kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 182 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-05-1401-X |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal és fotókkal illusztrálva. |
| A vizsgálatok pedagóiai-pszichológiai előzményeiről és kereteiről | 7 |
| A probléma - és a kérdés felvetése | 7 |
| A pedagógus személyiségével foglalkozó kutatás főbb irányai | 12 |
| A priori osztályozás | 14 |
| Iskolai dokumentumok, minősítés, szakfelügyeleti vélemény elemzése | 18 |
| Az önértékelés | 19 |
| A kérdőív | 21 |
| A megfigyelés | 25 |
| A kísérlet | 31 |
| A teszt | 36 |
| A pályaalkalmasság vizsgálata | 39 |
| Szociálpszichológiai módszerek alkalmazásának lehetőségei a pedagógusszemélyiség-kutatásban | 41 |
| A tanító nevelési stílusának meghatározása Flanders interakciós analízisével | 47 |
| Az interakciós analízis (IA) | 49 |
| Az interakciós analízissel végzett megfigyelések eredményei | 56 |
| Pretípusok kialakítása az I/D és a XI arány alapján | 56 |
| A tanító nevelési stílusának vizsgálata konfliktusos nevelési helyzetek projiciált megoldatásával | 66 |
| A tantermi konfliktushelyzet fogalma és megoldásának értékelhetősége | 68 |
| Az előkísérlet tanulságai | 72 |
| Konfliktusos nevelési helyzetek tanulók által elképzelt megoldásainak felfogó-értékelő rendszere | 80 |
| Agresszív megoldások (A) | 83 |
| Restriktív megoldások (R) | 84 |
| Kooperatív megoldások (K) | 86 |
| Inerciás megoldások (In) | 88 |
| Indifferens megoldások (I) | 89 |
| Tanítónők nevelési stílusának meghatározása konfliktusos nevelési helyzetek tanulói megoldásainak értékelésével | 93 |
| Pedagógiai klíma és összehasonlító vizsgálat | 98 |
| A tanító hatóképességének vizsgálata befolyásolásának mérésével | 104 |
| A bofolyásolás mint a pedagógiai hatás egyik módja | 104 |
| A tanító véleményének elfogadása vagy elutasítása mint hatékonyságának mutatója | 108 |
| A nevelési stílus direkt vizsgálata (Próbálkozások) | 118 |
| A vizsgált tanítók projicitált konfliktusos nevelési helyzetmegoldásai | 118 |
| A tanulók által megjelölt tanítói tulajdonságok diagnosztikai értéke | 121 |
| A Thematic Apperception Test és a Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások produciófelületének összefüggéseiről | 126 |
| A tanítói alkalmasság vizsgálatának lehetőségei | 133 |
| A tanítói alkalmasság fogalma | 133 |
| Tanítójelöltek konfliktusos nevelési helyzetmegoldásainak alakulása a képzés hatására | 136 |
| Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások mint a tanítóképzőbe felvételre jelentkezők pedagógiai képességeinek és érzelmeinek kifejeződése | 140 |
| A pedagógiai képességek manifesztálódása gyermekekkel való foglalkozás közben | 147 |
| Az eredmények értelmezése | 152 |
| Következtetések | 157 |
| Irodalom | 162 |
| Mellékletek | 171 |