tanításában | |
| Balassa Benő: Készségszint felmérés matematikai eljárásokkal | |
| Balogh Béláné: Környezetismereti témák a napköziben | |
| Bányai Károlyné - Varga Sz. Sándor: Magnós önálló órák | |
| Dr. Bellyei László -. Bódi Andrásné: A fogalmazástanítás korszerűsítésének lehetőségei a 3. osztályban | |
| Dr. Berenczné Saár Zsuzsa: A képzőművészeti alkotások szemléltetésének néhány problémájáról | |
| Bódi Andrásné - Dr. Bellyei László: A fogalmazástanítás korszerűsítésének néhány problémájáról | |
| Cs. Nagy István: Nyelvtani komplex szókártyák | |
| Dr. Csoma Vilmos: Gopndolatok a 4. osztályos olvasástanításról | |
| Erdei Béláné: Tanulásra előkészítés | |
| Érdi Sándor: Számtan témakör program | |
| Fábián Zoltán: Az olvasástanítás új eszköze: a munkafüzet | |
| Géczy Etelka: A korrepetálás szakaszai az 1. osztályban | |
| Gledura lajosné: A gondolkodás fejlesztésének kezdetén | |
| Kirakásos házi feladatok | |
| Gyurjács András: Az igéről tanultak értékelése, osztályozása témazáró feladatlappal | |
| Harasztosi Csaba: A 6-10 évesek szabad idejéről | |
| Hortai Csabáné: Ne váljék a betűismertetés sablonossá | |
| Imre Sándorné: Így szerettetem meg a nyelvtant | |
| Iván László: Szójegyzék | |
| Gondolkodtató tanulás | |
| Juhász Gyuláné: Év eleji nyelvtan-helyesírás felmérő óra | |
| Karácsonyi Lászlóné: Miért gyenge a tanulók olvasási készsége? | |
| Kékesi Lajosné: Feladatlapok alkalmazása fogalmazásórán | |
| Tanulóközpontú fogalmazásórákat! | |
| Kis Lajosné: Új eszköz segíti munkánkat | |
| Hang-kép szalag alkalmazása olvasásórán | |
| Dr. Kobi Emil Erich: Módszeres útmutatások az olvasás-, helyesírásgyengeség kezeléséhez | |
| Kovács Tibor: Az olvasás előkészítése az iskoláskor előtt | |
| Krieger Ferenc: Gyakorló-felmérés feladatlapokkal | |
| László Sándor: Vázlatkészítés csoportfoglalkozással | |
| Mátyás Ferenc: Feladatlap-készítési tapasztalataim | |
| Mérei Ferencné: Beszédhiba-javítás | |
| Miskolczi Károlyné: Téámazáró felmérés olvasásból az első osztályban | |
| Nagy Károly: Terület- és kerületszámítás | |
| Nótin Lajosné: Az olvasástanítás előkészítéséről | |
| Oláh Gyuláné: Így nevelek olvasóvá | |
| Dr. Pataki József: A helyesírási készség fejlesztéséről | |
| Sátori Sándorné: Olvasási verseny a 4. osztályban | |
| Stolár Mihályné: Differenciált foglalkozás írásórán | |
| Szepesvári András: Az olvasás ütemének fejlesztéséről | |
| A tanév eleji ismétlésekről | |
| Szűcs Imréné: Személyiségfejlesztés olvasásórán | |
| Dr. Tenk Béláné: Építsünk az óvoda nevelési eredményeire a napközi otthonban | |
| Tölgyesi József: Párhuzamos vezetésű olvasásóra | |
| Varga Gyuláné: Tantárgycsoportos oktatással készülünk az 5. osztályra | |
| Varga Sz. Sándor - Bányai Károlyné: Magnós önálló órák | |
| Zoltai Mártonné: A gyerekek nem küszködtek | |
| Hegedűs Istvánné: A szigetvári járás munkaközösségeinek tevékenységéről | |
| Kovács József: Az infantilis gyermekről | |
| Böttkös Sándor: Író-rajzoló mozgáskészség felmérés | |
| Böttkos Sándor: Iskolára előkészítés | |
| Bakos Tibor: "Nem 530-413, hanem 534-113" | |
| Dr. Gergely Károlyné: Óvodások látogatása az iskolában | |
| Hargitai Imréné: Programozott óra: A rövid és hosszú kétjegyű mássalhangzó | |
| Új feladatlapok és felhasználásuk | |
| Tihanyi Andor: Nyelvtan-helyesírás feladatlapok a 2. osztályosoknak | |
| Dr. Csoma Vilmos: Olvasó feladatlapok az 1. osztályosoknak | |
| Kisdobosvezetőknek | |
| Dr. Horgosi Ödön: Sakk-szakkör kisdobosoknak | |
| Nemcsik Pálné: Első osztályosaim így lesznek kisdobosok | |
| Templom Józsefné: Kisdobos-rajközösség, önkormányzás | |
| Székely Tamás: Kisdobos népi-játék szakkör | |
| Nánássy Györgyné: Kisdobos-szakköröket szerveztünk! | |
| Györke Dénesné: Kollektív próbalap | |
| Sinku Pálné: Módszertani őtmutató két rajfoglalkozásra | |
| Pavlovics Márkné - Sinku Pálné: Módszertani útmutató kisdobosfoglalkozásokhoz | |
| Stoltz Dénesné: Tavasz köszöntése | |
| Iskolatelevízió - iskolarádió | |
| A "Nyitnikék" II. félévi programja | |
| A "Nyitnikék" ötödik adásáról | |
| Rehák Ferenc: A "Nyitnikék" üzenete | |
| Székely Tamás: "... a tanyai gyerekekben mélységesen tisztelik az embert" | |
| Dr. Szabó ödönné: Nyitnikék | |
| Mák Istvánné: Szeretném megköszönni | |
| Ivanics Lilla: A mezőgazdasági háziállatokról | |
| Kelemen Endre: A mezőgazdasági háziállatok | |
| Külföldi tapasztalatok | |
| Erdős Éva: Lengyel óvodákban jártam | |
| Dr. Kazár Györgyné: Pedagógusszemmel az NDK-ban | |
| Dr. Koczka János: Iskolára előkészítés | |
| Raffai Gizella: Tapasztalataim a komplex betűtanítási eljárásról | |
| Tallózás a külföldi pedagógiai lapokban | |
| Gyakorlatunkból | |
| Erdei Béláné: A gondolkodás fejlesztéséért | |
| Imre Sándorné: Eszközök korrepetáláshoz | |
| Sáfár Lászlóné: Játékosan | |
| Végh Lajosné: Két ötlet | |
| Pungor Izabella: Korongos asztalka | |
| Konrád László: Közös feladatlapok | |
| Böttkös Sándor: Mesenyomda az iskolára előkészítésben | |
| Maczelka Istvánné - Szabó Rezsőné: Mesenyomdás feladatlapok | |
| Zimre József: Nappali vetítés | |
| Györke Dénesné: Nyelvtani gyakorlóeszköz | |
| Horváth Zoltánné: Ötletek számtanórákhoz | |
| Herke Ferencné: Számtanlottó | |
| Mészáros Judit: Szeretünk olvasni! | |
| Végh Lajosné: Szógyűjtő | |
| Újítás | |
| Végh Lajosné: Lyukas kártya | |
| Kisebb írások, versek, tájékoztatás | |
| Komjáthy István: Április 4. | |
| Kopré József: Májusi köszöntő | |
| Levél az első osztályok tanítóihoz | |
| Mészáros Lajosné: Levél egy negyedszázadról | |
| Faragó László: "...minden munka csudaszép..." | |
| Molnár Bálintné: Szeretettel | |
| Faragó László: Tájékoztatás a feladatlapok forgalmazásáról, utánnyomásáról | |
| Dr. Szabó Ödönné: Válasz egy haragos levélre | |
| Postánkból | |
| Jászay Dénesné: A mai óvoda-problémából holnap iskola-probléma lesz | |
| Böttkös Sándor: Az olvasási kedv felkeltéséért | |
| Sárközy Istvánné: Búcsú | |
| Ifj. Szolnoky Kálmán: Egy kis ötletem | |
| Csonka Csabáné: Igény és lehetőség | |
| Schillinger Attiláné: Így is lehet! | |
| Rácz Sándorné: Megoldásra váró problémák | |
| Vollmuth Frigyesné: Milyen jó lenne! | |
| Zázrivecz Kálmánné: Olvasóvá nevelés az 1. osztályban | |
| Szabady Magdolna: Olvasó-szakkörünk | |
| Böttkös Sándor: Önálló órákon használom | |
| Könyv, folyóirat, színház | |
| A gyakori beszsédhibák | |
| Ablak-zsiráf. Képes gyermeklexikon | |
| Anyanyelvi őrjárat | |
| Az egésznapsos iskola tapasztalatai | |
| Az író-rajzoló mozgás fejlettségének vizsgálata iskoláskorba lépő gyermeknél | |
| Az iskola pszichés klímájáról | |
| Barátaink, a Bölcs Bagoly könyvek | |
| Csipkerózsika | |
| Gyermekkabaré a Vidám Színpadon | |
| Irodalmi folyóirat - gyermekeknek | |
| Kirándulás az Ábécé-hegyre | |
| Korszerűség és nevelés a tanárképzésben | |
| Melyiket vegyem meg neki? | |
| Oktató-nevelő munka az általános iskolák összevont 1-4. osztályú tanulócsoportjaiban | |
| Oszthatóság és számrendszerek | |
| Rajzolták: a Kalgujev szigeti gyerekek | |
| Rövid úton (Pedagógiai folyóiratszemle) | |
| Tanulmányok az egésznapos iskoláról | |
| Írók, képek | |
| Balázs Mihály: "...induljunk csöndben..." | |
| Balázs Mihály: Jókai Mór - "A komáromi fiú, ki a világot hódította meg" | |
| Vati Papp Ferenc: Tamási Áron - "...ez az út egy falusi szhékely házból indult el..." | |