1.116.650

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

A tanulás fejlesztése

Az Országos Közoktatási Intézet szakmai konferenciája 2002. október 4-5.

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 207 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-512-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A világ oktatásügyében az egyik legjellemzőbb változás, hogy a tanítás kérdéseiről a kutatók, fejlesztők és a gyakorló pedagógusok figyelme a tanulás fejlesztésének problémájára helyeződik át. A felnövekvő nemzedékek alkalmazkodása 21. század új gazdasági és társadalmi igényeihez nagyban műlik azon, hogy az oktatás mennyire képes hatékonyan segíteni abban, hogy az egyének, a társadalom különböző közösségei és szervezetei képesek legyenek az eddiginél jobban tanulni. Az Országos Közoktatási Intézet ezért választotta második, 2002. október 4-én és 5-én megrendezett országos konferenciájának témájául a tanulás fejlesztésének kérdéseit. Reményeink szerint a konferencia előadásait, a szekcióviták és a szakmai műhelyek összefoglalóit valamint a pódiumvita szerkesztett változatát közreadó kötet visszaadja a konferencia fő gondolatait, azokat a megoldásra váró problémákat, amelyeket az előadók és közel háromszáz
- zömében gyakorló pedagógus - fogalmazott meg.

Tartalom

Előszó 7
A plenáris üléseken elhangzott előadások
Magyar Bálint: A tanulás szerepe a modern társadalomban 11
Sipos János: Tanulásfejlesztés és oktatáspolitika 19
Havas Péter: Tudásmenedzsment, tanulástudomány, tanulásfejlesztés 31
Setényi János: A 21. századi tanulási környezet 38
Kojanitz László: A „jó minőségű" tudáshoz vezető tanulóközpontú iskola
megteremtésének feltételei 45
Bognár Mária: Tanulás mindenkinek 52
Csapó Benő: A tudás és a kompetenciák 64
Pódiumvita
Rend és rendezetlenség az iskolai innovációban (Schüttler Tamás) 75
Szekcióelőadások és -beszámolók
1. szekció: A tudás változó tartalma
Knausz Imre előadása 87
Vágó Irén beszámolója 92
2. szekció: A tanulók közötti összefüggések és a tanulás fejlesztése
Bárdossy Ildikó előadása 95
Mayer József beszámolója 111
3. szekció: A tanulási eszközrendszer nemzedékváltása
Szalay Sándor előadása 114
Kőrösné Mikis Márta beszámolója 121
4. szekció: A tanulás és a tanítás értékelése
Csala Istvánné Ranschburg Ágnes beszámolója 125
5. szekció: A tanulás fejlesztése és a nevelői kompetenciák
Golnhofer Erzsébet előadása 128
Horváth H. Attila összefoglalója 132
Beszámoló a szakmai műhelyek munkájáról
Informatika a tanulásban - Kőrösné Mikis Márta beszámolója 137
Médiapedagógiai fejlesztések - Jakab György beszámolója 141
A fenntarthatóságra nevelés gyakorlata - Varga Attila beszámolója 154
Változó tanulási környezet és művészeti nevelés - L. Nagy Katalin beszámolója 160
Kistérségi együttműködés a tanulásfejlesztésben - Loránd Ferenc beszámolója 170
Életvitel, egészség, technika - Hamrák Anna beszámolója 174
A kisgyermekkori tanulás értelmezése - Villányi György né beszámolója 182
A gondolkodási és szocializációs készségek fejlesztése -
Falus Katalin beszámolója 191
összefoglaló gondolatok (Halász Gábor) 203
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem