| Világnézetek és tanterv | 9 |
| Tantervi irányzatok | 11 |
| Mi a tanterv? | 13 |
| Az akadémikus tradicionalista tantervi irányzat | 14 |
| A technikai tantervi irányzat | 16 |
| A megontolt tantervi irányzat | 19 |
| A konstruktivista tantervi irányzat | 22 |
| Összefoglalás | 26 |
| Elmélkedés | 27 |
| A keresztyén világnézet mint a tanterv alapja | 28 |
| Biblia és a nevelés | 31 |
| A Nagy Felhatalmazás | 32 |
| A Nagy Megbizatás | 36 |
| A Nagy Parancsolat | 41 |
| A Nagy Közösség | 45 |
| Tantervi célok | 49 |
| Még egyszer a tantervi irányzatokról | 52 |
| Egy bibliai alapú tantervi irányzat felé | 54 |
| Összefoglalás | 55 |
| Elmélkedés | 56 |
| Értékek és a tanterv | 57 |
| Nevelés és belenevelés | 58 |
| Értéknevelés | 60 |
| A tanterv forrásaiba ágyazott értékek | 64 |
| A tantervi irányzatokba ágyazott értékek | 65 |
| Bibliai értékek és a tanterv | 67 |
| Szellemi értékek | 70 |
| Erkölcsi értékek | 71 |
| Politikai-jogi és gazdasági értékek | 73 |
| A társadalmi kölcsönhatással és a személyiséggel kapcsolatos értékek | 76 |
| A kommunikációban és az esztétikában rejlő értékek | 77 |
| Analitikus értékek | 78 |
| Biológiai, fizikai és matematikai értékek | 78 |
| A keresztyének mint a reménység hordozói | 79 |
| A rejtett tanterv | 81 |
| Összefoglalás | 84 |
| Az igazság bibliai alapja | 96 |
| Az ismeret és igazság bibliai megközelítése az órán | 98 |
| Tapasztalat és a tanulás ritmusa | 100 |
| A tudatos ismeretszerzés stratégiái | 101 |
| A megszerzett tudás bemutatása | 103 |
| Az ismeretszerzés módjai | 104 |
| A tantervi döntések igazolása | 109 |
| A tantervi döntések igazolásának bibliai alapjai | 111 |
| Összefoglalás | 112 |
| Elmélkedés | 112 |
| A tantervi tartalom összeállítása | 114 |
| A valóság megjelenési formáinak osztályozása | 116 |
| A tantárgyak és a valóság megjelenési formái | 120 |
| Egy alaptanterv megtervezése | 122 |
| A tantervi tartalom integrálása | 127 |
| Az összegző tananyagrészek jellemzői | 133 |
| A tanterv összeállítására ható tényezők | 135 |
| Összefoglalás | 138 |
| Elmélkedés | 139 |
| A valóság megjelenési formáinak tanítása és tanulása | 140 |
| Matematika | 141 |
| A természet- és élettudományok | 144 |
| Egészségügyi és testi nevelés | 148 |
| Szépművészetek | 151 |
| Nyelvi tanulmányok | 155 |
| Társadalmi ismeretek | 159 |
| Vallás- és erkölcstan | 163 |
| Az alkalmazást előtérbe helyező tantárgyak | 165 |
| Összefoglalás | 169 |
| Elmélkedés | 169 |
| A tanterv megtervezése és megvalósítása | 171 |
| A tanterv pedagógiai körvonalai | 172 |
| Pedagógia, tanulás és tanterv | 173 |
| A Biblia emberszemlélete a tanulással kapcsolatban | 174 |
| Tanulási stílusok és a tanulás ritmusa | 176 |
| A tanítás és tanulás négy szakasza | 178 |
| A megértés rétegei és a történet fontossága | 181 |
| Tanulás egyéni reagálás révén | 187 |
| Tanulás szolgálat révén | 189 |
| Tanulás a közösségben | 190 |
| Összefoglalás | 194 |
| Elmélkedés | 194 |
| A tanmenet megtervezése | 196 |
| A tanár mint tanmenettervező | 198 |
| A tanmenet tervezésének négy szakasza | 200 |
| Integráló tananyagrészek tervezése | 202 |
| Tananyagrészek alkalmazása a magad számára | 217 |
| A tanmenet-tervek megvalósítása | 218 |
| A diákok bevonása a tanmenet megtervezésébe | 219 |
| A tananyagrész hatékonyságának áttekintése | 219 |
| Összefoglalás | 220 |
| Elmélkedés | 221 |
| A tanterv iskolán kívüli tervezése | 222 |
| Példák tantervi modellekre | 223 |
| Modell a tanterv megtervezéséhez | 227 |
| A tanterv társadalmi összefüggései | 230 |
| A tantervi színpad szereplői | 233 |
| A tanterv alkalmazásának dinamikája | 237 |
| A tanterv értékelése | 239 |
| Összefoglalás | 243 |
| Elmélkedés | 244 |
| A tanár szerepe | 245 |
| Elkötelezettségre nevelés | 246 |
| A tanárok és a tanterv keresztyén iskolákban | 248 |
| Keresztyén tanárok világi iskolákban | 249 |
| Elmélkedés | 253 |
| Irodalom | 254 |
| A közreműködő tanárok jegyzéke | 263 |
| Mutató | 264 |