kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Közoktatásügyi Kiadóvállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 367 oldal |
| Sorozatcím: | Szocialista Nevelés Könyvtára |
| Kötetszám: | 48 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 3 |
| Előszó | 7 |
| Az iskola és a tanító a Szovjetunióban | |
| Az iskola a Szovjetunióban | 11 |
| A népoktatás sikerei a Szovjetunióban | 11 |
| A párt és a kormány politikája a népoktatás terén | 15 |
| A szovjet népoktatás alapelvei | 17 |
| Az iskolai oktatás szovjet rendszere | 21 |
| Az általános iskola feladatai | 28 |
| A népoktatás káderei | 32 |
| A szovjet tanító | 33 |
| A tanító helyzete a Szovjetunióban | 34 |
| A tanítók politikai-ideológiai színvonalának emelése | 36 |
| A tanítók felfegyverzése sokoldalú tudással | 37 |
| A tanítók alkotó kezdeményezése | 39 |
| A gyermekek szeretete és megbecsülése | 41 |
| A tanító munkája tanítványai szüleivel | 42 |
| A tanító részvétele a társadalmi életben és munkában | 42 |
| Az elemi oktatás feladata és tartalma | 43 |
| Az elemi iskola célja és feladata | 43 |
| Az I-IV. osztályok tanterve | 45 |
| Az orosz nyelv | 47 |
| Mennyiségtan | 61 |
| Történelem | 75 |
| Földrajz | 81 |
| Természetrajz | 86 |
| Rajz | 93 |
| Ének | 95 |
| Torna | 96 |
| Az oktatás alapelvei | |
| Általános lélektani fogalmak és törvényszerűségek | 100 |
| Az ember tudati tevékenységének formái | 101 |
| Az észlelés | 103 |
| Az emlékezés | 105 |
| A gondolkodás | 108 |
| A képzelet | 110 |
| Az érzelmek (emóciók) | 111 |
| Az akarat | 113 |
| A figyelem | 115 |
| A gyermekek lelki élete és annak fejlődése az oktatás folyamán | 117 |
| Az elsőosztályos tanulók pszichofizikai tulajdonságai | 119 |
| A 8-10 éves gyermekek egyes lelki sajátosságai | 123 |
| A gyermek lelki életének fejlődése az oktatás folyamán | 127 |
| Az alsóosztályos tanulók egyéni lélektani sajátosságai | 134 |
| A különböző vérmérsékletek | 135 |
| A fiatalabb tanulók jellembeli sajátosságai | 136 |
| A gyermekek lelki tevékenységének sajátosságai | 137 |
| Az oktatás didaktikai alapjai | 139 |
| Az oktatás kommunista célkitűzése | 142 |
| Az oktatás tudományos jellege | 143 |
| Az elmélet összekapcsolása a szocialista építés gyakorlatával | 145 |
| A tanulás tudatossága | 146 |
| Az ismeretek elsajátításának szilárdsága | 150 |
| A kollektív és az egyéni oktatás | 152 |
| A tanítási óra általános módszertana | 153 |
| Felkészülés az órára | 154 |
| A foglalkozás levezetésének általános követelményei | 160 |
| A tanulók előkészítése a tanítási óra anyagának elsajátítására | 162 |
| Az új ismeretek közlése | 166 |
| Az ismeretek rögzítése | 172 |
| A házifeladat | 175 |
| Az oktatás megszervezése | 176 |
| A tanév előkészítése | 176 |
| A tanítás első napjai | 181 |
| A tanulók feleltetése | 185 |
| A tanulók ellenőrzése az oktatás folyamán | 188 |
| A rossz tanulás megelőzése | 191 |
| A vizsgák | 193 |
| A részben osztott és osztatlan iskolák működése | 199 |
| Az osztályok elosztása | 199 |
| A tanítás megszervezése | 200 |
| Az órarend | 201 |
| Az óra beosztása és vezetése | 206 |
| Az önálló munka fajtái és módszertana | 220 |
| Az I. és III. osztály együttes órarendje | 228 |
| A II. és IV. osztály együttes órarendje | 228 |
| Az I., II. és IV. osztály együttes órarendje | 228 |
| Az I., II., III. és IV. osztály együttes órarendje | 228 |
| A nevelés munkája | |
| A nevelőmunka feladatai és módszerei az elemi osztályokban | 229 |
| A szovjet hazafiasságra nevelés | 235 |
| A szovjet hazafiságra nevelés tartalma és módszere | 238 |
| A munkára nevelés | 251 |
| Az öntudatos fegyelemre és a helyes viselkedésre nevelés | 259 |
| Az öntudatos fegyelemre nevelés feltételei és módszerei | 263 |
| Az esztétikai nevelés | 286 |
| A testi nevelés | 293 |
| A gyermek szervezetének különleges sajátosságai | 294 |
| A testgyakorlatok | 297 |
| A tanuló napirendje | 300 |
| A tanuló táplálkozása | 303 |
| Az oktatás higiéniája | 306 |
| A gyermek egyéni testi sajátosságainak figyelembevétele | 310 |
| A gyermek higiénikus szokásainak kialakítása | 311 |
| Úttörőszervezet az iskolában | 316 |
| Az úttörőszervezet felépítése | 319 |
| Az úttörőszervezetek tevékenységének tartalma és formái | 324 |
| A csapatvezető és a tanító | 332 |
| Az iskola és a család | 335 |
| Oktatómunka a családban | 335 |
| A gyermekek kommunista erkölcsi nevelése a családban | 339 |
| A gyermekek munkára nevelése a családban | 344 |
| A gyermekek esztétikai nevelése a családban | 346 |
| A gyermekek testi nevelése a családban | 348 |
| Az iskola munkája a szülőkkel | 350 |
| Szülői bizottság az iskolában | 362 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.