kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Pedellus Novitas Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Debrecen |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 219 oldal |
| Sorozatcím: | Problémák, módszerek, gyakorlatok |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9216-45-3 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| A tanulás stratégiája (Elméleti megközelítés) | 11 |
| Tanulási stratégia (Learning Strategy) és tanulási taktika (Learning Tactic) | 11 |
| Tanulási stílus (Learning Style) | 14 |
| Tanulási orientáció (Learning Orientation) | 21 |
| A tanulás és az információkezelés fázisai | 23 |
| Tanulásfejlesztés | 31 |
| 1. problémakör: Témaválasztás | 39 |
| A probléma megfogalmazása | 39 |
| A témaválasztás három szintje | 40 |
| "Valami olyat akarok tanulni, ami igazán érdekel - de mit?" | 41 |
| "Olyat akarok tanulni, aminek valóban hasznát veszem - de mit?" | 42 |
| "Milyen irányba képezzem magam? Egyedül nem tudok dönteni..." | 45 |
| 2. problémakör: Forráskutatás | 50 |
| A probléma megfogalmazása | 50 |
| Szekunder adatgyűjtés | 52 |
| "Egyetlen egy szakkönyvem van, de elképzelésem sincs, hogyan lehet többre rábukkanni." | 52 |
| "Olvastam egy hivatkozást a szövegben, szeretném megtudni a pontos adatait az eredeti műnek, hogy aztán felkutathassam, s elolvashassam." | 55 |
| "Könyvekre, folyóiratokra van szükségem, de nincs rájuk elég pénzem" | 56 |
| "Nem tudom, megtalálható-e kedvenc szerzőm könyve a könyvtárban, s ha igen, hol, melyik polcon keressem..." | 58 |
| "Szeretném megtalálni az összes könyvtárban található könyvet, amely kapcsolatban áll Darwinnal - akár ő szerző, akár őróla szóló életrajzi művekről legyen szó!" | 58 |
| "Nem tudom, mi Isaac Asimov kitűnő tudományos-fantasztikus trilógiájának címe." | 58 |
| "Nem tudom, megtalálható-e az Alapítvány című mű a könyvtárban, ha igen, hol, melyik polcon keressem" | 59 |
| "Szeretném megtalálni a könyvtárban található összes könyvet, amelynek a címe Alapítvány, vagy ezzel a szóval kezdődik!" | 59 |
| "Nem tudom, ki írta az Alapítvány című sci-fit." | 59 |
| "Szeretném megtalálni a könyvtárban található összes könyvet, amelynek a tárgya, kulcsszava: tanulás!" | 60 |
| "Mindig felbosszant, ha találok a könyvtári katalógusban egy szakkönyvet, ami után aztán keresztül-kasul be kell járjam a könyvtárat, mert nem tudom, melyik polcon tárolják..." | 61 |
| "Külföldön nyelvi nehézségeim vannak a könyvtárosokkal..." | 61 |
| "Bosszant, ha a könyvek gerincén nincs feltüntetve a szerző neve, s sorban le kell vennem a könyveket a könyvtári polcról, hogy megtudjam, ki írta a könyvet." | 63 |
| "Nincs időm vagy kedvem források után kutatni!" | 64 |
| "Olyan művekbe is szeretnék belepillantani, amik a nagyközönség számára nem publikusak" | 64 |
| "Szükségem van egy könyvre, de az egy másik könyvtárban található meg..." | 64 |
| "Gondjaim támadnak a könyvtárban..." | 65 |
| "Nemcsak olvasni akarok a tárgyról, beszélgetni is szeretnék róla olyanokkal, akik nálam képzettebbek a témakörben." | 65 |
| "Gyorsan, rengeteg információra van szükségem egy témával kapcsolatban - még akkor is, ha tudom, hogy azok nem a legmegbízhatóbb forrásból származnak, ezért ellenőriznem kell majd azokat." | 67 |
| "Nem tudom, mihez kezdjek az elektronikus információforrásokkal?" | 67 |
| Primer adatgyűjtés | 68 |
| "Olyan emberi viselkedéssel kapcsolatos dolgot tanulmányozok, aminek nincs igazán irodalma és /vagy még nem akarok bevonni másokat." | 68 |
| "Természetes körülmények között szeretném megfigyelni a tanulmányozandó jelenséget." | 69 |
| "A tanulmányozandó - társadalomtudományi jellegű - téma közvetlen megfigyeléssel nem vizsgálható." | 72 |
| "Olyan megfigyelést kell végeznem, ahol a feltételeket szigorú ellenőrzés alatt tarthatom" | 75 |
| 3. problémakör: Források használata | 78 |
| A probléma megfogalmazása | 78 |
| "Megbízható forrásnak tekinthető egy adott írott dokumentum?" | 80 |
| "Megbízható forrásnak tekinthető az internet, a TV, a rádió stb.?" | 83 |
| "Mit tegyek a szóban (élőszóban, rádióban, tévében) elhangzott információkkal, ha nem akarom, hogy "a szó elszálljon"?, vagy : "Túl gyorsan beszél az előadó, képtelenség tartani vele a tempót'", vagy: "Nincs időm egy-egy könyvet kétszer vagy többször elolvasni..." | 85 |
| "Utálom, hogy hiába olvasom át akár tízszer is a könyvet, mégsem értem meg, s mégsem tudom felidézni a tartalmát! Hogyan olvassam hatékonyan a szakkönyveket?" | 94 |
| "Irodalmi szövegek...Brrr! Megfoghatatlanok számomra!" | 99 |
| "Hogyan könnyíthetem és gyorsíthatom meg a könyv egy-egy oldalán a tájékozódást?" | 100 |
| "Hogyan gyorsíthatom meg a könyv különböző oldalain való tájékozódást a könyv "beépített segédletei" révén?" | 103 |
| "Hogyan gyorsíthatom meg a könyv különböző oldalain való tájékozódást a könyv "beépített segédletei" hiányában? | 104 |
| "Hogyan gyorsíthatom meg a könyveim közötti keresést?" | 108 |
| 4. problémakör: Információfeldolgozás | 110 |
| A probléma megfogalmazása | 110 |
| "Azért nem értem a tananyagot, mert olyan szavak, mondatok találhatók benne, melyeknek nem ismerem a jelentését." | 112 |
| "Nem értem vagy nem ismerem fel az öszefüggéseket..." | 116 |
| "A könyvekben látható táblázatok, formulák, grafikus ábrázolások számomra sokszor semmitmondóak. Ha kérdeznek, nem tudok róluk mondani semmit. Azt se tudom, hogyan kell ilyeneket létrehozni; és azt sem, hogy melyiket mikor használhatom..." | 116 |
| "Hogyan kell feldolgozni egy témát úgy, hogy megértsem és széles körű tudásra tegyek szert, s ne csak papagáj módra "felmondjam a leckét"?" | 150 |
| "Hogyan lehet az elméletet átültetni a gyakorlatba?" | 158 |
| 5. problémakör: Memorizálás | 161 |
| A probléma megfogalmazása | 161 |
| "Sok az anyag, amit meg kell tanulni - képtelenség mindent megjegyezni!" | 161 |
| "Értelmetlen anyagot kell megtanulni..." | 163 |
| "Nehezemre esik az emlékezetembe vésni dolgokat, de ha már megjegyeztem azokat, már nincs baj: meg tudom tartani és fel tudom idézni mindet." | 164 |
| "Megtanulom én az anyagot, de nem bírom megtartani az emlékezetemben!" | 166 |
| "Hiába tanultam meg és őriztem meg a tananyagot sokáig, pont a vizsgán nem tudom felidézni az információkat!" | 170 |
| Felejtéspróbák - az érem másik oldala... | 174 |
| "Mozdulatsorok, sport-, táncmozgások memorizálása okoz gondot!" | 175 |
| 6. problémakör: Információprezentáció | 178 |
| A probléma megfogalmazása | 178 |
| "Szóbeli előadás vizsgán vagy konferencián - brrr...!!!" | 178 |
| "Írásbeli beszámoló, folyóiratcik...Brrr!" | 183 |
| "Pánikba tudok esni a szöveges matematikai, fizikai stb. feladatok, az egyenletek láttán..." | 185 |
| "Tesztek - tönkre tesztek..." | 190 |
| "Kiegészítéses feladatok... Jaj nekem!" | 191 |
| 7. problémakör: Tanulásszervezés | 194 |
| A probléma megfogalmazása | 194 |
| "Hogyan segíthetik mások a tanulásomat?" | 195 |
| "Zajos, homályos, áporodott levegőjű vagy egyéb okból kellemetlen környezetben kell tanulnom." | 198 |
| "A tanulás vagy túl sok időmet veszi el, vagy állandóan kifutok a rendelkezésre álló időből..." | 203 |
| "Tanulnék, de nincs rá pénzem..." | 210 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.