1.113.959

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

A tanterv helye és szerepe Kiss Árpád neveléstudományi munkásságában

Emlékkötet Kiss Árpád nyolcvanadik születésnapjára

Szerkesztő
Róla szól
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 158 oldal
Sorozatcím: A Tantervelmélet forrásai
Kötetszám: 9
Nyelv: Magyar   Angol   Német   Orosz  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-205-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor jelenlegi kötetünk tartalmául Kiss Árpád pedagógiai munkásságából a tantervet és a tantervelméletet választottuk ki, akkor ugyancsak furcsa, sőt mondhatnám ambivalens helyzetbe sodortuk... Tovább

Előszó

Amikor jelenlegi kötetünk tartalmául Kiss Árpád pedagógiai munkásságából a tantervet és a tantervelméletet választottuk ki, akkor ugyancsak furcsa, sőt mondhatnám ambivalens helyzetbe sodortuk önmagunkat. Kiss Árpád ugyanis sohasem lelkesedett a tantervért, pontosabban mindig is elutasította a tanterv doktrinér értelmezését, a tantervnek mint egyedüli vagy domináns és kötelező "műveltséghordozónak" a jelentésváltozatát. A tantervvel kapcsolatos nézeteiben arra törekedett, hogy az általa tudományos didaktikának nevezett diszciplina elvei érvényesüljenek. Tantervelméletében pedig - ha annak nevezhetjük - a korszerű műveltség és a műveltségelmélet szempontjait tartotta fontosnak. Azt is több ízben kifejtette, hogy tantervi reformokkal radikális és hatékony változást nem lehet elérni az iskolai nevelésben. A témát: Kiss Árpád és a tantervek viszonyát mégis publikációs tevékenységünk napirendjére tűztük, mert úgy véljük, hogy roppant érdekes lehet, ha Kiss Árpádnak a tantervről alkotott nézeteit éppen egy tantervi "nagyhatalomnak" tartott ország társadalmi és pedagógiai feltételei közt tesszük elemzés tárgyává.
A kiválasztott részletek, reményünk szerint, hűen képviselik Kiss Árpádnak a tantervekről alkotott nem mindig egyértelmű véleményét. Másrészt - úgy látjuk - lehetőséget adnak nekünk azon újabb keletű kétségeink kifejezésére, hogy ti. mintha nálunk a tanterv az utóbbi évtizedekben valóságos lehetőségeihez és feltételezett hatásához képest az oktatáspolitika retorikájában ugyancsak jócskán "felmagasztosult" volna. Más szóval, egy régóta aktuális, de ugyancsak régóta elhalasztott önmagunkbanézés is célja e kötetnek és e bevezetőnek. Vissza

Tartalom

Bevezetés
Meditáció pedagógiáról, tantervről (Báthory Zoltán)5
Válogatás Kiss Árpád munkáiból
Az emberi felszabadulás útja13
A nemesedő ember15
Nevelés és neveléstudomány26
Tanulás, iskola, tanterv45
Neveléstudomány és tudományosan irányított nevelés87
Az iskolás tanulók megterhelését előidéző egyes tényezők vizsgálata103
Egy nemzetközi vizsgálat néhány közérdekű tanulsága127
Az 1970-es évek új tanterveiről133
Pedagógusok felkészítése az új tantervre134
A jövőbe vezető iskola152
Összefoglaló155
Summary156
Zusammenfassung157
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem