1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulás tervezése és irányítása a nyelvi, irodalmi, kommunikációs nevelési programban

Szerző

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 259 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-681-771-5
Megjegyzés: Megjelent 600 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1984. júniusában a nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelési kísérlet mint kutatás befejeződött, A kutatás 1971- ben kezdődött Kaposvárott. 13 éves kutatómunka eredményeképpen született meg a... Tovább

Előszó

1984. júniusában a nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelési kísérlet mint kutatás befejeződött, A kutatás 1971- ben kezdődött Kaposvárott. 13 éves kutatómunka eredményeképpen született meg a Nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelés programja. Ezt nyilvánította alternatív tantervvé a művelődési miniszter 122/984- sz. utasítása. A kutatásról (törekvéseiről, szakaszairól, a kutatóhelyekről, az eredménymérésekről) a Nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelési kísérlet I-II. című monográfia számolt be (00K, Veszprém, 1982.).
A program elterjedésének feltétele, hogy a pedagógusok, igazgatók és felügyelők mielőbb megismerhessék és tanulmányozhassák. Ezt hivatott szolgálni jelen kötetünk, amely a nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelés programját és pedagógiáját mutatja be 1-4* osztályra. (A program folytatódik a felső tagozatban is a kísérletek lezáródása után.) E kötet mellett évfolyamonkénti tagolásban négy kötetben jelenik meg a nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelés tanítási programja. A program tantervét - a követelményrendszert leszámítva - jelen kötetünk tartalmazza. A taneszközök bemutatására, leírására a tanítási programok vállalkoznak. A tanterv szerves részét- jelentő követelményrendszert a gyermekek olvasókönyvének mellékleteként - önálló kiadványformát öltve - jelentetjük meg, hogy azt mind a gyerekek, mind a szülők forgathassák. Ez a kötet a nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelésnek egy sok tekintetben módosított, javított, szűkebbre fogott változatát tartalmazza, mint ahogyan az kísérleti időszakában napvilágot látott. Vissza

Tartalom

I. A nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelési program
előzményei 3
II. A nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelés programcsomagja
1. A tanterv 8
1.1. A tanterv célrendszere 9
1.2. A tananyagrendszer 20
1.2.1. Első osztály 22
1.2.2. Második osztály
1.2.3. Harmadik osztály 58
1.2.4. Negyedik osztály 88
1.3. A követelményrendszerről 119
2. A tanítási programról 120
III. Tanítás a nyelvi-irodalmi-kommunikációs programban 125
1. A tanulásirányítás szakaszai: a motiválástól az értékelésig 127
2. A tanítás munkaszakaszai: tervezés, óravezetés, óraelemzés 143
IV. A pedagógus a nyelvi-irodalmi-kommunikációs nevelési
programban 161
V. Függelék 178
1. Tanítási eljárások (1. osztály) 178
2. Óramodellek (1-3. osztály) 215
3- Egy tanítási óra vázlata és a megtartott óra elemzése
(1. osztály) 239
4. Esetleírás egyszerű bizonytalan döntési probléma elemző bemutatására (2. osztály) 245
5. Időterv.részlet (2. osztály) 249
6. Tájékoztató a szülők számára 253

Zsolnai József

Zsolnai József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zsolnai József könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tanulás tervezése és irányítása a nyelvi, irodalmi, kommunikációs nevelési programban A tanulás tervezése és irányítása a nyelvi, irodalmi, kommunikációs nevelési programban

Könyvtári könyv volt. Néhány lap foltos.

Állapot: Közepes
2.340 Ft
1.870 ,-Ft 20
9 pont kapható
Kosárba
konyv